måndag 29 augusti 2011

En rapport

Måndag 29 augusti 2011. Natten har varit lugn. Sonja är fortfarande kvar. Hon är inne på sjunde månaden. Hon bakar bröd både vanliga bullar och matbröd. Två gånger i veckan åker hon och handlar. Hon hjälper även till med badet. Jag själv ligger mest och tittar på tv. Går med inomhusrullator mellan sängen och köksbordet vid fika och mat. Jobbar hårt med att stilla smärtorna och hålla andningen igång. Så ser dagarna ut i det stora hela. Det är ingen drömtillvaro men det finns inte mycket att välja på. Har kontakt med dottern med jämna mellanrum. Nu är det en ny dag att ta itu med. Hoppas ni där ute får stöd och hjälp med det som tynger och är till besvär. Carpe diem                           Klockan är 04.05

5 kommentarer:

  1. Hej Gösta ! Gott att du har Sonja hos dig som pysslar om dig på bästa sätt.
    Men ditt onda får du bära själv och du är en kämpe det har vi fått erfara vi som följer din dagbok.Förstår att det inte är en drömtillvaro för dig,tror att många av oss som skriver här, om det funnits en chans skulle säkert vilja lätta på dina smärtor.
    Men det enda vi kan bidrar med är små enkla ord och att vi tänker på dig.För tankarna är hos dig. Du har inte bara blivit en kämpe utan en god vän.
    Nu är du och Sonja varmt hälsade samt en bamsekram till er båda.
    Även övriga här är medräknade i hälsningen.
    Kram Från Doris

    SvaraRadera
  2. Hej och god Morgon Gösta! Jag håller helt med vad Doris skriver härovan. Sonja är en verklig klippa! Du kämpar på med smärtorna och du är en fantastisk person som hela tiden tänker på oss andra!
    Ja, du har verkligen blivit en god vän till oss, du hör liksom till morgonen för mig. Tankarna hos dig finns med hela tiden.
    Här nere blåser det ordentligt idag, men verkar bli en solig dag.
    Idag ska jag faktiskt försöka baka kanelbullar, fick lust nu när jag läser om Sonjas bullbak!
    Önskar att du får en fin dag, kanske du och Sonja kan vara ute litet.
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta...Ja, det enda man kan göra är att kämpa på och ändå tycka att man har hygglig livskvalite, att kunna hålla smärtorna vid en rimlig gräns,ta alla hjälpmedel som finns till buds. Hoppas att din dag blir bra, kanske en nybakt bulle förgyller din dag....
    Varm Kram till alla här
    Maggis

    SvaraRadera
  4. Sven Oskar Herbert Huggormen Lind29 augusti 2011 kl. 11:47

    Sven Lindh i Mora här...
    Sjunde månaden.....ja jag tyckte väl att Sonja blivit lite rund om magen.
    Månne ska den "lille" heta Bullen
    Bullen Olofsson....
    Sedan kan han börja spela fotboll för Rörö Fotbolls och atletklubb och gå vidare till landslaget...Bullen Olofsson

    En bulle i ugnen brukar man ju säga..
    -----
    JAG är fortfarande chockad av huggormen jag höll på att trampa på så jag går mina promenader runt den vik av Siljan som går in i Mora..Saxviken tills vidare....
    ..............
    Mina tankar går till er alla som skriver och läser och som är med i denna dagbok.
    Har någon kontakt med Gert så låt hnom känna att vi tänker på honom

    Bullen Olofsson.....f-n tror om jag inte ska börja kalla Gösta så också...den "lille" kan ju få till"ägget" junior..

    Ha det gott mina vänner och även ni som skulle råka vara mina ovänner

    sven

    SvaraRadera
  5. Go´kväll Gösta, och Sven "Huggormen" - vilka härliga män!
    Jag hoppas att ni båda, och även vi andra förstås, får ha hälsan och humorn i behåll i många år framöver!

    Många kramar från Ingalill i Trollhättan

    SvaraRadera