fredag 16 september 2011

Klanteri i vården

Fredag 16 september 2011. Natten lugn. Vad bra att du Doris fick hjälp av din dotter att få till ett besök på akuten för din diabetes. En sådan läkare som du fick vid första mötet bör anmälas för att han satte ditt liv på spel. Hoppas att det ordnar sig så du  slipper alltför stora problem. Och jag håller helt och fullt med Sven om att ni som skriver och stöttar är helt underbara. Det är bra om bloggen kan vara till nytta för andra och inte bara ett andningshål för mig själv. Önskar härmed en bra dag till er alla. Carpe diem                                Klockan är 04.09

5 kommentarer:

  1. Morrn Gösta!
    Skönt att du har haft en lugn natt och det du skriver angående Doris läkare är helt rätt!
    Ibland undrar man hur många sådana det finns? Det kunde ha gått riktigt illa för Doris!
    De klagas mycket på vården och behandlingar, men i detta fall är det befogat!
    Hoppas Doris, att allt ordnar sig för dig!
    En härlig höstdag idag, kyligt och frisk luft.
    Önskar dig Gösta, Sonja, ja alla andra här ocks´å förstås en riktigt skön dag!
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta! Vill önska Dej,dina nära och alla andra "läsare" EN HÄRLIG HÖSTHELG! Här på bästkusten är det en fantastisk morgon - sol,ingen blåst och 15 grader.
    Marianne i Varberg

    SvaraRadera
  3. Ja kära vänner här i Bloggen Gösta och ni andra, jag vill förklara för er varför jag varit så sparsam med att var här inne, är dock på inget sätt ointresserad av vad som sker med er, men jag har haft det så tufft, och kan berätta att min älskade make hade med stor stor skerhet varit kvar i livet om han int blivitfelbehandlad-försummad i vården. Vi har gjort Lexmaria anmälan men han kommer inte tillbaka trots det, men det kanske kan hjälpa någon annan.Han fick ett 20 tal mediciner per dag och han hade inga sväljreflexer p.g.a sin långt gångna parkinson, då matar äldreboendepersonalen in medicin dag efter dag och inte kollar att det kommer ner, utan bak i munnen och fråter sönder gom och kind med en påföljd av att då han kom int till sjukhuset uppmätte man en sänka på 545 och den ska ligga under 9 helst,alltså hade han en verklig inflammation, han hade dessutom blodförgiftning till följd av detta.Och andra dygnet tillstötte lunginflammation och han överlevde inte den utan slutade sina dagar den 16 juli.Som upplysning kan jag säga att julafton 2010 hämtade min svärson (som är läkare) honom på äldreboendet och såg direkt att han hade ett dubbelt så tjockt vä.ben som det högra,han påtalar deta för pers. som säger de har vi intesett, ändå hade duschat och klätt honomm ,det blev ingen sistajulafton hemma för honom det blev sjukhuset där man konstatrerade att han hade en djup ven trombos från ankel till ljumske!!!!!!Ja kära vänner kanske bättre att lägga pengar på vård och omsorg i stället för på lägre resturangmoms.Ha det gott.Jag skulle vilja komma i kontakt med Kristina i V.ås hur gör jag det lättast?
    De bästa hälsningar
    Gunnel i
    Jönköping

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Skönt att dina lugna nätter fortsätter, det är med glädje jag läser dessa ord varje dag! Du behöver nattlugnet för att kunna fånga det som "flyger förbi" på dagarna.
    För Doris hoppas jag allt ordnar sig till det bästa och blir ledsen när man hör om oansvariga läkare, men tur det finns sådana som verkligen tar sitt ansvar också. Dom oansvariga borde inte få fortsätta att jobba som läkare enligt mitt sätt att se det, och där är jag nog inte ensam om att se det på det viset.
    Gunnels historia är också en ledsam historia.
    Nu hoppas jag alla haft en skön dag och skickar varma hälsningar och kramar, men först ut att få dom är naturligtvis du Gösta, Sonja och resten av familjen från Iris

    SvaraRadera
  5. Ingalill i Trollhättan16 september 2011 kl. 22:55

    Go¨kväll Gösta, Sonja, Sven-"huggis" o alla andra...
    Det är knepigt att det ska krångla så med vården, fattar inte att allting ska räknas i pengar. Så mkt skatt som vi i Sverige betalar, det är ju skatt på allt, ja t o m skatt på skatt...och ändå räcker inte pengarna till vård och omsorg.
    F ö är jag glad över att din natt varit lugn, Gösta, och förhoppningsvis har dagen varit densama.
    Sven - du får noga se dig för när du är ute o går, och förresten, kolla noga under sängen och andra skrymslen...man vet ju aldrig... I förrgår
    när min kompis man skulle ta på sig skorna så, ja gissa vad som låg ringlande i skon....HUGALIGEN! Så Sven - håll ögonen vidöppna... F ö så kanske jag behöver bli jagad av huggisar för att komma i form t Vasaloppet, det tar nog längre tid än så...men, tack ändå...Jag har ju i alla fall framförhållning nu..
    Till er alla, och Gunnel som verkar ha det jobbigt önskar jag en God Natts sömn. I
    Imorgon bitti blir det kaffe, rostat bröd och Melodikrysset...Mysigt.
    Nattisar från Ingalill i Trollhättan

    SvaraRadera