onsdag 15 augusti 2012

Dagboksbloggen

Onsdag 15 augusti: Gösta har det fortfarande jobbigt med andningen. Men lungan börjar så sakteliga bättra sig och hålet håller på att gå ihop. Sedan gäller det ju att få den att hålla ihop också.
Dessutom har man ändrat lite i medicineringen i övrigt, provar andra smärtstillande medel som förhoppningsvis ska ha längre effekt så att man inte behöver hålla på att pytsa på hela tiden.
Annars är det allmänt sisådär och sömnen kommer allt som oftast.

Carpe Diem

//Marianne

4 kommentarer:

  1. God morgon på er! Så glad jag blir, att det verkar som om lungan sakta läker ihop och att den ändrade smärtlindringen också hjälper till att Gösta skall få det litet lättare både med andning och sin värk!

    Nu hoppas jag - och alla vi andra här - att förbättringen fortsätter så att både Gösta och hans familj kan andas ut.

    Skickar många kramar till Gösta och familjen och önskar även alla andra vänner här en solig dag!
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Gösta....låter hoppfullt att lungan så sakta börjar läka ihop.Vi håller våra tummar så hårt det går att det lyckas denna gång. Det tror jag det gör. Hoppas din dag blir lite bättre än igår. Ett steg framåt, sakta, sakta, lite i taget.

    Idag är det ljuvligt augustiväder, håller på att skura trasmattorna inför julen, skönt att lägga på såpadoftande mattor då(tänker kanske lite för långt fram nu)men får passa på vid fint torkväder. Först har vi den vackra hösten, som jag hoppas att Gösta och alla ni övriga får njuta av

    Sänder en Krya-På-Dig hälsning till Gösta
    Tack Marianne för den underbara Malvan (vilket jag tycker det är) Jag har flera stycken i min trädgård som står i full blom nu

    Önskar er alla en solig och fin dag
    Kram Maggis
    Carpe Diem !

    SvaraRadera
  3. Hej Marianne och tack för lägesrapporten om Gösta och den fina blomman.
    Trist att Gösta fortfarande har svårt med andningen, men positivt att lungan långsamt bättrar sig och hålet läker. Vi får hoppas läkningsproceduren fortskrider bra och håller sig. Bra också att man provar att ändra i medicineringen, men det kan ju också göra att tröttheten ökar åtminstone initialt.
    Gösta har det jobbigt nu, men jag hoppas det hela ska lätta och att han får njuta av hög fin jämtländsk höstluft. Även ni i familjen har det jobbigt och jag tänker och känner med er.
    Många varma hälsningar och kramar till Gösta, Sonja och dig och till alla övriga precis som vanligt från Iris

    SvaraRadera
  4. Tack Marianne för informationen om Gösta.
    Håller tummarna att allt ska gå på rätt håll.Vet att Gösta är en kämpe. Men förstår att Gösta är trött och att det är jobbigt för honom.
    Sänder stor kram till Gösta tänker på honom.
    Så är du och Sonja och övriga här varmt hälsade från mig. Doris

    SvaraRadera