torsdag 30 augusti 2012

Dagboksbloggen

Torsdag 30 augusti:
Gårdagen passerade förbi och i slutet av dagen var den inte lika grå.
Man får ju sakta vänja sig vid att Gösta's sjukdom gör att det blir som en berg-och dalbana. Vissa dagar är bättre med mindre smärtor och vissa dagar är sämre med bara eländes elände.

Medicineringen börjar nog så sakta att sätta sig nu, så att det håller sig någorlunda och det verkar som om det nya sättet att medicinera blev rätt bra till slut.

Han hälsar till er alla och som alltid Carpe Diem

//Marianne

 

8 kommentarer:

  1. Hej Marianne!Gott att det blev lite ljusning under dagen,hoppas att det fortsätter så.Att medicineringen gör sitt att smärtorna bli mindre för Gösta.Tänker på Gösta men även på dig och Sonja.
    Sänder med styrkekramar till er och ett hopp om en ljusare dag.Kramar och hälsningar Doris

    SvaraRadera
  2. Gomorron Marianne....skönt att det blev lite bättre för Gösta igår. Man får leva på de goda stunderna. Tänker på er alla tre och skickar styrka och värme. Hoppas att även denna dag går i samma tecken som gårdagen och att det ser lite ljusare ut.
    Tack Gösta för din hälsning till oss...

    Stor Kram till er alla
    Maggis
    Carpe Diem !!

    SvaraRadera
  3. Hej Marianne och tack för att du håller oss informerade och gläder oss med vackra blommor! Så skönt att dagen igår blev litet lättare för Gösta - hoppas att det fortsätter så och att både lungan och smärtlindringen hjälper Gösta att få det så drägligt som möjligt.
    Det är de goda stunderna man vill tänka på, hoppas de blir fler och fler.
    Mina tankar finns hos er alla tre och tack Gösta för din hälsning.
    Varm kram till er och till alla andra här i bloggen med!
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att det är något bättre många kramar och hälsningar till er från mig ge Gösta en extra kram tänker så mycket på er // Hjördis

    SvaraRadera
  5. Ja, så är det med sjukdomar av det här slaget, det blir ett bergochdalbaneåkande. Jag känner igen det där. Jag blir glad av att läsa att det dock i allt det så jobbiga ändå finns lite ljusare, lite lugnare ögonblick. Jag ber för er alla tre, jag ber att det ska få finnas fler ljusa,lite vilsammare stunder, när ni alla tre får möjlighet att hämta lite krafter och orka se och förstå att mitt i mörkret, mitt i hopplösheten, mitt i det luddiga grå, finns det faktiskt ljus!Något som kan vara mycket,mycket svårt att ta till sig när man är rädd,när man har ont, när ångesten lamslår en. Men ljuset finns alltid. Utan allt mörker skulle vi inte kunna uppfatta det där ljuset. Det låter konstigt, men så är det. Gud är med er, i allt det tunga svåra är han med och förstår...
    Jag sänder styrketankar och kramar till er alla tre! En extra varm kram till Gösta!
    Britt-Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Britt--Marie...jag håller helt med dig. Det är min filosofi också. Utan mörker inget ljus. Och ibland behövs mörkret för att kunna se ljuset
      Kram Maggis

      Radera
  6. Gösta Gösta vad jag tänker och lider med Dig.
    Och inget kan jag göra.
    Förstår att för Dig så finns de inget ljus just nu och ingen Gud som en del tycks ha fått på hjärnan.
    Håll dom sakerna för Er själva och belasta inte Gösta med sånt.
    Jag hoppas Gösta att Du slipper allt för mycke smärta.
    Tack Marianne för all information.
    Hälsningar Roger.

    SvaraRadera
  7. Hej Marianne!
    Trevligt att läsa att det i slutet av igår inte var lite grått som tidigare dagar. Din beskrivning som en berg- och dalbana för Gösta och hans sjukdom är väl närmast det man kan komma när det gäller Göstas sjukdom. Låter också skönt att nya sättet att medicinera verkar bli bra. Det gäller ju att prova sig fram och det finns säkerligen inte 2 personer som reagerar lika på de på de olika behandlingsalternativ som finns att tillgå.
    Hoppas nu på att även denna dag har varit lite i ljushetens tecken utan alltför mycket elände.
    Gösta är fantastisk som orkar bry sig om oss och hälsar till oss trots hans nuvarande tillstånd.
    Jag och vi tänker mycket på honom och på er alla och önskar allt gott som går.
    Varma kramar till er och till övriga vännerna här från Iris

    SvaraRadera