fredag 8 maj 2009

Livets väntrum små tankar

Fredag 8 maj 2009. Jag tänker ta allting från början. Den 24 januari 2009 vaknade jag efter en natt med svåra smärtor.Tog kontakt med vården vilka tyckte att jag borde uppsöka läkare.Gjorde så och kom till akuten.Togs emot av en syster och lägga mig på en bår.Efter en timme kom en läkare och kände på magen sändes till röntgen.Under tiden man tittade på bilderna så fick jag hela tiden smärtstillande.Efter ett tag kom läkaren och talade om för mig att jag var frisk men hade svåra smärtor,så det skulle bli observation under ett dygn.Natten var väldigt svår fick påfyllning av smärtstillande hela tiden,för jag skulle hållas smärtfri. Dagen efter fick jag besök av tre olika läkare som var för sig inte kunde förstå varför jag hade såna smärtor.Det kunde vara början till tarmvred eller något fel med gallan. Så gick ännu ett dygn med smärtstillande och dropp ingen fast föda.Nästa morgon kom två nya läkare med olika tidsintervall klämde och tryckte på magen men kunde inte förstå varför jag hade sån smärta.Således fortsatte man med dropp och morfin under ytterligare ett dygn.På tredje dygnet kom två nya läkare för att se på den konstiga patienten med olidlig smärtor.Man beslöt att göra en skintografi varvid det upptäcktes att man kunde inte se bäckenpartiet för att det var för mycket urin i blåsan .Det blev tappning och sedan snabbt ner till kirurgen för provtagning av prostatan.Det konstaterades snabbt att det var en tumör,behandling sattes in omedelbart och en återbesökstid gjordes till den 19 feb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar