tisdag 26 maj 2009

En kärleksresa

Tisdag 26 maj 2009 kl.07.00 Har varit ute på resa till södra delen av landet.Jag har besökt fyra människor som släppt allt vad dom hade för händer bara för att stötta mig. När någon blir så oskälvisk kan man inte annat än förundras vilken kärlek det finns.Resan var inte helt smärtfri det gick åt lite extra morfin.Väl på plats fick jag verkligen känna hur det är att få vara en person som utan några större egna insatser fick delta i en samvaro som inte handlade bara om sjukdomar utan allt annat som livet har.När man sedan skall lämna dessa personer, som man lärt känna under dessa dagar, då blir man rätt så ledsen .En sak som var enormt stor var att jag funnit en person som verkligen ville lära känna mig mer.Detta var en upplevelse som kommer att finnas kvar hos mig länge.Jag riktigt känner en varm kärlekslåga tändas inom mig. Carpe diem

1 kommentar: