torsdag 28 maj 2009

Myndigheters godtycke

Torsdag 28 maj 2009 kl.20.00. Konstiga saker har hänt under dagen.Det har kommit till min kännedom att i morgon kommer jag att få besök av en biståndshandläggare från kommunen utan att blivit tillfrågad innan. Min bror tyckte det var konstigt likaså min syster för ingen av dom har haft kontakt med vederbörande. Konstigt va? Dagen har förflutit med mycket av tillskott av morfin. Det är inte roligt alls. Jag trodde att det skulle vara smärtfritt . Men någon har inte tänkt på att det inte bara är kroppen som har smärtor. MINA SJÄLSLIGA KÄNSLOR FRÅGAR INGEN EFTER. Den jag älskar har ingen möjlighet att få uppleva det helvete jag har varje dygn för ingen hjälper mig att säga det utan att såra. Finns det någon som ser detta rop på hjälp att kunna få kommunicera med den man älskar? Tacksam för någon form av att ni finns.Jag känner för varje dag hur livet rinner ifrån mig. CARPE DIEM

1 kommentar:

  1. Nu är det så att egentligen ska man ta hansyn o sörja för den totala smärtan, fys. psyk,soc, själslig/existetiell.
    Det är så vi som arbetar inom palliativ vård ser det, men jag kan hålla med om att det oftast prioriteras på den fysiska smärtan.
    Mvh fru B
    fru.bystrom@bostream.nu

    SvaraRadera