fredag 19 juni 2009

Inför helgen

Fredag 19 juni midsommarafton 2009 kl.09.25 Idag är det en afton som har långa traditioner. Det ska vara sill och nypotatis och eventuellt någon dryck därtill. Man ska plocka sju olika sorters blommor för att lägga under kudden och drömma om sin tillkommande.De finns så många olika saker som egentligen ska ske en sådan här dag. Det värmer i hjärtat när man ser att det finns vilja att hålla på traditionerna. Detta är min sista midsommar som jag får uppleva ,det känns lite konstigt , och jag hinner nog inte drömma om någon tillkommande. Det finns förvisso någon som bryr sig,en person som kommit att bli min livlina, denna person tar kontakt med mig dagligen och vi pratar bort några timmar. Det blev lite ljusare i det annars så mörka. Det regnar idag så jag låter nog blomplockningen anstå.Men lite god mat ska det bli. Carpe diem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar