söndag 7 juni 2009

Livslust eller ej

Söndag 7 juni 2009 kl.09.50. En tanke som dyker upp rätt så ofta just nu är faktiskt att det här är den sista sommaren i mitt liv. Jag märker också att det börjar bli svårare att aceptera den situationen . Det börjar bli så många varför, är det rättvist, hur blir det sen, kommer någon att egentligen bry sig .Svåra ting att tänka på. Jag hoppas kunna hitta något som kan ge någon form av svar. Det finns inte något som är så svårt som ovissheten. Tankar på att det kan finnas någon högre makt som kommer i sista stund och räddar en. Visst finns det någon form av hopp för en sådan lösning också. Alla som är sjuka hoppas ju på att det ska kunna finnas en lösning innan det är alldeles för sent.Hur det än blir och hur det än slutar så får man till slut inse att livets hemlighet inte går att lösa fast det görs många försök till det.Detta är vad som finns i mitt huvud för dagen.Man är ju ändock bara människa. CARPE DIEM

1 kommentar:

  1. Hej Gösta. Nu har jag läst igenom din blogg och är djupt imponerad över ditt mod att skriva om dina tankar på det sätt som du gör! Jag hoppas att vi får möjlighet att ses oftare för du är en sådan skön person att dela livet med. Det känns vemodigt att vi förlorat så mycket tid redan. Vad lätt det är att varför? frågan kommer krypande med hela sin meningslöshet. Tack för dagens fikastund. Förutom allt sorgligt som finns hos oss och som ska finnas där just nu så fnissar jag fortfarande åt allt dråpligt du berättade. Och förståss åt en viss framtidsvision om din senaste modetrend... Nu är det dags att lägga sig innan dagen blir till en ny. Jag hoppas att du får sova gott.
    Kram från Hjärtat

    SvaraRadera