måndag 25 april 2011

Annandag Påsk 2011

Reserven fortsätter att skriva, då det är fortsatt sjukhusvistelse för Gösta.

Svaret från lungröntgen har kommit och resultatet var utan anmärkning.
Gårdagen innebar ytterligare en undersökning, en skallröntgen, som också var utan anmärkning. Dagen var dock en av de jobbigare igen, då det blev trögare att andas. Personalen kom och satte in en fläkt i rummet som skulle underlätta andningen och det hjälpte något.

I övrigt försöker de två, att få dagarna att gå, med lite korsordslösande och nyhetsläsande.

Han hälsar så mycket till er alla.

Carpe Diem

/Marianne

8 kommentarer:

  1. Morrn Marianne! Jag är så tacksam att du låter oss ta del om hur det går för Gösta. Positivt, att både lungor och skallröntgen var utan anmärkning! Så jobbigt för Gösta, att han fortfarande har jobbigt med andningen, har så svårt att begripa vad detta beror på! Trots allt känns det tryggt, att han får bli ordentligt undersökt, men inte minst att Sonja finns vid hans sida och att du finns här för att skriva. Ni båda är stort stöd för honom.
    Nu skickar jag alla varma kramar till både Gösta, Sonja och dig och att vi snart ska ha Gösta tillbaka hemma med mindre problem kvar.
    Vet att alla andra här håller med mig.
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  2. God morgon Marianne och alla andra...De är skönt att något till sist händer med alla undersökningar och att svar så snabbt trots allt kommer...
    Men Marianne jag blir orolig när jag ser vilka tider Du skriver på bloggen...Hur är de med
    Din egen sömn???...
    Du är fantastisk som mitt i all oro orkar delge oss vad som händer med Din pappa...
    Var rädd om Dig..Stor kram till Dig..Hälsa pappa och mamma när Du pratar med dom....Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Åhh Gösta....Måtte de komma tillrätta med dina andningsproblem så allt kommer att bli lättare då. Önskar det av hela mitt hjärta. Sänder mina varmaste tankar till dig och de dina
    Varma Kramar till er alla
    Maggis

    SvaraRadera
  4. Hej Marianne och åter igen tack för din info om Göstas tillstånd. Skönt att det görs en del undersökningar trots helgdagarna. Hoppas verkligen att man kan komma fram till något som kan underlätta hans besvär.
    Mina varmaste hälsningar och kramar till er alla tre från Iris

    SvaraRadera
  5. Hej Marianne, tack för all information vi får genom dig om Gösta. Jag tänker på er och skickar mina varmaste hälsningar och kramar till er alla och speciellt till Gösta från Hjördis i Lillhärdal.

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta, Sonja o Marianne!
    Hoppas Du snart får hjälp med sina andningsproblem och att Ni snart är hemma igen.
    Tack för Du meddelar oss, Marianne!
    Hälsningar o kramar från Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  7. Obs! Vill bara påminna om att anonyma kommentarer tas bort.

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta, Sonja o Marianne !
    Skönt att lung och skallröntgen var utan anmärkning.Hoppas att andningsbesvären ska lätta
    någon hjälp måste väl finnas att Göstas andning ska bli bättre.
    Jag sänder varma kramar och hälsningar till er tre och särskilt till Gösta.Hoppas Marianne att du får den sömn och vila du så väl behöver.Jag ser att du skrivit väldigt tidigt. Ha det nu så gott.Hälsningar Doris
    PS samt hälsningar till övriga här.DS

    SvaraRadera