måndag 4 april 2011

Slemnatt

Måndag 04 april 2011. Gårdagens morgon började lovande men det blev förändringar mot eftermiddagen. Slembildning i halsen som direkt påverkade andningen och gjorde resten av dagen lite otrevlig. Det har hållit i sig hela kvällen och natten. Hoppas att det ger med sig under dagen. Här är det för övrigt snö kvar. Många hoppas på att den ska ligga kvar till påsken. Nu tänker jag inta sängläge igen med nästan sittande ställning. Carpe diem                 Klockan är 03.45

6 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Ledsen att höra, att du återigen haft det jobbigt, men jag hoppas att det bara är tillfälligt. Tror att det underlättar för dig att du vilar i halvsittande ställning.
    Idag är en dag då jag tänker på alla dem som har det svårt och jobbigt av olika anledningar.
    Två av mina närmaste vänner kämpar nu för att få vara med ett tag till. Man känner sig så liten och oebtydlig, att inte kunna göra mycket.
    Jag försöker att leva upp till den person som du är Gösta.
    Hoppas dagen blir så bra det går för dig Gösta och för alla er andra - ingen nämnd och ingen glömd.
    Carpe diem!
    Kramar!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta ! Det var tråkigt att det skulle hända när din dag började bra.Förstår att du haft en jobbig kväll och natt och med lite vila.Men hoppas att dagen ska bli bra för dig och att du skall bli av med slembildningen. Det måste vara jobbigt när känslan av att inte kunna andas ordentligt infinner sig.
    Hoppas att du fått några timmars sömn efter att du skrivit i din dagbok .
    Nu på morgonen ska jag i väg till vårdcentralen för nya prov.Får sedan avvakta svar vilket jag får i morgon per brev.Kram och hälsningar och hopp om en bra dag för dig Doris

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna för dig Doris!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  4. Gomorron Gösta
    Tråkgt det där med slemet. Varm svartvinbärssaft är bra om du har. Ingefärate med citron. Honung är ju alltid bra. Koka ½k morötter i en ½l vatten
    Kör sedan med mixer. Lite tipps, sen gäller det att något av det hemma. Lycka till
    Go'a kramar
    Karin

    SvaraRadera
  5. Godförmiddag Gösta !
    Livet går upp och ner....Du glömmer väl inte bort att andas i din saltpipa som du fick av Marianne. Positiv effekt på andningen på personer med astma mm som jag känner och vet använder sig av den. Samt lite varmt honungsvatten som kanske hjälper till att lösa upp slemmet. Idag är det ljuvligt vårväder här, varmt o soligt och ingen snö finns att skåda. Kanske kan du vara ute 5-10 min, det brukar också underlätta med lite frisk luft(om du orkar) Är Sonja kvar hos dig än? I så fall önskar jag en så bra dag som det går tillsammans
    Varm Kram
    Maggis

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Trist med ett bakslag vad gäller dina besvär under gårdagen. Hoppas du kunnat vila lite under dagen, men också att du och Sonja kanske kunnat vara ute någon lite stund och fått lite vårluft l lungorna.
    Nu får vi hoppas att bakslaget du fick är borta och att resterande del av dagen, kvällen och natten blir betydligt bättre.
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera