torsdag 28 april 2011

Blir det en bra dag idag ?

Reserven fortsätter att skriva...
Pappa har inte humöret på topp just nu.
Det är jobbigt med andningen och svårt med maten.
Men just nu är inte tanken att bege sig till sjukhuset igen, "där gör de ändå inget mer än vad som gjorts hitills". Så ännu så länge känns det bättre att vara hemma.

Jag är tacksam att mamma är kvar däruppe och håller honom sällskap.

Han hälsar som vanligt till alla kommentatörer här på bloggen.
Och som alltid ett Carpe Diem

Kramar till er alla
/Marianne

10 kommentarer:

  1. Godmorgon Marianne, förstår att Gösta inte är på humör vem skulle va det med dessa besvär han har fått nu, jag lider med dig Gösta, Sonja du är en klippa som stannar hos honom, en stor varm kram till er alla tre. Carpe diem Barbro Göteborg

    SvaraRadera
  2. Hej Marianne ! Min beundran för Gösta kvarstår vilken kämpe,att humöret inte är på topp kan jag mycket väl förstår.
    Tankarna går till Gösta och även till dig och din mamma.Men det måste vara skönt att du vet att Sonja är där,och vilket stöd och trygghet för Gösta.kramar och hälsningar till er alla tre.Doris

    SvaraRadera
  3. Morrn på dig Marianne. Jag är så tacksam att du vill skriva och informera oss. Det är förståeligt, att Gösta inte känner sig på topp, han behöver tid nu, att kämpa med allt det han brottas med. Att vara hemma, ha Sonja hos sig (tack Sonja) och veta att du skriver (tack till dig med) är en gudagåva för honom. Han tänker på de sina, på alla oss andra. Han är en fantastisk person.
    Hälsa så gott till Gösta att han ska veta, att vi alla tänker på honom och försöker ge honom styrka nu genom våra böner och tankar.
    Min önskan är också till dem av er här som just nu väntar på svar från undersökningar, som har det besvärligt på flera sätt. till er: skänker jag mina tankar.
    Varma kramar till alla och ett carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  4. Jag delar alla andras tankar, kan bara som komplement skriva att som dagen är så skall och kraften vara.Ord från den kända psalmen Min framtid är i Herrens händer!
    Carpe Diem!
    Gunnel i Jönköping

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta, Sonja och Marianne!
    Allt jag tänkt säga stämmer överens med vad Christina V-ås (och Ni andra) redan sagt o skrivit. Vill bara att Du ska veta att jag tänker på Dej Gösta o ber o hoppas att en förbättring kommer att ske.
    Ni är enastående alla tre!
    Kramar från Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta
    Mina tankar till dig om att det snart skall vända och att ditt goda humör kommer tillbaka
    Inte lätt när man mår så dåligt, men hoppas ändå på det bästa för dig....
    Kram till er alla
    Maggis

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta, Marianne och Sonja!
    Har inte mer att säga än vad övriga före mig idag har sagt! Men jag vill säga att jag är med er i mina tankar och hoppas Gösta, att dagen ska bli bättre än vad de senaste har varit! Du är en enastående kämpe och mitt i dina egna besvär och problem så tänker du på oss här också, fantastiskt!
    Tack till Sonja som finns vid din sida och tack till Marianne som är skrivar-reserv åt dig.
    Varma kramar till er alla tre, men den största och varmaste till dig Gösta, från Iris

    SvaraRadera
  8. Många varma kramar och tankar till er från Hjördis i Lillhärdal

    SvaraRadera
  9. Jag förstår inte varför sjukhuset inte kan ge honom en syrgas mojäng hemma ???
    Klantigt av sjukhuset kan jag tycka.

    Tur att Sonja finns i Göstas omedelbara närhet och att du backar upp med skrivandet.

    Stor kram till er alla-men den största med mkt "orka med styrka" till Gösta !
    /M

    SvaraRadera
  10. Nu har väl björkarna musöron! Då kan ni tappa lite
    av saven som rinner till och dricka denna livgörande dryck!

    SvaraRadera