lördag 2 april 2011

Positiva tankar

Lördag 02 april 2011. Gårdagen gick förbi utan något lurande. Den följande natten har runnit iväg och lämnat något hoppfullt efter sig. Det kanske blir något gott när alla ting faller på plats. Att kunna vara lite opptimist efter prövnigarna kan vara till en fördel. Ser fram mot en ny dag med andra ögon och tror att fler kan göra det. Att se en liten ljusning är bättre än att stirra sig blind på det mörka för en positiv tanke hjälper till att hitta nya vägar. Carpe diem           Klockan är 04.01

4 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Vad glad jag blir över att läsa dina rader idag! Det betyder så mycket för oss alla som är med dig här. Du har så rätt, det finns alltid en ljusning och att känna positiviteten, det är beviset på det.
    Jag önskar dig lycka till med Melodikryssandet idag tillsammans med dina vänner.
    Jag skall försöka själv och skicka in.
    Många kramar och en önskan till alla at kunna känna litet positivitet och ljusare tankar.
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta
    Jag tycker du är har en underbar livsfilosofi som måste hjälpa dig mycket när det är jobbigt. Så sant....Tänd hellre ett ljus än att förbanna mörkret(även bildligt talat, jag älskar att omge mig med tända ljus, får alltid en känsla av välbehag då, en "liten" sak som kan få en att må bättre)
    LYCKA TILL med melodikrysset och ha en skön lördag
    Var kram till er båda
    Maggis

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Mycket fina ord idag i din dagbok, ord som ger glädje och, hopp och som betyder jättemycket. Att se ett ljus föder positiva tankar, som i sin tur ännu mer kan lysa upp i tillvaron! Du ÄR en fantastisk person, det bevisar du åter igen med dagens skrivna ord!
    Hoppas ni får en bra dag i ljusets och positivitetens anda och det samma önskar jag alla andra.
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta ! Glädjande att läsa din dagbok i dag.
    Men så är du en positiv person med mycket värme och omtanke. Nu hoppas jag att du får ut något gott av dagen tillsammans med Sonja.
    Säg den glädje som är beständig.
    I går efterm. ringde min läkare att proverna var inte ok.Ett nytt besök hos farbror Dr.och ny provtagning. Men jag får vara tacksam att dom bryr sig och går till botten med allt,det är bättre så.
    Inget aprilskämt här heller allt var lugnt på den fronten och gårdagen flöt på med städning och jagande av dammtussar,undrar var allt damm kommer ifrån.
    Men i dag är det lugna gatan,korsordslösning och läsning samt TV-tittande (och mat får det väl också bli)går inte att leva allenast av solsken,kärlek och sång.
    Nu önskar jag en bra dag till er alla här och framför allt till dig Gösta och Sonja.Kram på er.
    Doris

    SvaraRadera