onsdag 22 juni 2011

Sommarmorgon

ONSDAG 22 JUNI 2011. Denna natt har varit rätt bra med små avbrott för att hålla efter topparna. När det gäller strålningarna så är det inga fler inplanerade för denna enda som blev gjord var för smärtlindring i ryggkotorna. Vad som märkts hitills är inga översvallande lindringar de har tilltagit under vissa perioder. Det skulle bli värre under en tid efteråt och sedan bli lättare. Nu bör det ha gått tillräckligt länge. Det har kommit en ny läkartid till den 7 juli för besök och samtal men inga prover. Får överväga hur det blir. Vet ej om det blir någon artikel med Sandra inom det närmaste. Det händer inte så mycket på undersökningssidan. Det övriga tillståndet går åt ett håll och det gäller att försöka hålla den biten igång fast det tär på hela kroppen. Det märks hur man tacklar av och hur mer livet bara får passera utan att det blir någon större reaktion på det hela. Bagagehyllan börjar vekna i kanterna och en del ser mer verkligt på det som sker utanför de små skydden som hängs upp för att hålla tillbaka den sidan som är verklig och som vill döljas så länge det bara går.Till slut är det bara faktum kvar och då gäller vilka krafter det används för att få det lättare på resan. Det finns många möjligheter till stöd men räcker det till? En ny dag med nytt mod till er där ute i rymden och som har det svårt hoppas att hjälpen finns när den behövs. Carpe diem            Klockan är 04.26

7 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Än en gång måste jag få säga: du är otrolig på flera sätt! Hur du formulerar din situation skriftligen här är otrolig! Man riktigt känner vad du upplever!
    Det är en inre kamp, jag förstår det och att bara vänta och se förändringar, det kräver en oerhörd styrka - den har du Gösta!
    Vi är så många här som tänker på dig och ber för dig.
    Trots dina egna bekymmer har du omtanke om andra!
    Gösta, jag önskar dig en dag som hjälper dig att staga upp kanterna på bagagehyllan.
    Många styrkekramar och carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Håller helt med Christina V-ås! Ni är jätteduktiga på att formulera tankarna i skrift!
    Jag tänker på Dej o hoppas dagen blir någorlunda
    dräglig. Jag har själv en väninna (sedan 60 år tillbaks) som för ett par månader sedan fått just skelettcancer. Genom att jag följt Dej o Din dagbok försöker jag finna de rätta orden men det är inte lätt!
    Hälsa Sonja och även Marianne!
    Jag vill även hälsa till alla andra som läser o skriver.
    Kramar från Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta ! Att du är helt otrolig och en kämpe det upplever vi alla som följt din dagbok under åren som gått.
    Du kämpar med din sjukdom,samtidigt som du tänker på oss andra.
    Vi önskar och hoppas att du ska får lindring,att du inte ska behöva har det så jobbigt.
    Tankarna är ofta hos dig.
    Varma kramar och hälsningar till dig och dina kära. Doris

    SvaraRadera
  4. Ja de finns inte mycke att tillägga,jag instämmer till hundra procent på dom tidigare inläggen.Du e en hjälte. Ha nu en så bra midsommar som du bara orkar med. Hälsningar Helge Upplands Väsby.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Blev så glad när jag såg att Du skrivit så mycket i dag, tänkte att då mår Du bättre.
    Jag är inne och läser din blogg nästan varje dag, det har blivit ett slags behov av att få veta hur det är. Jag förstår att Du har det kämpigt men Du har en otrolig styrka som orkar att hålla humöret uppe trots allt.
    Jag önskar dej och dina nära en så trevlig midsommar som det bara kan bli när livet inte
    alltid är så lätt.
    Birgitta Torslanda

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    TACK för din fina info till oss! Du är ju bara helt enastående. Jag instämmer helt i vad kompisarna här ovan skrivit och önskar att du får en så bra dag du bara kan!
    Till alla här i din dagbok skickar jag självklart midsommarhälsningar!
    Men de allra mesta och varmaste hälsningarna och kramarna går till dig, Sonja och Marianne, precis som vanligt. Tänker på er! Hälsningar Iris

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Du är fantastisk som orkar sätta dig ner och informera oss om ditt tillstånd. Som norrlänning så brukar man kalla det att vara tjurskallig, det ska bara gå som man tänkt. Hoppas att du får en fin midsommar, lägg inte för mycket blommor under kudden tänk på hösnuvan.
    Sänder en blomsterkrans i fantasin till dej.
    Hälsningar Margaretha i Jönköping.

    SvaraRadera