torsdag 16 juni 2011

Trollnatt

Torsdag 16 juni 2011. Det verkar börja gå troll i nätterna igen men hoppas att det är bara en engångsföreteelse. Sömnen har lyst med sin frånvaro och gett en något tyngre natt. Hoppas att det bara var ett spratt av månförmörkelsen och inget annat. Det har dock varit några rejäla smärttoppar. Får försöka ta vara på de ljusa som dyker upp ibland och vilket jag hoppas kommer fler andra till del. En dag så vänder det totalt det är säkert. Carpe diem                    Klockan är 04.17

7 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Ja du du har haft en svår natt igen med smärta, jag lider så med dig! Det är så mycket jag skulle vilja kunna ge dig som hjälp, men det blir bara ord. Tacksam, att du orkade skriva och berätta för oss hur dina dagar är, även så tacksam att Sonja finns hos dig, pysslar om dig, bakar, handlar och lagar mat! Vilken klippa!
    Att ta vara på de små guldkorn dagen för med sig är så viktigt Gösta - du har så rätt. Du tänker hela tiden på att ge andra styrka, uppmuntrande ord och finnas där - den styrkan du har är inte många förunnat att ha.
    Jag hoppas, att dagen idag får flera små ljusglimtar, kanske en kopp kaffe ute i det fria, kanske får du ett besök eller telefonsamtal!
    Med mina rader skickar jag många kramar och ett carpe diem till dig och alla andra här som har det svårt, tyvärr är det flera.
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Jag instämmer helt med vad Christina skriver. Jag önskar av hela mitt hjärta att du får fler "bra"-stunder och mindre av de smärtsamma stunderna!
    Du är fantastisk som orkar delge oss dina innersta tankar och även ha omtanke om oss andra. Jag tänker varje dag på dig!
    Vilken lycka att du fick kontakt med din dotter och Sonja igen efter alla år. Ibland undrar man varför saker och ting sker.
    Jag har glömt hur det hände... sökte du efter dem?
    Önskar dig en bättre dag än natt!
    Många stora och varma kramar till dig och dina kära!!
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta ! Hoppas att din dag bli bättre än natten som varit det önskar jag dig. Ha nu en så bra dag som möjligt tillsammans med din klippa Sonja.
    I dag lyser solen här i vår lilla stad och det verkar bli en varm dag.Känns bättre när solen lyser upp och en behaglig värme är på gång.
    Många varma kramar och hälsningar till dig och Sonja samt även övriga här. Doris

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Christina, Åsa och Doris har satt ord även på mina tankar idag! Jag instämmer helt med dom.
    Hoppas du får en bra dag med klippan Sonja, dvs att dagen blir bättre än natten.
    Vi har också solsken hos oss idag än så länge, men dom har lovat oss lite moln och regn-/åskskurar fram på eftermiddagen, men hoppas det inte blir så.
    Mina tankar och varma kramar som vanligt till dig, Sonja och Marianne, men också till övriga här på din bloggsida från Iris

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta
    Så tråkigt att inte smärtorna ger med sig, nu när du verkar ha fått bukt med andningen. Går det inte att byta och få någon annan typ av smärtstillande som ger mer effekt. Nu vet jag inte riktigt var det onda sitter mest(i skelettet kanske) men jag vet de som har vetekudde som de värmer i mikron eller värmedyna brukar lindra det onda så det går att sova. Finns också något som heter TENS som är smärtlindrande, du kan väl kolla med din doktor. Hoppas någor hjälper mer, smärta tar mycket energi från kroppen....
    Varma Kram till dig och de dina
    Maggis

    SvaraRadera
  6. Hej min vän, tittar in för att ge dig en stärkande kram från Lillhärdal......

    SvaraRadera
  7. Gösta du är fantastisk som orkar kämpa vidare.
    Tappa inte taget.
    Är inne och läser din blogg varje dag.
    Hälsa till Sonja som kämpar med dig.
    Här på Västkusten har det varit solsken hela dagen men nu börjar det mulna vi skulle få regn i natt, men vi hoppas ju på lite värme också.
    Häar
    Lisbeth

    SvaraRadera