fredag 3 december 2010

Reserven

Fredag 3 december 2010. En gång i livet borde det finnas en möjlighet att byta bort den bit som fungerat sämst. Om det funnits så är det inte säkert att det skulle bli den del som verkar mest aktuell. Det kanske blev den minst obetydliga delen som ingen sett. Varför? Jo troligen för att det nuvarande visat vad livet egentligen består av. Hur ont och uselt det verkar vara så kanske det är just det vad livet vill visa att det består av. Det enda sättet att väcka något. Vi behöver alla varandra för att det ska fungera. Carpe diem               Klockan är 04.07

8 kommentarer:

  1. Moprrn Gösta!
    Dina kloka funderingar idag ger mig verkligen något att klura vidare på. Det är nog så sant det du skriver - tänk om man kunde byta bort en bit?
    Man tar vanligen allt för givet, inte förrän man drabbas, inser man vad livet egentligen är värt!
    Hoppas, att du har haft en natt med mindre värk och fått litet sömn.
    Jag hoppas, att behandlingen du får hjälper och att dina ben kommer att bli helt bra så snart som möjligt. Du har verkligen fått din beskärda del nu, Gösta!
    Jag hoppas att dagen blir så bra som du själv gör den, skickar med många varma kramar och ett carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!

    Att stötta varandra är nog nödvändigt nu när livet är tungt för många. Försker leva så och även tänka på andra! Bl a på dig!!

    Kram från Inga i Västerås.

    SvaraRadera
  3. Hej alla vänner på denna sida
    här kan vi älska
    här kan vi lida
    här kan vi öppna vårt hjärta
    tillsammans vi bär
    allas vår smärta.....
    -------------------------------
    Det snöar i stora sjok här i Mora. Bara sexton grader kallt just nu.....bara men jag ändrar ordet till burr burr...

    Det blev någon timme sömn från tre-tiden så jag ska inte klaga över natten.....

    Dagen får ta mej dit den vill för jag ställer inga krav på den. Jag fick i alla fall vakna.
    Det är ju fredag så man får byta ut blodpuddingen och falukorven och pyttipannan på resterna och pölsan till något gott fredagsmys.....som en svårstavad schnitzel eller lövbiff.......de ni.....och så extrastarkt kaffe efteråt enligt Göstas knep: mörkrost som man puttar i en sked snabbkaffe nescafe i.....då reser rygghåren sig och man känner sig som en riktig karl....så ska kaffe smaka...

    Imorgon ser vi fram emot ett lagomt svårt Melodikryss men först ska vi förstås kolla tjejerna skjuta i Ö-sund.....

    Nu ha det så gott

    sven Lindh

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta !
    Så bra du beskriver hur livet är här. Jag tror du menar att när livet är svårt med sjukdom eller andra svårigheter så är det viktigaste ändå att hjälpa varandra. Ett skrivet ord av omtanke till den personen, uppriktigt menat, kan betyda så oerhört mycket. Man skulle önska att vi skulle med uppskattande ord kunna göra det även om man inte är sjuk. Men så tror jag att det är.....
    Jag tycker du skriver så bra, nästan poetiskt med underliggande mening, där man försöker hitta en tolkning av vad nu menar. Det bor en författare i dig. Må så gott du kan i ett vintervitt Sverige.

    Många Varma Kramar
    Maggis

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta. Du är ett under av tålamod och jag fattar inte hur stark du är...
    Du vet ju vad jag kämpar med och har gjort hela mitt liv och visst, dagar är bättre och dagar är sämre - viss variation finns det ju men att somliga av oss människor ska behöva lida mer än andra är en orättvisa jag aldrig tycks kunna begripa...?
    Skriver ner en av mina favoriter av Ferlin till dej Gösta - kanske lite deppig men jag finner styrka i den.
    HOPPAS DU FÅR EN HYFSAD 2'a ADVENTSHELG!

    vännen Anders


    "Dock göras mig dagarna långa
    ibland i min gröna berså.
    Är jag en av de mycket för många
    eller en av de mycket för få?

    Jag också, skulle man tycka,
    kunde väl finna en bro
    som leder, om inte till lycka,
    så bara till vardagsro"

    Nils Ferlin

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Bara en kort, men mycket varm hälsning och kramar till dig denna dag (rygg och leder vill helst att jag ligger horisontellt idag). //Iris

    SvaraRadera
  7. Kloka ord min vän, vi behöver alla varandra, många varma kramar från Hjördis i Lillhärdal

    SvaraRadera
  8. Ett vänligt ord,som kostar ingenting,
    en verkan har på denna jordering.
    Ett vänligt ord av hjärtat sagt,
    de må Du tro har en sällsam makt.

    En trevlig andra advent önskar jag dej,
    hoppas att Du får lite lindring på dina plågor.
    En som tänker på dej, och läser dina morgonraporter. Birgitta Torslanda

    SvaraRadera