tisdag 10 juli 2012

Dagboksbloggen

Tisdag 10 juni:
Sent omsider kommer en kort rapport.
Gösta lurade nog liemannen med en hårsmån denna gång.
Jag bor i stugan i Svenstavik och åker emellan. Sonja sitter i en stol bredvid sängen.
Idag var han sig nästan lik, sjöng och skrattade åt både bra och dåliga historier.
På avdelningen får varken mobil eller data vara igång, så därför tar vi en time-out här på bloggen, vi får väl se om och när vi återkommer.

Gösta framför sina varmaste hälsningar till alla trogna bloggföljare. Men som sagt, nu är det dags för rast, vila och ta en dag i sänder.

Var rädda om er och Carpe Diem!

/Marianne

21 kommentarer:

  1. tänker på er i denna svåra tid.
    Mvh Petra från Malmö

    SvaraRadera
  2. Snälla Marianne, hälsa Gösta så gott med många kramar, vi alla här tänker på honom! Tack för att du Marianne och Sonja finns vid hans sida!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  3. Styrkekramar från dalkullan Karita

    SvaraRadera
  4. Hej Marianne!
    Än en gång, hälsa Gösta så gott med många varma tankar och kramar. Underbart att såväl du som Sonja finns med honom nu, mina tankar finns med er.
    Som du säger, en dag i sänder och jag förstår time-outen, men kommer min vana trogen att öppna dagboken.
    Ta hand om varandra alla tre! Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  5. Ta hand om varandra!!

    Kram Inga i Västerås.

    SvaraRadera
  6. Hej Marianne. Jag vill att du är snäll och skickar en Bamse kram till Gösta o Sonja. Jag själv finns nu på ett sjukhem i Täby och vilar upp mej.Gösta har ju min adress o mitt telefon nr om han orkar o vill höra av sej. En stor Bamse kram till er andra här på bloggen och så hoppas vi på mer sol o värme.
    mvh Gert.

    SvaraRadera
  7. Varma hälsningar till Er alla tre!
    Marianne i Varberg

    SvaraRadera
  8. Gösta....Värme och styrka till dig nu när du har en så jobbig situation. Men jag gläds när Marianne skriver att du var dig lik idag, varje glad stund är guld värd. Önskar så att lunginflammationen hävs så du mår bättre igen. Du äger en ofantlig styrka.
    Jag har inte skrivet eller följt dig senaste dagarna eftersom jag precis som du hamnade akut på sjukhus i söndags, men tänkt på dig. Jag är hemma idag igen, åtminstone tillfälligt.Och som din vän Gert skriver, en riktigt stor Bamsekram till dig och din familj och övriga vännerna här

    Carpe Diem !
    Kram /Maggis

    SvaraRadera
  9. Skickar varma hälsningar till dej Gösta, och hoppas att Du kryar på dej igen. Tur att ni finns Sonja och Marianne så att Gösta inte behöver känna sej ensam.
    Varma kramar till er alla tre, men främst till Gösta.
    Viola i Torslanda

    SvaraRadera
  10. Varma hälsningar till dig Gösta samt till Marianne och Sonja.Tänker på er.
    Doris

    SvaraRadera
  11. Mina varma hälsningar och tankar går till dig Gösta samt även till Sonja och Marianne! Ni finns i våra tankar nu när du har det så jobbigt.
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  12. Även dagens tankar har gått till dig Gösta och till Sonja och Marianne! Många varma hälsningar och kramar till er.
    Kram också till Maggis, krya på dig, och till alla andra vänner här.
    Hälsningar Iris

    SvaraRadera
  13. Mina tankar är hos Er. Krya på Er!
    Hälsningar o kramar från Elisabeth en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  14. Go morgon..Brukar läsa Göstas dagbok varje dag,saknar hans fina ord.
    Önskar att DU kryar på DEJ..

    Hälsninga från Anita...

    SvaraRadera
  15. Godmorgon Gösta...jag saknar också dina fina tänkvärda ord, men hoppas du inte har ont och krya-på-dig hälsningar från mig. Tack Iris för dina ord till mig som visar hur viktigt det är att bry sig om varandra

    Kram till dig Gösta och din lilla familj och ni övriga här på bloggen.Tänker mycket på er.....
    Maggis

    SvaraRadera
  16. God förmiddag Gösta! Jag vet, att du inte kan använda datorn på avdelningen, men hoppas att Marianne läser din blogg och hälsar till dig så gott från oss alla här!
    Tänker på dig och de dina och hoppas att du samlar krafter och mår litet bättre.
    Kramar till er alla här!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  17. Gösta tänker på dig ! Tankarna går även till Marianne och Sonja.
    Till alla övriga här ni är inte glömda tankarna räcker till er också.Ta vara på dagen och så håller vi tummarna för Gösta och att det skall ordnar upp sig och att vi snart har honom tillbaka.Även en extra kram till Gert där du nu befinner dig.
    Kram från Doris

    SvaraRadera
  18. Jag har sagt de förr och säger de igen..ignorera kommentarer som inte hör hemma på denna blogg.
    Låt inte denna Göstas dagbok bli en "slasktratt" för elaka kommentarer.
    Marianne skrev med tydlighet att de är rast och vila nu i bloggen.
    Nu måste vi alla respektera Gösta och Mariannes önskan.
    Försök att få kontakt med varann utanför denna blogg,nu är de på väg att bli ett bloggkrig igen.
    Jag tror inte att någon önskar att den dagen om eller när Gösta kan titta in i sin Dagbok igen vill eller önskar att han ska läsa sårande kommentarer.
    Mvh Greta.

    SvaraRadera
  19. Hej!

    Förstår inte den anonyme som skrev att det finns elaka egoistiska kärringar som skriver här. De flesta kvinnor som skriver här tänker väldigt mycket på andra och även män. Folk vill ju att Gösta och hans familj ska må bra och det tycker även jag. Jag sänder en hälsning till Gösta, Sonja och Marianne att jag tänker på er. Hans i Tidaholm

    SvaraRadera
  20. Hej

    Jag är en som följer den här bloggen, men har funderat mycket över varför många andra använder den för at prata med varandra.Man kan bli mörkrädd över mycket som skriv här. OBS jag vill inte ha svar på det.
    Utan önskar att Gösta o hans familj ska bemötas med respekt och empati. Hur ni har det i den här stunden just nu är familjens privata.
    Många tankar o kramar från Margareta

    Ps Marianne, hoppas du kan rensa bort inlägg här.

    SvaraRadera
  21. Gick in på bloggen för att se om de skrivits något om Gösta.
    Men vad håller folk på med...De här är Göstas blogg.
    Och håller fullkomligt med några här som skriver att respektera Gösta och Mariannes önskan om rast och vila.
    De här är som någon skriver inte en blogg som en del behöver att "prata" med varann i.
    Var vuxna nu och visa respekt och så hoppas även jag att Marianne rensar bort en del inlägg som inte hör hemma här,när den öppnas igen.
    Just nu finns de annat för henne att ta tag i.
    För Marianne skrev klart och tydligt ...bloggen ligger nere nu till om och när Gösta kan öppna den igen.
    Men som föregående skrivare skrev...jag vill inte ha något svar...
    Stina

    SvaraRadera