fredag 13 juli 2012

Dagboksbloggen

Fredag den 13 juli: En kort rapport om läget.
Gösta piggare, värdena börjar gå tillbaka till det normala.
Både inflammationen och blodförgiftningen börjar ge med sig.
Besök av sina syskon, vilket säkerligen bidrar till att smilbanden dök upp igen. Högt i tak och lite knasiga historier gör nog sitt till. Man säger ju att ett gott skratt förlänger livet!
Och om det stämmer kommer nog gubben att hänga med ett tag till.
Så nu ser vi ljusare på tillvaron igen.

Jag har läst upp de kommentarer som ni lämnat här under dagarna och ni ska veta att de värmer.
Nästa uppdatering kommer nog först om några dagar.

Dryga anonyma kommentarer kommer jag likväl som Gösta att plocka bort.
Och i de fall man svarat tillbaka direkt i den kommentaren, så försvinner även dessa när man tar bort den ursprungliga.

Carpe Diem!
/Marianne

14 kommentarer:

  1. Åh Marianne...vad fantastiskt detta låter. Jag säger det igen, din pappa har en sån stark livsvilja. Hälsa och ge honom en massa styrkekramar. Och även till din mamma...
    Tack för den positiva rapporten, vad den värmer oss som bryr sig
    Varm Kram
    Maggis

    Carpe Diem !

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta.
    Tänker extra mycket på ER nu i denna prövningens tid, för psykiskt är det ju tufft även för er som ”står bredvid”, även om Du Gösta givetvis lider allra mest. För dig är det ju både fysiskt och psykiskt.
    För många år sen Gösta, när vi bodde i samma stad, träffades vi regelbundet men det känns fortfarande som att ”vi möttes härom dagen”, trots att det gått närmare 20 år sen vi sågs.
    Med våra telefonsamtal i minne, för 3 år sen när du fyllde 65 och läkarna sa att "du har kanske i bästa fall ett halvår kvar", och med kontakt på bloggen, telefon och enstaka mail, måste jag säga att jag bara kan sälla mig till den stora skaran som följer dig och din blogg, finner styrka i att läsa den och att det finns fler som har sjukdom och elände att tampas med, precis som jag själv.
    Du har lidit mer än de flesta någonsin behöver utstå under ett helt liv under de senaste åren Gösta, så ingen jämförelse med mig själv. Du har ändå fått 3 år och mer ändå och återförenats med din dotter, vilket jag vet är något av det bästa som hänt dig i livet.

    Gösta, jag talade med Harald idag och berättade om läget med dig. Han hälsar så gott. Tyvärr gick Anita bort för en månad sedan i cancer, som upptäcktes sent och släckte livet på endast tre månader.

    Min allra största medkänsla ger jag Er och önskar lindring av plågan.
    vännen Anders - Sävsjö

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad roligt att Gösta värden håller på att bli bättre. Bra Marianne att du tar bort kommentarer som inte hör hemmma här. Hans i Tidaholm

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta du är en otrolig kämpe, jag skriver inte så ofta numera läser mest vad som skrivs, men jag tänker desto mer på hur det går för dig, en hälsning till dina anhöriga o en kram till dig. Carpe diem
    Barbro Göteborg

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Tack för rapporten Marianne!!

    Styrekramar från Inga i Västerås.

    SvaraRadera
  6. Hej! Åh så glad jag blev över att Gösta är på bättringsvägen!! Tack snälla Marianne att du meddelar oss och bra att du raderar de anonyma inläggen!
    Förstår, att gösta blev glad att träffa sina syskon, det gör honom bara gott!
    Hälsa så gott till Gösta och sonja och du Marianne - ett stort tack!
    Carpe diem!
    Christina V-ås
    Kramar till er alla!

    SvaraRadera
  7. Hej Marianne!
    Tack för den positiva rapporten om Göstas tillstånd, det värmer att få höra och det måste framför allt värma er som står honom nära att tillståndet förbättras successivt.
    Hälsa Gösta så gott med varmaste tankarna och kramarna och dom är också till dig och Sonja.
    Och också ett varmt tack till dig Marianne som ger oss lite info om Gösta, som jag följt sedan han började skriva sin dagbok. En läsning som gett och lärt mig/oss så oerhört mycket!
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  8. Hej Marianne och tack för ditt info 0m Gösta.Själv har jag oxå fått bättre värden en det som fanns tidigare vilket känns mycket bra.Det är en elak rackare vi har fått, men vi biter ihop så ska vi nog lura den rackan ett tag till. En Bamse kram till er alla tre som gör att vi andra oxå kan se en ljusglimt i den tillvaro vi befinner oss i. Och en extra kram till dej Marianne som håller oss uppdaterandepå bloggen. mvh: Gert.

    SvaraRadera
  9. Tack Marianne för Du ger oss rapport om Gösta!
    Det är så roligt att läsa att värdena på proverna börjar att förbättras!
    Kramar till Gösta, Sonja, Marianne och alla övriga från Elisabeth en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  10. Skönt att höra att Gösta mår bättre.
    Mvh Petra från Malmö:)

    SvaraRadera
  11. Tack Marianne för den glädjande rapport om att Gösta är på bättringsvägen.
    Gösta är en kämpe det har han verkligen visat.
    Förstår att det var uppiggande och trevligt för Gösta med syskonbesök samt att du och Sonja finns för honom.
    Tänker också på er och förstår er glädje när det vänder till det positiva.
    Till övriga här och ni som har det kämpigt på ett eller annat sätt hoppas att dagen skall bli en bra dag.
    Kram Doris.

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Det har nu gått några dagar och jag tänker allt som oftast på er alla tre; Gösta, Marianne och Sonja. Jag hoppas att den positiva trenden med bättre tillstånd och värden håller i sig och skickar mina allra varmaste omtankar och kramar till er från Iris

    SvaraRadera
  13. Hoppas jag snart får lite information om hur
    det står till med vännen Gösta?
    Jag hoppas verkligen hälsan har blivit ytter-
    ligare lite bättre!
    Skickar mina varmaste tankar till Gösta samt
    till Sonja o Marianne!
    Kramar från Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  14. Hej !...jag tänker också på hur Gösta har det och hoppas på det bästa och jag tänker även på er Sonja och Marianne, hans lilla familj. Även om jag inte känner er så känns det som jag har lärt känna er genom era goda egenskaper via bloggen.

    Betr. kommentarer enl ovan så tror jag finns det olika sätt att se till att de inte blir publicerade. Antingen att alla kommentarer måste godkännas av bloggaren innan de publiceras, eller att kommentarerna loggas med IP-nummer, datum och tid och kan spåras och ev. anmälas, om de anses diskriminerande. Kanske något att kolla upp.....

    Jag sänder också mina varma tankar och styrka till er alla
    Kram Maggis

    Carpe Diem !

    SvaraRadera