torsdag 19 juli 2012

Dagboksbloggen

Dags för ännu en lägesrapport:
Gösta mår under omständigheterna bra.
Avvaktar nu vårdplaneringssamtal så att den hjälp som behövs kommer att finnas tillgänglig. För det är ju trots allt så, att om man inte berättar vad man behöver hjälp med så får man heller ingen. Det är ju inte så att vårdapparaten sitter med en kristallkula eller en tombola och lottar fram vem de ska kontakta för att se om hjälp behövs.

Så vi hoppas att allt ordnar sig till det bästa.
Hälsningar till er alla från Gösta och som alltid Carpe Diem.

/Marianne

7 kommentarer:

  1. Tack Marianne för rapporten...och så sant allt de Du skriver.
    Nu hoppas jag Du får hjälp att styra upp alla praktiska saker.
    Stor kram till Er alla Ulla

    SvaraRadera
  2. Tack Marianne....vad fint det verkar lösa sig för Gösta. Och man måste vara om sig och kring sig för att få den hjälp man behöver. Men det brukar lösa sig med ömsesidigt deltagande. Och vilka fina blomster du lagt upp, de lyser verkligen upp. Hälsa Gösta och stor kram till er alla
    Maggis

    Carpe Diem !

    SvaraRadera
  3. Hej Marianne och tack för din info! Skönt att Gösta mår bra efter hans omständigheter. Bra att det kommer till stånd en vårdplanering så att han verkligen får den hjälp och de insatser som han behöver. Och du har helt rätt, vården har ingen kristallkula och många av oss som är patienter vet inte alltid vare sig vad man behöver eller vad man kan få. Hoppas att allt löser sig för Gösta och också för Sonja och dig. Framför allt önskar jag och många med mig att Göstas tillstånd ska stabiliseras, så att han kan få må så bra det går. Jag brukar säga att man måste vara frisk för att kunna vara sjuk och kräva den vård man behöver och det ligger nog en del i det.
    Tack för den fina blomman i bloggen idag, den lyser upp och ger tillförsikt!
    Hälsa Gösta så gott med en stor varm kram och många tankar, samma gäller även till dig och till Sonja.
    Hoppas på återläsande framöver.
    Hälsningar Iris

    SvaraRadera
  4. Hej Marianne! Ja, jag kan bara hålla med Iris i allt hon skriver, tänkte samma sak!
    Den fina blomman du bifogade gjorde mig så glad! Du är en så god människa Marianne!
    Vi är så många här som har tankarna hos Gösta, Dig och Sonja, många kramar till er!
    Hoppas allt blir precis som ni vill nu och att lösningen blir bra.
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  5. hej marianne!jag skriver inte så ofta,men följer alltid eran blogg och har gjort så sen den började.jag förlorade min man i cancer för snart 5 år sen.jag skötte honom hemma hela tiden,med hjälp av storsjögläntan som är helt underbara och har varit ett fantastiskt stöd även för mig.jag önskar att alla kunde få hjälp av dom.jag minns när han började bli sämre i sin sjukdom och vi förstod att det närmade slutet då kom läkaren hem och slog sig ner på sängkanten och pratade förtroligt och öppet med min man och frågade honom vad han var mest orolig för inför det som skulle ske.min man svarade då:"att behöva ha ont" läkaren svarade då:"det lovar jag att du inte ska behöva ha" det löftet höll ha också och när läkaren sa det så blev han lugn och fick ett mycket fint slut.jag tror det är mycket viktigt att vara tydlig och verkligen tala om vad man vill ha hjälp med och då tror jag att dom försöker göra allt dom kan för att hjälpa.ha det så gott ni kan och ta vara på varje dag carpe diem som gösta säger en stor styrkekram till er alla från lottie i grytan

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Undertecknad håller med de alla här att Gösta ska få den vård han behöver ha hjälp med. Marianne, det var också väldigt trevligt med blomman i bloggen. Hans i Tidaholm

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta och din familj....jag hoppas ditt tillfriskande framskrider och att du mår bättre och bättre dag för dag. Hoppas solen lyser över Jämtland lika som här i Småland idag. Allt blir så mycket ljusare efter allt detta regn. Äntligen verkar sommaren ha kommit.
    Sänder styrka och värme till dig och en kär hälsning till övriga här
    Kram Maggis
    Carpe Diem !

    SvaraRadera