tisdag 24 juli 2012

Dagboksbloggen

                                                                   Tisdag 24 juli 2012 klockan 05.37. Har kommit hem från sjukhuset efter att ha lurat liemannen igen. Det är skönt att vara hemma och få uppleva en form av frihet fast något begränsad av olika medicineringar som binder en till viss del vid sängen. Men det gäller att ta tillvara all tid att röra på sig ändå. Nu är det första dagen så några speciella rutiner har inte hunnit byggas upp ännu. Hoppas att tillsammans med vårdteamet kunna bygga upp något som fungerar bra. Efter en sådan pärs gäller det att inte bara rusa iväg även om det ser bra ut vid första påseendet. Kära bloggläsare tack för den stötta och support ni gett mig och familjen vilket betytt väldigt mycket för oss. Ett speciellt tack till dotra som hållit rapporteringen öppen och lämnat rapporter om utvecklingen. Tack även till Sonja och syskonen som varit nära när krisen var som värst. Återhämtningen kommer att ta sin tid så några större utfärder till vildmarken är väl inte till att tänka på men det går ju att använda det lilla som finns kvar av det som kallas hjärnan. Ha det så bra ni kämpar där ute för det finns trots allt fiender som vill ta allt ifrån oss men låt dom pröva för dom ska inte ha något för det. Carpe diem

13 kommentarer:

  1. Välkommen hem Gösta

    SvaraRadera
  2. Hem ljuva hem Gösta..var nu riktigt rädd om Dig och ta emot all den hjälp Du kan få.
    Stor kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta! Om du visste hur glad jag är att du är hemma igen, att vara hemma, sova i sin egen säng, det är nog det som är bäst.
    Stort tack även jag till Son ja och Marianne som funnits där och Marianne som så snällt informerat oss.

    Första gången jag ser ditt hus Gösta, det ser så varmt och välkomnande ut.
    Nu ska du bara vila, njuta av var dag, ta den tid du behöver, vi finns med dig i tankarna och hoppas det allra bästa nu.
    Du har gått igenom en riktigt svår pärs, så nu gäller bara lugn och ro.
    Stora kramar och carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  4. HEJ Gösta..
    Önskar DEJ Välkommen hem,hoppas att du får njuta av den sol som dom har lovat ska komma..
    Jag har läst DIN dagbok länge,men inte skrivit,hörde i går kväll på karlavagnen,där jag hörde DEj för första gången för några år sedan.Programet i gårkväll handlade om cancer,lysnade på alla som rinde in och berättade om denna hemska sjukdom.
    Hoppas att DU får må bra nu med de som kommer att hjälpa dej.
    Carpe diem...

    Anita i Norrköping

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta! Välkommen hem igen! Hoppas att du kan njuta av sommaren. I dag har vi 23 gr i Varberg,sol o blå himmel.
    Precis som Anita i Norrköping hörde jag dej på Karlavagnen för ganska så länge sen.Efter det har jag följt dej på din blogg. Må så gott!!
    Hälsningar Marianne i Varberg

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!

    Skönt astt du är hemma igen!! Njut av naturen ikring dig om du inte orkar åka på längre utflykter.
    Snart börjar OS i London så då är det mycket på TV som skingrar tankarna.

    Kram från Inga i Västerås.

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Vilken glädje att läsa detta!
    Jag har varit på semester några dagar och bland det första jag tänkte på när jag kom hem var att kolla hur det är med dig!
    Att det finns människor utan empati och medmänsklighet är mycket sorgligt.
    Jag har köpt en väggprydnad med texten "NJUT AV VARJE MINUT"
    Den hälsningen ger jag dig och din familj.

    Kram från Margareta

    SvaraRadera
  8. Välkommen hem Gösta....så roligt att höra att du fått komma hem. Med ett väl fungerande sjukvårdsteam så kommer det att fungera perfekt. I tid kan de se om något inte fungerar och kunna åtgärda det. En varm kram också till Marianne, o Sonja som stått vid din sida, det är underbart med stöd. Och att du fick träffa dina syskon. Ta det lugnt nu i din lilla röda stuga och att så småningom kunna vistas lite ute.

    Apropå Margareta vägprydnad: Till min svärson när han fyllde jämt sydde jag en vepa med texten "Låt var dag bli en dag fylld av glädje" Den hänger där så fint över den gammaldags soffan. Den ser man varje dag och jag tror att någonstans nöter man in budskapet

    Önskar dig och de dina en fin dag, solen lyser här och hoppas den även lyser upp våra sinnen

    Stor Kram Maggis
    Carpe Diem !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skall vara: Apropå Margaretas väggprydnad ovan: (inte vägprydnad,fast det kanske också skulle behövas) Lite för brått som alltid....
      /Maggis

      Radera
  9. Undertecknad instämmer i många kommentarer här ovanför. Det måste vara skönt för dig Gösta att vara hemma igen. Vi har saknat dina inlägg här. Ett stort TACK till Marianne som har upplyst om läget. Hans i Tidaholm

    SvaraRadera
  10. Hejsan Gösta, och Välkommen hem. Nu hoppas vi att vården fungerar hemmavid. Ha de gott, njut av Sonjas goa bullar, jag hoppas du kan komma ut i trädgården och ta en fika i solens sken.
    Varma kramar till dig Gösta, Sonja och förstås Marianne.
    Ingalill i Trollhättan

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta!
    Det är med stor glädje jag läser din dagbok idag! Välkommen tillbaka hem till den fina stugan. Jag hoppas och tror att ni tillsammans med vårdteamet kan bygga något som funkar bra för dig och för Sonja. Önskar dig också fortsatt ork och kraft, men någon hjortronplockning är väl förstås inte att tänka på ;-)
    Säger som flera andra här; Njut av allt du kan, fånga tillfällen som dyker upp under dagen, se om du kan komma ut i friska luften och framför allt – ta vara på varandra du, Sonja och Marianne! Och än en gång ett tack till Marianne som gett oss information om hur du haft det på sjukhuset.
    Många varma kramar och tankar till er alla från Iris

    SvaraRadera
  12. Hej Gösta härligt att du är hemma igen.
    Kramar från Barbro Göteborg

    SvaraRadera