fredag 6 maj 2011

Fler undersökningar....

God morgon alla!
Reserven här igen.

Pappas gårdag var fylld av undersökningar och möten. Bland annat kom svaret på röntgen, där syntes det något mörkt otäckt nertill, på bägge lungorna, så mer provtagningar kommer nog att komma. En av läkarna kom förbi, remiss skickad till Sundsvall, så 16-19 maj blir det sjukhusvistelse där och strålbehandling. Lite nya mediciner har också tillkommit samt minskat intag av vissa befintliga. Man försöker få till det så bra som det bara går.
En kurator var förbi och lovade att ombesörja med allt runt ikring Sundsvallsresan, samt se till att Sonja kan följa med som stöd.

I övrigt tillbringades dagen med korsordslösande. Och Sandra var förbi en sväng.

Han hälsar som alltid till alla

Carpe Diem

/Marianne

13 kommentarer:

  1. Morrn på er!
    Ja, idag är det svårt att ta till sig allt, men nu händer något. Det där mörka på lungorna skrämmer mig! Nu ska du Gösta till Sundsvall och få strålbehandling och det är bra! Det blir jobbigt för dig, men... denna undersökning skulle ha gjorts långt tidigare. Där finns nog förklaringen till dina andningsbesvär. Hur mycket ska du utstå "vår" kära fantastiska Gösta?
    Nu kommer allas våra tankar att följa dig till Sundsvall och Sonja, du är fantastisk som finns där med Gösta.
    Skickar med mina varmaste tankar till dig Gösta, Sonja, Marianne och även Sandra - en trio kvinnor som gör ett stort arbete, verkligen!
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  2. Hej Marianne!
    Tack snälla du för att du låter oss veta hur det är med Gösta och vad som ska hända. Min undran är dock att det var ju inte länge sedan han låg på lasarettet, det mörka på lungorna fanns säkert då också.Missade dom det, eller kollade dom det inte ens. Nu hoppas jag att han får den hjälpen som han behöver. Hälsningar till er alla från Margaretha i Jönköping.

    SvaraRadera
  3. Hej på er! Håller med Christina att det var mycket svårt att ta till sig allt.Varför kunde inte denna undersökning gjorts tidigare ? Gott att Sonja är med dig till Sundsvall,alltid skönt att ha en anhörig med som stöd.
    Vi alla som följer din dagbok är med dig med våra tankar och hoppas att allt ska gå bra,även att det har varit en jobbig tid med undersökningar samt att du nu ska igenom gå strålbehandling. Gösta tankarna är hos dig.
    Sänder varma och innerliga tankar till dig,men även till Sonja som följer med på resan och till Marianne som håller kontakt med oss och även till Sandra.kramar i mängder och hälsningar. Doris

    SvaraRadera
  4. Ja vad ska man säga eller skriva...sällar mig till allt vad Christina skriver...
    Hoppas nu att Du fått den bästa av kurator som finns...hoppas nu att Du Sonja oxå får de stöd som Du så innerligt är värd...
    De finns inte ord i denna värld som kan beskriva hur otroliga Ni är allihop ..men som Du sagt så många många gånger Gösta...vad har man för val...Solen skiner idag men de är som ett grått moln ligger framför den när jag tänker på vad Ni får utstå...Solens varma strålar når liksom inte riktgt fram ..jag kan inte glädjas och känna dess värme riktigt när jag tänker på Er..
    De enda lilla jag kan göra är att skicka massor med tankar och kramar till Er alla ...så futtigt de känns...
    Ulla

    SvaraRadera
  5. Sänder varma tankar o hälsningar till Dej Gösta,men också till Sonja o Marianne.
    Hoppas allt går bra!
    Kram
    Marianne i Varberg

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Jag håller helt och hållet med de övriga som skrivit här innan idag! Mina tankar finns med dig och dina kvinnor. Vilken ynnest att du har dom runt dig.
    Många varma kramar till er allihop och stort tack Marianne för att du håller oss informerade om Gösta. Hälsningar Iris

    SvaraRadera
  7. Gösta,det blir bra med strålbehandling så dina smärtor minskar. Det är sjukhusets plikt att se till att du är så smärtfri som möjligt. Nu verkar det som att det händer något och det är bra.När du ligger hemma och har ont händer inget. Se det så. Att det blir bra sedan när du får komma hem igen efter behandlingarna. Önskar dig en så bra dag det går....
    Varm Kram till er alla
    Maggis

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jag håller med de som skrivit här innan idag! Jag tänker ofta på hur du har det Gösta och vill önska dig allt gott du är så stark och säkert en väldigt tålig människa. Tack Marianne för att du orkar hålla oss bloggläsare underrättade.
    STYRKEKRAM Maria

    SvaraRadera
  9. Hej! Ni är helt otroliga som låter oss få veta vad gösta får gå igenom. o hålla oss informerad.Jag kan inte nog tacka er,för allt ni gör.Hälsningar till alla här på bloggen.

    SvaraRadera
  10. Allt är redan sagt!!

    Kram till Gösta och alla runt honom!!

    Inga i Västerås.

    SvaraRadera
  11. Hej Marianne,
    håller med övr. Jag förstår heller inte varför dom inte upptäckt förändr. på lungorna, mkt konstigt. Vad hade hänt om han inte åkt tillbaka till sjh?! Vilken lycka att Du o Sonja finns för honom. Jag säner kramar till er.

    Hälsn. Lennie

    SvaraRadera
  12. Kram till er alla! går in bara ibland men jag beundrar Gösta o alla runt omkring!
    ha det gott

    SvaraRadera
  13. Kram till GÖsta och er andra från mej

    SvaraRadera