tisdag 24 maj 2011

Utan respons

Tisdag 24 maj 2011. Det följer hela tiden något nytt. Biverkningarna skulle inte vara så kraftiga men det har blivit fler. Kinden på höger sida har domnat bort precis som vid en tandläkarbedövning och benet i underkäken på höger sida är som en rejäl tandvärk. När jag tar upp det blir svaret vänta och se. Vården är hopplös när det inte ges någon respons vid behov av hjälp. Hoppas att det blir något svar under dagen för det går inte att ha det så här. Carpe diem      Klockan är 04.03

11 kommentarer:

  1. Kära Gösta, morrn på dig!
    Man blir förtvivlad när man läser hur jobbigt du har det! Sjukvården MÅSTE ställa upp nu och ge dig ett svar eller åtminstone något som kan lindra dina problem! Vänta och se är inget svar! Önskar av hela mitt hjärta, att jag kunde hjälpa dig!
    Jag hoppas och ber, att dagen idag kan ge dig svar och litet lindring.
    Skickar med den styrka jag har nu Gösta och ett carpe diem!
    Christina Vås

    SvaraRadera
  2. Ja Du Gösta vad ska man skriva och säga ...jag sällar mig som vanligt till vad Christina skriver..så förbannat maktlös man är mot denna sjukvård.Vänta och bli bortglömd..
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att lindring kommer...för alla alla..
    Vill samtidigt skicka en stor kram till Gert som jag såg mår sämre,till Doris och till alla andra som har de jobbigt på olika vis...Ulla

    SvaraRadera
  3. Jag blir ledsen när jag läser hur du har det. Just attityden "vänta och se" känns mest som en pengabesparande idé. Ge dig inte utan försök få kontakt idag. det är sorgesamt att det ska vara på det här viset.

    SvaraRadera
  4. Jag undrar om vi tillsammans skall göra ett upprop till sveriges riksdag och regering! Det görs i andra länder. Vi kan inte ha det på detta sätt med bollande med svårt sjuka människor.
    Carpe Diem!
    Gunnel i Jönköping

    SvaraRadera
  5. Käre Gösta, Vad hopplöst det känns när man inte får den rätta responsen från sjukvården.Vi får ändå tro att det värsta snart är över, det kan vara olika hur man reagerar på strålning och dess biverkningar. Hoppas det blir bättre framåt dagen, du får ta lite extra smärtstillande. När känseln försvinner från en kroppsdel är väldigt obehagligt, jag vet, har själv råkat ut för det, man blir rädd, men den kommer tillbaka....
    Kramar till dig och de dina
    Maggis

    SvaraRadera
  6. Gösta, detta är inte "kul". Här i Västra Götaland hade vi ett omval till regionen. Jag, och många med mig, som varit i kontakt med sjukvården här, med långa väntetider på akuten, överbeläggningar - 9 st llåg i korridoren på hjärtavd , finns inga tider til dr etc etc, hoppades att "den rödgröna röran" som suttit i majoritet, skulle få gå. Men icke, dom sitter kvar här och fortsätter "sköta om" vår sjukvård, förstår inte hur folk resonerr!! Man kaninte skylla på regeringen, det är i regionfullmäktige besluten fattas om pengar till vården. Själv fick jag ligga i 8 timmar på akuten med bröstsmärtor innan läkare kom, värken i ryggen och benen ber dom också mig, - vänta och se!!
    När man har smärta och höggradiga besvär bör man få den vård man behöver snarast!! Bara detta att inte kunna komma i kontakt med sin läkare på vårdc. - telefonsvarare som upplyset, kl 12.00, att "kvoten för dagen är nådd, v g återkom i morgon" och då till en telefonsvare där man ska knappa in ett flertal ggr.
    MAN SKA INTE BLI SJUK I ETT LÄN DÄR DE RÖDGRÖNA SITTER I MAJORITET!!

    Sänder dig styrkekramar/ Eva i Trollhättan

    SvaraRadera
  7. Ta en sup kanske?Tandvärk är hemskt! Hoppas det vänder! Maggan

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta ! Det känns tungt att läsa din dagbok i dag. Du ska inte behöva vänta och se,du ska får den hjälp du behöver för att lindrar dina smärtor. Du ska inte behöva har det så jobbigt.
    Vet inte hur många gånger jag sa till att det stämmer inte efter min operationen.Var på återbesök fem gånger,men fick aldrig ett riktigt svar.Ett besök var inte gjort någon journalanteckning ändå att jag fick medicin utskriven. Till sist ger man upp och tänker att man är besvärlig.
    Men så äntligen en läkare som tar tag i problemen och ger sig tid att lyssnar och går till botten med det hela.
    Jag önskar verkligen att du får den hjälp du behöver för dina smärtor. Du ska inte behöva vänta.
    Sänder varma kramar och hälsningar till dig,Sonja och övriga här. Doris

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!
    Sällar mig till övriga här som skrivit. Hoppas dagen har gett dig lite lindring från besvären och att du förhoppningsvis fått ytterligare hjälp från vården. Önskar så att jag kunde hjälpa till mer än att bara finnas i cyberrymden! Men mina tankar finns med dig och de dina ständigt.
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  10. Jag tycker man ska ta bort ordet "sjukvård" för den finns knappt längre.Vård betyder att man tar hand om och vårdar någon men nu opereras eller strålas man och sen får man klara sig så gott de går.
    Vi är och har alla varit skattebetalare och då funderar jag vad dom pengarna går till de är skrämmande hur allt sköts.Människor som är sjuka och ber om ambulans men ingen skickas utan dom hinner dö.De strålas människor varje dag i detta land och de måste finnas resurser till att ge hjälp och vård när den sjuke blir dålig efteråt, det måste finnas en backup att få hjälp av.
    Jag skulle bra gärna vilja veta om någon makthavare blir sjuk hur ser då eftervården ut.
    Men då finns de säkert eftervård,de är olika på vanliga människor och makthavare.
    Jag håller fullkomligt med Gunnel om att göra ett upprop till regeringen men vem tar tag i det.
    Som alla andra redan skrivit så hoppas jag Du fått hjälp av den sk sjukvården idag.
    Varma hälsningar Inga.

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta!
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att Du fått hjälp med Dina besvär! Det är fruktansvärt att inte vården fungerar när man verkligen behöver den!
    Jag sänder även en hälsning till Dina stötte-pelare Sonja o Marianne, samt till alla Er andra!
    Kramar från Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera