fredag 22 juni 2012

Dagboksbloggen

                                                           Fredag midsommarafton 22 juni 2012 klockan 06.59. Tack för alla tillrop och uppmuntran. Det känns skönt att veta om er alla. Det är en väntan även om det är akuta lägen. Hoppas att situationen löste sig för din sambo Doris. Nu kanske det kan bli en någorlunda god midsommar för oss och att även Sven fått en vettig advokat som bistår i denna rökiga situation och att det fått blåsa undan det värsta. Carpe diem och trevlig helg.

13 kommentarer:

  1. Hej Gösta och Sonja !
    Önskar er en trevlig midsommar och hoppas att ni kan njuta av den.Vädret här är än så länge soligt men regn på eftermiddagen.
    Sambon är åter hemma nytt besök och koll på Länssjukhuset på tisdag.Hoppas att det inte bli så lång väntetid då. Pacemakern fungerade trots att den flyttat på sig.
    Nu bli det sill,potatis och jordgubbar med grädde hos dotter o måg.
    Hälsningar och kramar till dig och Sonja samt övriga här.
    Ps
    Sven du får en extra kram, hoppas inte det bli vatten och bröd,utan en bra advokat.Ds
    kram Doris

    SvaraRadera
  2. Gomorron Gösta...Du låter så glad idag och då blir jag också glad. Du har en otrolig förmåga att komma tillbaka. Hoppas ni får en fin midsommarhelg.

    Var uppe i ottan och fixade en jordgubbstårta och lupinerna är redan plockade. I dag är vi bortbjudna(vi skiftar vartannat år) och då bidrar vi med tårtan. Efter maten åker vi runt i byarna och tittar på midsommarfirandet, stannar till vid någon fin plats och så plockar vi de där 7 sorters blommorna, dock ej under kudden.Sedan tillbaka för Zoega kaffe och tårta.

    Vädret är än så länge soligt och varmt om än blåsigt så kanske vi kan äta ute i det fria
    Ha en fin midsommar önskar jag alla vänner
    Kram Maggis

    Carpe Diem !

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta! Önskar Dej Sonja o Marianne och alla ni andra trevliga människor En Fin Midsommar!
    Kram från
    Marianne i Varberg

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta! Ja, jag är så tacksam och glad att du är hemma igen och kan fira midsommar med dina kära!

    Kan inte hjälpa det, men mina tankar går till dem som är inlagda på olika sjukhus, det är bara så. Jag skall plocka litet sommarblommor från dotterns trädgård och besöka några på sjukhuset här.

    Vädret är fantastiskt, soligt, inte ett moln och 18 gr. Hoppas att ni alla här får en fin midsommar nu!
    Soliga kramar till er alla!
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  5. Glad Midsommar Gösta och Sonja, skönt att du är hemma igen.
    Jag gillar inte storhelger egentligen, ett herrans tjat om var och med vem man ska fira! Mina kvinnliga bekanta tar för givet att fira med barn och barnbarn, men dom kanske hellre vill vara med sina vänner, men tyvärr blir det ett måste att bjuda mormor. Tänk på det ni som tar för givet att ni ska till era döttrar, låt "ungarna" få skapa sina egna traditioner istället.
    Man träffar ju sina barn under övriga året.
    Jag är glad över att jag kan njuta av en god bok, svensk folkmusik på radion, och jordgubbsbekelse ensammen hemma på balkongen. Flera borde göra det. Men det är känsligt för döttrarna, dåligt samvete etc, men vi klarar oss galant ensam.
    Midsommarhälsningar från mormor Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mormor Britt.....vi har aldrig firat midsommar eller nyår med våra barn o barnbarn. De har skaffat sig egna roliga traditioner med sina vänner. Ex Spelar barnen fotboll mot de vuxna, fisketävlingar m.m. Jag firade heller aldrig dessa högtider med mina föräldrar utan med vänner, men julafton firar även påsk.Men det är så olika traditioner var och en har, alla är rätt på sitt sätt. Det är synd att barnen ska behöva ha dåligt samvete, det behöver dom inte ha.

      Hälsning
      Maggis

      Radera
  6. Ska vara...men julafton firar vi alltid tillsammans och ibland även påsk (orden föll bort)
    Maggis

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Önskar en trevlig och solig midsommar till dig, Sonja, Marianne och alla dagboksvänner! Står nästan på tröskeln och ska iväg för firande i goda vänners lag, inklusive några av barnen och barnbarnen som valt att fira dagen med oss. Ingen storslagen matlagning utan sill med tillbehör och framför allt ett gott humör. Här hos oss mulnar det på nu utomhus, men solen och leendet finns inom oss!
    Ha nu alla en så trevlig dag som ni bara kan var och en på ert håll. Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  8. KUMLABUNKER.....jag sitter på KUMLABUNKERN...eller i kanske man säger. Den där advokaten Sill Bär Sky kom aldrig. Bakom ryggen på mej hade han gjort upp med polisen att jag erkände mej skyldig och fick straffet nedräknat från 4 år till 2 år.
    Att sitta här en midsommarafton är ingen höjdare men jag fick besök idag av Gull och Lagga och det var kul. Men tyvärr så kände en av de andra interna...ja eller trodde sig känna igen både Gulli och Lagga som huvudpersonerna i den ökända "Björklingeligan" som förra sommaren for fram om nätterna och stal pelargoner i trädgårdarna runt om i landet. Så nu sitter både Gulli och Lagga här på bunkern fast på en annan avdelning.
    Imorgon ska vår avdelning möta dem i en brändbollsmatch...kul.
    Lagga viskade något om en "säker flyktplan"
    Ja inte vet jag

    Glad Midsommar

    7 sorters kaffe istället för blommor blir det för mej

    Carpe Diem

    Har ni vägarna förbi Kumla så titta in ifall ni har "rent mjöl i påsen"

    Sven VanhedenLindh

    SvaraRadera
  9. KUMLABUNKERN.......jag sitter på Kumlabunkern
    Advokaten...eller vad det var...Sill Bär Sky...dök aldrig upp
    Han hade tydligen erkänt brottet för mej mot en uppgörelse om straffLINDring från 4 år till 2 år

    Kumlabunkern en midsommarafton...ingen höjdare

    Men jag fick besök av Gulli och Lagga
    Det var kul
    Men tyvärr så fick en annan intern för sig att såväl Gulli som Lagga var de ökända huvudpersonerna i den välbekanta "Björklingeligan" som förra sommaren for land och rike runt på nätterna och snodde pelargoner från trädgårdar från norr till söder

    De sitter nu inspärrade på en annan avdelning
    Imorgon ska vi spela brändboll mot varandra
    Kul
    Lagga viskade något om en säker flyktplan
    Vi får väl se...vi får väl se.....säker...hrm???

    Det blir 7 sorters kaffe för mej istället för blommor

    carpe diem

    Sven Vanheden Lindh

    SvaraRadera
  10. Då den dator jag fick låna av en annan intern liter av detsamma som min hjärna och mun...det vill säga GLAPPKONTAKT...så gick mitt första inlägg åt skogen...trodde jag...
    Men det var bara censuren på Kumla som stoppade det..
    Sedan gick det iväg men då hade jag skrivit ett nytt så det blev två

    Vilket leder till

    EN fluga gör ingen sommar och TVÅ* är EN för mycket

    carpe diem

    Sven Lindh

    SvaraRadera
  11. Önskar er alla en Trevlig Midsommar just nu ösregnar det i Göteborg synd att det skulle komma just idag när alla vill vara ute får hoppas att det blir lite uppehåll. Sven Lindh du är för härlig. Carpe Diem Barbro

    SvaraRadera
  12. Svar till mormor Britta !
    Min dotter och måg behöver inte har samvetskval över för våra midsommarfirande,men det är en tradition från långt tillbaka, vi samlas alla som har möjlighet att komma.Det är dans kring midsommarstången ,tävlingar och så sill och potatis och jordgubbstårta. Mycket trevligt för då träffas alla. Trevlig midsommar önskar jag er alla hur ni än tillbringa denna dag.Kram

    SvaraRadera