onsdag 4 augusti 2010

Återgång

 Klockan är nu 14.16 och detta är vad som sker nu .                       

Onsdag 4 augusti 2010. Om det funnits en returknapp så det gick att få leva om samma dag en gång till så skulle tisdagen verkligen få bli en sådan dag. Att det kan finnas så ljuvliga dagar det trodde jag inte. Det blir säkert fler tror jag. Tänk att få känna och uppleva vad livet kan få vara om så för några få timmar. Att få prata om olika situationer under den tid vi varit från varandra har varit så givande. Nu i dag får vi se vad som händer för det finns inget planerat. Carpe diem     Ps. Natten har varit lugn. Ds               Klockan är 04.16                    

9 kommentarer:

  1. Gläds verkligen med dig Gösta.Förstår att det måste vara underbart för er båda.Jag önskar er båda att ni ska ha trevliga dagar tillsammans.Kram på er.Doris

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta och Marianne..Jag säger som Doris ...jag gläds med Er bägge..
    Dom bästa dagar blir oftast de dagar vi tar som dom kommer..
    De tar sin tid att fånga svunna dagar..därför känns de så innerligt bra att läsa och få delta i Eran återförening...
    Jag lånar några ord i en av Lill-Babs låtar...
    På med kragen och fånga dagen...
    Tänker på Er bägge...Kram Ulla...
    Ps.Här vräker regnet ner...men vad gör de..då försvinner alla "måsten" vad gäller trädgårdsarbete..Idag blir de en dag som heter..bara vara dag...Ds.

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta, returknappen sitter i din tanke och redan där fick du dagen tillbaka. Jag gläder mig åt att du ser det ljusa och njuter av dagen. Tack för dina fina inlägg.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta och Marianne!
    Jag bli så varm i hjärtat när ni ger mig möjlighet att få följa er... Du är fantastisk Gösta!!
    Nu försöker jag verkligen att "leva" som ni gör... ta vara på allt, som just denna dag erbjuder! :-) Men det är inte alltid lätt, att vara här och nu... alla måsten tar ofta över. Varje dag när jag läser din blogg Gösta, blir jag påmind, tack! Man vet ingenting hur morgondagen ser ut! När jag ser i min backspegel så har jag inte alltid gjort det.
    Ha det så bra!
    Stor kram
    Åsa

    SvaraRadera
  5. Hej på er!
    Hoppas ni får en lika givande och bra dag idag som ni hade igår! Jag gläds åt att få förmånen att få ta del av det fina som händer er just nu och som hänt senaste tiden.
    Mina tankar är hos er allt som oftast under dagarna.
    Ta vara på varandra idag också och ta dagen som den kommer!
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken härlig bild från kl 14.16. Ser att ni har det bara hur bra och gottigt som helst!
    Är er väl förunnat, men blir lite avundsjuk att inte få vara med på ett litet hörn och smaka det goda!
    Kramar igen från Iris

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta! Tänk vad mysigt du har det med de dina.Jag själv har sorg, för min syster gick bort i cancer i måndags. Det känns så tomt,vi hade de så kul ihop.Jag får minnas det fina stunderna vi hade, o försöka gå vidare,men jag vet att det kommer att vara jobbigt. Kramar från Lilian

    SvaraRadera
  8. De va inget dåligt mellanmål Ni hade idag på eftermiddagen..De är Ni verkligen väl unnat..
    Till Lilian vill jag få skicka en ..Jag tänker på Dig hälsning...Jag vet hur de känns..på nyårsafton är de 10 år sen min syster gick bort...Jag saknar henne nästan varje dag fortfarande ....kram Ulla

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!
    Så roligt att läsa Din dagbok!
    Jag hoppas att hälsan klarar sig och att besöket och senare släktresan/träffen ska gå bra!
    Själv håller jag på med vinbärsskörden. Gelé och saft kokes.
    Kram Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera