onsdag 25 augusti 2010

Höstrusk

Onsdag 25 augusti 2010. Ännu en natt har rullat förbi. Här har det regnat nästan ett helt dygn vilket börjar påminna om att hösten är på väg. Temperaturen ligger kring 10 grader. Vid den här tempen och den blöta väderleken är det lätt till de första snuvattackerna. Det verkar misstänkt när andningen börjar påverkas. Det har börjat bli problem med att få luft det känns lite trångt i bröstet. Jag får ta upp det i morgon när det är dags för implantatet. Det är ingen upplyftande känsla att få sticket i magen med det lilla stiftet som planteras in under huden. De första tog väl lite men dom blir resistenta med tiden. Men lite verkan kanske det har ännu. Dagen kommer väl att bli som vanligt tror jag.  Carpe diem          Klockan är  04.25

7 kommentarer:

  1. Gösta morrn på dig! Ännu en morgon att läsa din dagbok och jag håller med dig. Det har regnat nästan oavbrutet här och det känns verkligen som höst. Den kom för snabbt i år tycker jag.
    Jag hoppas att ditt besök hos läkaren avlöper bra och att inplantatet fortfarande har effekt för dig, Gösta! Du är en kämpe, en fantastisk person och alla vi som läser dina rader är med dig.
    Ta dagen som den kommer, hur har det gått för dig med alla foton från sommaren? Trevligt jobb att pyssla med och göra ordning - det blir fina minnen att se tillbaka på. Jag har själv gjort en sammanställning efter mitt besök i Holland. Jag har "gjort" resan många gånger genom foton och anteckningar!
    Många kramar och carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!
    Har hittat hit till dig. Tråkigt att läsa att än en människa behöver drabbas av den sjukdomen. Men du verkar va en fantastisk människa och jag ska läsa alla dina inlägg. Ja när Theo tillåter mig*ler* Önskar dig en bra dag. Vi sitter i bilen på väg hem från Skåne.
    Ha det gott
    Theos mamma

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta! Här har det regnat nu i 2 dagar. Man blir lite less.Jag instämmer med dom två före mig.Du är en fantastisk människa. Hoppas det går bra för dig i morron. Kramar från Lilian

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta ! Har inte haft tillfälle att skriva på några dagar.Men tankarna har varit hos dig.Hoppas att läkarbesöket går bra.Här är också kallt och regnigt.Känns att hösten är på gång.Hösten kan också vara mysig och det bli lite lugnare och med lite levande ljus så bli det hemtrevligt.Men det får gärna sluta och regna,den vara har man fått nog av.
    Nu önskar jag dig lycka till i morgon.Kram och hälsningar Doris

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta! Även här i Småland har hösten börjat göra sig påmind. Idag har det blåst och regnat mest hela dagen, igår åskväder. Men än kan det säkerligen komma lite fina höstdagar, där vi kan njuta av hög och fin luft och fina färger i naturen.
    Hoppas det går bra i morgon på vårdcentralen och glöm inte att ta upp att det känns lite trångt i bröstet. Du kan säkerligen få någon medicin som lättar upp trånghetskänslan.
    Tänker på dig och skickar mina varma kramar till dig. Hälsningar Iris

    SvaraRadera
  6. Godkväll Gösta,

    hösten har också sin charm. De förtrollande lövfärgerna som blixtrar i ett solsken. Att se kristallerna ligga på löven en frostnupen morgon. Doften av mossa, svamp och multna blad är också ljuvlig. Allt som förebådar om att Kung Bore står på tröskeln och ivrigt väntar på att få stiga in.

    Natti natti Gösta sov så gott du kan.
    kram
    Ramona

    SvaraRadera
  7. God natt eller mera rätt, God morgon Gösta!!
    Jag hoppas att du har kunnat sova inatt! Jag önskar dig all lycka till idag!
    Jag tänker på dig varje dag och förundras att du kan var såsom du är! Instämmer med alla andra; DU är en fantastisk människa!! :-)
    Stor och varm BAMSEKRAM till dig!
    /Åsa

    SvaraRadera