tisdag 10 augusti 2010

Oväntat besök

Tisdag 10 augusti 2010. Jamtliresan regnade bort så det blev ett annat utflyktsmål i stället. Vi åkte till Persåsen ett ställe där man kan få uppleva naturen,konsten och hantverket i Jämtland där de olika sakerna av möbler och annan inredning tillverkas av blåved. Sedan man gjort den stora vandringen i lokalerna var det skönt att inta restaurangen för en god middag. När maten hade kommit på plats företogs hemresan på en halvtimme. Ännu en minnesvärd dag var till ända. I dag kan det bli en liten utflykt till ett gårdsmuseum där man kan få uppleva en gammal kvarn och ett sågverk och elverk från gången tid. I kvarnbyggnaden finns det ett tusental saker och allmogeredskap att beskåda och efteråt inta en fika på Hovermo gårdsmuseum. Natten har varit lugn. Carpe diem          Klockan är 04.28

6 kommentarer:

  1. Morr´n Gösta!
    Det var ett tag sedan som jag skrev, men jag har följt dig på bloggen ändå. Du verkar ha haft en trevlig sommar hittills. Den blev väl bättre än du hade trott. Det är ju underbart att dina nätter vekar vara ganska lugna och det ger dig väl mer kraft.
    Jag hoppas att du kan samla minnen och krafter till den höst som nu närmar sig.
    Jag skickar många många mjuka kramar till dig.
    Carpe diem
    Ninni

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta..det är inte roligt att vara på jamtli om det regnar,jag var där en midsommarafton,då haglade det.Persåsen är ett ovanligt fint resmål,Jag läste i LT att du skrev att säcken var sluten, Jag tror att du har äntligen öppnat ryggsäcken,en som man alla går och bär på i onödan. du har hittat något som du länge har letat efter.Saker som du inte har gjort på länge, det är bara så possetivt,samtidigt har du så mycket kvar att göra tillsammans med din dotter,så du är inte redo ännu Gösta för att förbereda hemfärden kramar/ gittan

    SvaraRadera
  3. Morrn Gösta! Skön att höra, att natten varit lugn, du behöver din sömn för att samla krafter! Ja, regnet satte stopp för den planerade Jamtliresan, men tänk så mycket annat du fick besöka! Det måste ha varit intressant och dessutom avsluta med en fika på Hovermo gårdsmuseum. Vet du Gösta, du har verkligen givit mig tips till ställen man kan besöka. Skriver upp platserna för att i framtiden ta med mig familjen dit!
    Hoppas dagen idag blir bra för dig och jag skickar med många kramar och dessutom: carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  4. Gomorron Gösta :) Det regnar på Frösön idag med, men vad kan man göra åt det. Inte så mycket, man får försöka mysa på inne istället. :) Hovermo Gårdsmuseum har jag aldrig hört talas om men dit ska jag absolut åka nån dag. har du avrit på Arvemuseet? Ännu ett utflyktsmål jag vill göra. Ha en fin dag trots regnet. Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta ! Synd att Jämteliresan regnade bort.Men du hittade mer utflyktsmål och som verkar trevliga.Skönt bara att komma ut,det blir ett trevligt avbrott i vardagen.Gläds med dig att du kommer ut och tillsammans med familjen.Detta är verkligen en saga som blev sann.
    Det kändes så svårt då man visste att du var så ensam samt din sjukdom som du bar på.Du har många som tänker på dig men vi alla är så spridda över vårt land.Men nu har du dina kära som kommer och ni kan kan tala om både glädje och bekymmer.Önskar er en fortsatt trevlig dag.Kramar och hälsningar Doris

    SvaraRadera
  6. Trist att det inte blev något Jamtli igår, men Persåsen var ju inte fel det heller inkluderande en god middag!
    Hoppas ni haft en bra dag med museibesök och gott fika på Hovermo. Jag har aldrig varit på dessa platser, trots att jag varit en hel del i trakterna. Ska lägga det här på minnet och förhoppningsvis kan det bli besök på de här platserna även för min del kanhända till nästa år.
    Ha en trevlig kväll och som sagt - hoppas dagen varit bra för er.
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera