söndag 8 augusti 2010

Mörbultad

Söndag 8 augusti 2010. Söndag morgon och det känns en aning mörbultat. Det ömmar i hela kroppen precis som det skulle ha varit den största brottningsmatch. Kan inte förstå vad det beror på. Möjligt är att sovställningen inte varit den bästa. Eller så är det någon flunsa på gång. Det skulle inte förvåna mig. Tack vare den senaste tidens väderväxlingar. Hoppas att det inte blir till något värre som skulle stoppa resan nästa vecka. Men det skulle inte förvåna mig om det blev så när det äntligen löst sig så det blev möjligt. För med den vanliga oturen skulle det inte alls vara annat  än så. Natten har i övrigt varit lugn. Carpe diem           Klockan är 04.10

6 kommentarer:

  1. Morrn Gösta!
    Natten har varit lugn, men det är oroande det du skriver om. Vet du om du har feber? Det verkar som om det kan vara en flunsa... Jag vet flera här som fått det p g a detta ombytliga väder. Inte skall väl oturen följa dig nu, när du har så mycket att se fram emot?! Jag hoppas, att Marianne är hos dig fortfarande och kan stötta dig. Jag ber verkligen att det du nu känner går över, så att du kan få den resa som är planerad!
    Har du möjlighet att få kontakt med en läkare? Försök, att vila så mycket du kan, jag kommer att hålla tummarna för dig!
    Många kramar och carpe diem, Christina V-ås

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta...Håller alla tummar jag har för att den eventuella "flunsan" drar så långt bort den bara kan..I min familj har var och varannan haft febertoppar och varit förkylda..och ont i kroppen men de har som tur gått över på 3-4 dagar..Men de är ju självklart ännu värre för Dig som inte har så mycke motståndskraft...De ändå jag kan råda Dig är att ta de väldigt lungt...dricka så mycke Du kan.
    Som sagt håller tummarna för att Du kryar på Dig.
    Här har de åskat så oerhört i natt att till och med jag vaknade..jag brukar annars inte märka att åskan gått när jag sovit...jag som annars vaknar vid minsta knäpp på natten..
    Men i natt var jag ärligt talat rädd..de är ju sån kraft som vi inte rår på..
    Mamma lärde mig som liten att gå upp och klä på mig och de gjorde jag faktiskt i natt..
    De är sådana här gånger man känner att man är ganska liten ...
    Krya på Dig nu Gösta och ta hand om varann..
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta! Ja det kan nog bero på väderomslag och att du legat fel på något sätt,hoppas verkligen det inte är någon flunsa på gång,men iförebyggande syfte kan jag rekommendera hett vatten med citron och honung i, flera ggr per dag.Vila och hålla dig varm.-Håller tummarna allt vad jag kan,för att det ska gå bra och att du ska kunna göra den här resan ner tll Stockholm nästa vecka tillsammans med Marianne.Hälsningar o kram till er båda två.Kristina

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta
    Hur känner du dig nu när du varit uppe ett tag. Vi får hoppas att var tillfälligt. Vissa morgnar när man vaknar kan man känna sig så men det brukar rätta till sig under dagen
    Varma kramar från Maggis

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Hoppas du mår lite bättre nu och att ömheten i kroppen har släppt och att du inte känner dig så mörbultad längre. Förhoppningsvis har du legat lite illa i natt, som gjort att du kände dig olustig i kroppen i morse!
    Ta det lugnt, ta dagen som den blir och spara på krafterna till kommande veckas resa. Vi har jättetrist väder här hos oss, men jag kan ju hoppas det är bättre uppe hos er, så att ni kanske kan sitta ute och bara andas in lite god sommarluft.
    Hoppas som sagt du har det lite gott tillsammans med Marianne och att ni verkligen njuter av tillvaron tillsammans.
    Varma kramar till er från Iris

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta ! Hoppas verkligen att det inte är någon fluensa på gång,utan att det är tillfälligt du känner dig lite vissen.Men kurerar dig med varmt och drick ordentligt särskilt honungsvatten samt vila.Det beror kanske på det omväxlande vädret.Själv har jag också känt mig lite vissen och haft ont i halsen precis som det varit något på gång.Jag håller tummarna för dig att du ska kunna genomföra resan,synd vore det annnars.Kanske har du börjat få resfeber.Vem vet.Hoppas på det bästa att det ska ändra på sig och du ska känna dig så ok att du ska kunna resa.Här är det grått och trist i dag regn hela dagen.Det har varit en läsdag.Ha det så gott.Hälsningar och kramar till er båda.Doris

    SvaraRadera