onsdag 11 augusti 2010

Utflyktsändring

Onsdag 11 augusti 2010. Gårdagen gick inte som planerat. Fick besök av tidningen inför en ny artikel. När den kommer meddelas senare. Det blev en liten utfärd senare till Åsarna,Rätan och Klövsjö en lagom tur för att beskåda den fina naturen. I dag är det dags att börja resan till den stora staden, det är lite resfeber ändå. Naturligtvis funderas det på om allt är packat eller om något är bortglömt. Packlistan får gås igenom flera gånger för kontroll. I övrigt har natten varit lugn och det har gått att sova. Carpe diem        Ps. Dagboken kommer att skrivas som vanligt.Ds      Klockan är 04.05

8 kommentarer:

  1. God Morgon Gösta ! Det blev en liten utflykt och det var väl trevligt och även att du fick besök av tidningen.Ska bli trevligt att läsa.Förstår att lite resfeber in funnit sig.Konstigt vore väl det annars.Det är så otroligt att du nu är på väg till huvudstaden till sammans med de dina.Vilken lycka!
    Hoppas att resan ska gå bra så ni kommer lyckligt fram.Samt att du ska ha det trevligt i den stora staden.Du ska bli spännande att läsa din dagbok och får veta hur har det.Lycka till i dag med resan och var rädd om dig jag vet att Marianne sköter om dig på bästa sätt.Var jag förstått har du som jag en kärleksfull dotter och det är helt underbart. ha det så gott och många kramar och njut i fulla drag.Hälsningar Doris

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta skönt att du har haft en lugn natt. Du fick besök av tidningen samt en annan utflykt, det finns mycket att se som är vackert.
    Förstår att du känner litet resfeber inför resan. Hoppas, att ni båda får en skön och minnesvärd resa! Bra också om det blir fint väder.
    Ta hand om varandra och ha det så gott.
    Många kramar till er båda och carpe diem!
    Christina, V-ås

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!Åh vad spännande att du kommer att följa med ner till Stockholm.Få se hur din dotra måg bor,träffa övrig släkt,och dessutom vara hemifrån.Förstår att du har resfeber,men det för bara något gott med sig,då blir det x-tra bra.-(väntan oro pirr i magen,)= Det bästa som hänt "MARIANNE"- Nu önskar jag dig en trevlig resa ,och en fin tid i Sthlm.Hälsningar o kram till er alla,Kristna Och jätte mycke CARPIE DIEM

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Önskar dig en trevlig resa och en underbar tid i "stora staden" tillsammans med de dina. Önskar dig allt gott.Märta

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!jag önskar dig en trevlig resa ner hit till huvudstaden,om jag kunde skulle jag ordna extra fint väder, så du får extra nytta av resan.Ha de nu så bra,o jag hoppas att resan ger dig en extra vitaminkick inför den analkande hösten/vintern.Hälsningar Helge i Upplands Väsby. CARPIE DIEM.

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta..Ja så har dagen kommit som jag tror Du längtat och haft en viss oro för..De är som en saga alltihop när man går tillbaks och tittar in i Din Dagbok och ser hur Ditt liv såg ut för ett år sedan...Ensam.. som kunde göra mig helt förtvivlad när jag åkte varje dag till den jag var livlina till och visste hur hemskt dåligt han mådde när han var ensam...
    Därför gläds jag så otroligt mycke med att få se hur de kunde bli...Du fick Din dotter...hon fick sin pappa...och alla andra släktingar och vänner som kommit in i Ditt liv igen..
    Det är som en sann saga alltihop..och nu hoppas jag Du får många många trevliga stunder tillsammans med de käraste Du har....
    Ni kommer att passera bara några hundra meter från där jag bor ..Känn min kram när Ni passerar rastplatsen Mora Stenar...kanske står jag där uppe ...är de någon som vinkar så är de jag..Kram Ulla....
    Ps Solen skiner som bara den som att den välkomnar Dig hit ner.Ds

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta....Vad det låter härligt det har du har framför dig. Ser fram emot att läsa om dina upplevelser. Tänk bara på att vila emellanåt så mycket du kommer åt, så du orkar med allt det roliga. Vilken dotter du har, du kan känna dig så stolt. Varma kramar till dig o Marianne. Maggis

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta! Ska bli spännande att läsa reportaget i LT när det kommer så småningom. Du skriver att Ni besökte Rätan, Klövsjö och Åsarna - platser som jag både passerat och besökt flera gånger! Klövsjö är väl den plats som jag gillar bäst ur naturhänseende. Speciellt när man kommer norrifrån (tycker jag) och ser hela nejden nedanför sig!
    Hoppas nu du haft en bra resa idag så här långt, att det inte varit för tröttsamt för dig. Vet ju inte om ni skulle åka hela vägen idag eller dela upp resan i etapper för att kanske besöka någon ytterligare plats på er väg söder ut. Men jag önskar dig så innerligt att du får det bra och gemytligt i storstan tillsammans med Marianne, mågen och övriga familjen! Detta är en saga som är få förunnat att få uppleva, men du är mer än väl värd denna upplevelse och den gemenskap du hittat hem till!
    Många varma kramar till dig, Marianne, mågen och alla andra. Tänker på dig och ser fram mot lite dagsrapporter. Ha det riktigt gott! Hälsningar från Iris

    SvaraRadera