onsdag 18 augusti 2010

Hemresedag

Onsdag 18 augusti 2010. Nu är det morgon på dagen för hemresan. Gårdagen var den sista dagen för den här gången. Det har varit en underbar tid att få vara här. Att få bo hos min dotter och måg denna tid och få uppleva allt detta som jag fått det går inte att förklara hur det känns men det har varit en enorm upplevelse. Hur jag ska kunna återgälda allt detta vet jag inte? Men jag hoppas att dom känner hur mycket dom betyder för mig. Nu bär det hemåt och får se vad som skett på hemafronten. Antar att det ser ungefär likadant ut som när jag for. Sista natten här har varit lugn och inga resfeberkänningar ännu men dom kan ju komma. Carpe diem  Klockan är 04.13

7 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Tänk vad glädjande att läsa att hela denna resa som planerades nu är över och att allt gått så bra!Du har klarat det, nu har du massor med minnen att ta med dig hem och att du betyder mycket även för de dina är helt klart. Allt detta är som en saga, Gösta! För bara ett halvår sedan kunde du väl inte ana att du skulle få uppleva så mycket med dina närmaste. Du är inte ensam! Hoppas nu att hemresan går bra och att du får koppla av och smälta alla intryck hemma! Många kramar till dig, din dotter och måg! Carpe diem!
    Christina, V-ås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta ! Önskar dig en bra resa hem och att allt har gått bra under tiden i storstaden och alla fina minnen som du har med dig hem.Vilken underbar känsla att du har orkat med resan och alla utflykter samt möten med släkt och vänner.Tänkt på dig ofta och hoppats att det skulle bli en bra resa för dig.Ha det nu så gott på hemresan också.Kram till er alla tre. Hälsningar Doris

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta.Roligt att läsa att du haft en underbar tid,och blivit många upplevelser rikare.-Idag när ni åker hem,undrar vilken väg ni tar,inlandet över Järvsö som är så vackert,eller tar ni kustvägen?-(Får sån lust att resa,när jag tänker på norrland.)Hoppas på fortsatta lugna nätter för dig,och att du ska få fortsätta må så bra,som du fått de här dagarna hos dotra din o måg.Kramar till er alla tre från Kristina .CARPIE DIEM

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Läser Din dagbok dagligen och är så glad att Du
    kunnat genomföra denna resa. Tänk, att få uppleva
    allt vad Du har varit med om!
    Nu blir det säkert skönt att komma hem men samtidigt kanske lite tomt. Då får Du plocka fram alla glada minnen.
    Hälsa Marianne o hela Din familj!
    Kram Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  5. Här nere i Halland säger vi inte måg utan svärson.Men jag börjar vänja mej vid ordet fast det är så fult..Jag önskar dej fortsatt goda dagar o nätter.Kram från Britta.

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta
    Är så glad att du kunnat göra denna resa, måste betyda mycket för dig och även för din dotter. Jag tror du tycker det är skönt ändå att komma hem. Jag upplever själv när jag varit ute på resande fot att det är en skön känsla att komma hem, Det är nog ombytet som behövs för att uppskatta sin vardag. Lycklig hemresa och ha det så bra.
    Tusen Kramar
    Maggis

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta! Förstår att det varit en enorm upplevelse att få vara med och bo hos dotter och måg dessa dagar! Vem kunde ana att något sånt här skulle inträffa för ett halvår sedan? Nä, ingen tror jag. Men vilken lycka för dig och för er allihop!
    Hoppas nu hemresan gått bra och att du kanske redan är hemkommen beroende på hur ni planerat hemfärden.
    Tänk vilka minnen du nu bär med dig att tänka tillbaka på fram till nästa gång ni har möjlighet att träffas igen. Glada, goda, trevliga minnen att bara få njuta av. Jag är övertygad om att det ger oss läsare också en stor glädje och lycka att du och ni fått uppleva detta så här långt och länge än.
    Många varma kramar till er från Iris

    SvaraRadera