lördag 28 augusti 2010

Höstfredag

Lördag 28 augusti 2010. Besöket hos läkaren i går gick bra. Fick hjälp med andningen. Det har inte börjat verka riktigt än. Det tar upp till 2 dygn innan det sker någon skillnad. Efter besöket gällde det att kunna inhandla lite mat till helgen. Trängseln var påtaglig för det pågår lite festligheter i  centrum av olika slag. T.ex. finns VM i älgskånkskastning där det gäller att kasta en älgskånk så långt som möjligt. Där finns också karaoketävling i sång. Det är också många knallar med sina stånd av olika saker som hemgjorda karameller och tunnbröd och olika ostar från sommarens fäbodverksamhet. Således en festhelg innan hösten. För min del gällde att ta sig igenom och åka hem. Dagen blev som en vanlig fredag. Natten gick bra. Carpe diem   Klockan är 04.17

3 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Skönt, att natten varit bra för dig. Hoppas att du under helgen kommer att känna det lättare att andas och det du fick av läkaren skulle ju hjälpa. Ja du, älgskånkekastning... de hittar då på saker för att tävla i. Kul med knallar och även att kunna köpa det som kommer från närområdet.
    Vi har haft festival här i Västerås och det var gott om folk. Det hör liksom hösten till. Höst, ja det känns så idag, bara 6 gr ute nu på morgonen. Kan vi förvänta oss en brittsommar tro?
    Jag önskar dig en lugn och skön helg, Gösta, kanske får du oväntat besök som i annonserna för kaffe? Skickar med många kramar och ett carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Vad skönt att Du fick hjälp av läkaren med andningen. Det är hemskt att inte få luft!
    Vädret här nere i söder är ömsom sol o regn idag.
    Jag hoppas Du får en bra kväll och att natten blir lugn!
    Kram Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta ! Gott att läkarbesöket gick bra och du fick den hjälp du behövde,hoppas att det ska hjälpa så det lätta med andningen.Här har varit festival i sex dagar med olika aktiviteter.Avstängda gator med stora partytält och mycket öldrickande och hög musik.
    Folk har varit i hög form allt har varit glatt och trevligt.Jag har i dag varit ute med mina två barnbarnsbarn på kolifejs.Vädergudarna har inte varit på bästa humör.Men det har ändå varit en trevlig dag.Efter en god middag och ett glas rödvin känner jag mig ganska trött,men på ett behagligt sätt.Nu önskar jag dig en god natt och att den bli lugn.Jag kommer säkert att sova gott efter denna dag.
    Kram och hälsningar Doris

    SvaraRadera