söndag 29 augusti 2010

Sömnproblem

Söndag 29 augusti 2010. Natten har varit lugn. Ute är det 7 grader och regn i luften. Lördagen flöt förbi i sakta tempo men bestod mest av sömn och lite kaffe mellan varven. Försökte att aktivera mig på nätet vilket slutade med ansiktet i tangentbordet. Sömnen slår till direkt utan förvarning. Det hjälper inte med några väckningsupptåg sömnen kommer ändå. Medicinen har väldigt stor påverkan så det görs försök att minska den mest sömngivande sorten. Ska pröva några andra metoder för att behålla vakenheten. Nu när det är färdigskrivet för dagen blir det ett sömnpass på någon timme igen. Carpe diem         Klockan är 04.08

3 kommentarer:

  1. Morrn Gösta. Bra att du har haft en lugn natt och att det är höst kommer man inte ifrån. Regningt och bara 11 gr här nu.
    Hoppas du kan få hjälp att byta till en medicin, som inte ger så mycket trötthet. Min dotter har MS och den sjukdomen ger henne en trötthet som den du beskriver. hon kan somna när och var och hur som helst.
    Orkar du vara utomhus något? Kanske om du får litet frisk luft, du kan känna dig litet piggare.
    Hoppas dagen blir bra för dig, kaffepauser är inte så dumt - jag tar det ofta.
    Varma kramar, carpe diem.
    Christina, V-ås

    SvaraRadera
  2. Tack för att vi får ta del av din kamp som egentligen är allas. Vi sitter alla i "samma båt" - det är bara fråga om tid. Orkar du så ta dig ut till den livgivande Solen så ofta du kan.

    Solvarm hälsning
    Ingemar Himmerland
    Mariestad

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta !Gott att natten varit lugn.Tröttheten beror väl mycket på medicinen men även på vädret och att du är hemma också kopplar du av,när du var hos din dotter och måg var det mycket på gång.Jag somnar lätt vid tv eller när jag sitter och läser.Men dom dagar jag är fullt upptagen känner jag inte trötthet så påtagligt.Sedan har du din sjukdom som gör sig påmind.Jag tycker att du varit fantastisk som orkat med din resa och alla besök du haft och så skött dina besök på vårdcentralen.Du måste vara ett riktigt energiknippe.Jag tycker att jag håller i gång vissa dagar,men då har jag inte gjort någon längre resa på två år därför jag känt att det klarar jag inte av. Ha det så gott.Kram och hälsning Doris

    SvaraRadera