fredag 27 augusti 2010

Åtgärd för andningen

Fredag 27 augusti 2010. Gårdagen gick rätt så bra men det kändes värre än någon gång förut. Men andningsproblemet blev framflyttat tills idag. Det gjordes för att det fanns ingen tid och jag hade gått så många dagar så det kunde vänta tills idag när det fanns en ledig tid. Hoppas att det kan bli åtgärdat så det blir lättare att få luft. Natten har varit lite besvärlig tack vare luftproblemet. Men är huvudet dumt får kroppen lida. För övrigt har temperaturen sjunkit till under 10 grader och det regnar fortfarande. Dagen får bli till vad den görs till. Carpe diem  Klockan är 04.14                  Ps. Det är en ny artikel i tidningen idag kan läsas på webben: Länstidningen Östersund/Berg. Ds.

3 kommentarer:

  1. Gösta, god morgon till dig efter en jobbig natt! Jag lider verkligen med dig och jag läste nyss reportaget i tidningen. Du är en fantastisk människa, modig och får utstå så mycket! Jag hoppas verkligen att besöket hos läkaren idag kan ge dig förklaring till dina andningsproblem!
    Ta dagen precis som den kommer, vila så mycket du kan och slipper du andningsbesvären kommer du att må litet bättre.
    Många kramar och carpe diem, Gösta!
    Christina, i ett 10-gradigt Västerås

    SvaraRadera
  2. Gomorron Gösta
    Vet inte vad som hänt med "vården"!
    De har inte tid med något. Jag har kol och ska kollas varje halvår, den här gången tog det nio månader.
    Hoppas du får hjälp med din andning idag
    Kram från Karin

    SvaraRadera
  3. God förmidag Gösta...Ja de är ibland så att man tror att man drömmer när man hör hur sjukvården har blivit...
    Jag fick en akuttid på vårdcentralen för att jag gått med halsont en längre tid...när jag beställde tiden så råkade jag säga just de...halsont...Hade tur att få komma samma eftermiddag och väl inne hos läkaren så tittade han i halsen och han konstaterade att de var en stark rodnad..troligtvis en virus och att de skulle nog ta några dagar till innan jag blev bra...Jag hade berättat att jag arbetar med barn och frågade om man inte skulle ta ett prov i halsen för eventuella smittorisker..
    Svaret blev att visst gick väl de bra om jag kände mig lugnare med ett svar..
    Samtidigt sa han till mig att när man beställer tid så var de min skyldighet att berätta allt för sköterskan....så dom visste hur mycke tid dom skulle avsätta för mitt besök..
    Alltså skulle jag ha bett om att man skulle titta i öronen,näsan,lyssna på lungorna,svalgprov och att få ta sänkan .....
    De hade jag inte gjort så inget av detta blev undersökt...
    Ett tips till alla ....skriv upp på en lapp innan Ni ringer så att man får valuta för pengarna som man får betala iallafall..
    Jag läste nyss repotaget i tidningen...jag säger bara ...jag lider med Dig...
    Stor kram Ulla

    SvaraRadera