tisdag 14 september 2010

Bärminnen

Tisdag 14 september 2010. Ännu en natt har gått med lite oro. Det blir så ibland att det dyker upp lite oro för framtida händelser som det inte går att göra något åt. När rörligheten har avtagit är det inte många aktiva saker som går att göra. Så här på höstkanten är det bärplockningen som saknas mest för det var det största intresset. Det går ju att drömma om fikastunderna mellan bärplockarens drag genom lingonriset. Den ljuvliga doften av kaffet och bullen eller smörgåsen. Ljuvliga minnen. Men ännu går det att komma ut och utanför dörren så lite frihet finns det än. Carpe diem                          Klockan är 04.11

6 kommentarer:

  1. Åh ! Det var länge sedan jag plockade bär ! Jag har inte gjort det sedan yngre tonåren, då tillsammans med min älskade mamma :D. Man kanske måste hugga tag i hinken och ge sig på jakt nästa år :D.

    SvaraRadera
  2. Morrn på dig Gösta!Ser att du haft en litet orolig natt och funderingar om framtida händelser. Det är helt naturligt, att du har dessa funderingar. Som du vet, hjärnan vilar aldrig....
    När du berättar om lingonplockningen, fikat och alla dofter, jaaaaa. Vilka minnen det ger även för mig. Visserligen dyker ett minne upp i min hjärna nu.... den gången för många år sdan, jag gick själv bland skogens röda guld och bara plockade. Hade hinken nästan full, då det brakade till bakom mig. Skogens konung kom brakande mot mig och jag...... sprang! Hade i alla fall halva hinken med lingon kvar sedan.
    Jag hoppas, att du har skapligt väder och orkar gå ut ett tag. Hösten är så fantastisk, med färger, dofter och frisk luft.
    Idag ska jag gå på ett möte och vädret ser ut att bli fint.
    Skickar med många varma kramar och ett carpe diem!
    Christina- V-ås

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Inte så kul att natten varit lite orolig med tankar av olika slag. Men jag hoppas det känns bättre nu. Din berättelse om lingenplockning väcker många glada minnen, och jag tycker mig känna dofterna från skogen där vi trampade runt.
    Hoppas nu du kan ta dig en liten promenad utanför husknuten en stund och ändå få känna lite fin höstluft.
    Här är bara regn, så det blir inte så mycket utomhusaktivitet precis.
    Ha en så bra dag du kan och fånga även denna dag utifrån vad den bär med sig.
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!Ja nu har hösten kommit.Hoppas på fina dagar framöver.Det behöver vi, innan vintern.I dag regnar det.Jag är glad så länge jag kan plocka bär,för det är min bästa avkoppling.I sommar har jag plockat hallon, som inte har funnits på flera år.Kaffet är väl aldrig så gott som i skogen. Kramar från Lilian

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Ville bara skicka en hälsning till dej i höstmörkret.Har inte skrivit på länge men det första jag gör på morgonen före frukost är att läsa dina brev. Här i Jönköping så regnar det idag,hela dan.Försökte idag att rädda livat på en man som satt i en bil, hans fru körde. Drog ut honom och tryckte hårt på bröstet,innan ambulansen kom vet inte hur det gick men är lite skärrad själv. Ska gå en kurs i Hjärt lung räddning, idag visste jag inget, men man har ju sett på tv hur dom trycker, bättre något än inget alls.En stor bamsekram från Maggan i Jönköping

    SvaraRadera
  6. Följer din blogg - läser i kapp mig med ojämna mellanrum och gläds åt dina återknutna kontakter med människor som varit och blivit viktiga i din tillvaro! Hoppas du orkar ut och njuta av höstluft, den där höga och klara som är så ljuvlig! Särskilt med lite ljum höstsol och höstfärgerna i träden!

    Annika R

    SvaraRadera