tisdag 7 september 2010

Motgångstid

Tisdag 7 september 2010. Det har varit en vaknatt och jag vet inte varför. Angående kragen så har den fungerat bra. Den lyfter och stöttar perfekt. Vad det gäller smärtorna så varierar dom från i stort sett varje timme. Det är värst på nätterna när man börjar koppla av och känner allt på ett annat sätt. Värst är det i ben och skuldror. De här krypningarna är inte myrkrypningar utan en annan sort som kryper under skinnet. Det känns mer som vågrörelser som förflyttar sig. Försöker att inte bry mig men det är svårt. Har också fått det svårt med kassan också just nu det känns inte bra när man inte kan göra något speciellt. Det verkar som det mesta just nu är motgångar som gäller. Dagen får utvisa om det kan bli någon förändring. Carpe diem  Klockan är 04.13

4 kommentarer:

  1. Morrn på dig Gösta! Förstår, att du haft svårt med sömnen, många tankar far runt i ditt huvud. När du försöker koppla av och invänta sömnen känner du mera av krypningar och värk. Din kropp vilar inte, det händer saker hela tiden. Glad ändå att läsa att halskragen gör nytta för dig. Svårt att formulera vad jag känner nu, men jag hoppas, att du orkar att gå ut litet, kanske kan du ringa någon och få en pratstund, kanske ett besök hemma. Känslan du har att inte kunna göra något är besvärlig, förstår det. Kanske dagen idag blir positiv ändå för dig, jag skickar med många varma kramar och även ett carpe diem.
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. Uscha Gösta, det låter verkligen inte kul som du har det nu. Klart att det kommer extra mycket tankar också när det är vakna nätter. Hoppas du får en bra dag i alla fall, solen är ju framme! Hoppas du kan ta den tillvara. Nu var det ju inte myrkrypningar du hade, men jag vet att "Linnex" som man kan köpa på hälsokosten kan vara skönt att stryka på där det kryper. Jag vet inte själv men jag lånade ut min till en vän som hade myrkrypningar och hon tyckte det var väldigt skönt. Kanske värt att testa ändå? Bara ett tips. :)

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta! De e ju inte så kul att läsa att du har svårt att sova,o att du har en del underliga känningar i kroppen,de kanske vore bra att du får något spännande o se framemot igen,så du får nåt annat att vila tankarna på.De va ju så roligt att se vad du trivdes med allt du fick vara med om i sommras,som sagt,hoppas du får några såna överraskningar igen.Ha de så bra som de går.Hälsningar Helge Uppl. Väsby.Carpe Diem.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Trist med en vaknatt för dig, hoppas det blir bättre kommande nätter.
    Så bra att din halskrage hjälper dig och stöttar som tänkt, det borde sjukvården tänkt på tidigare så du sluppit onödigt obehag. Sen är det smärtorna, jag känner igen det här att dom brukar vara värst på nätterna. För min del känner jag av dom mest då, eftersom jag ”bara” ligger och inget händer. Jag har tagit till radion och försöker koncentrera mig på vad som sägs där och brukar efter ett tag tillsammans med värkmedicin kunna slumra till och slippa det mest onda. P5 Vaken brukar jag lyssna till som sänds efter Karlavagnen och det är lite småtrevligt prat och ganska bra musik, men det där vet du säkert redan.
    Krypningarna under skinnet – undrar fortfarande om det inte är en biverkan av din medicin för andningen. Har du kollat med vårdcentralen? Låter ju inte kul när du skriver att det mest är motgångar, men jag hoppas du sett något positivt under dagen idag i alla fall. Har ni någon planering för när Marianne kommer och hälsar på för någon eller några dagar igen?
    Nu kanske du tycker jag blir för detaljerad, men jag kan inte låta bli att tänka på dig varje dag och på hur du har det. Hoppas du känner att vi är många som tänker på dig och som bryr oss om dig och gärna vill att du har det så bra det bara är möjligt!
    Mina varmaste kramar skickar jag här från Iris

    SvaraRadera