söndag 5 september 2010

Kroppsoro

Söndag 5 september 2010. Det är något som verkar ligga och gro invärtes. Det går inte att sätta fingret på det konkret men det är ändå oroande. Känslan gör att det har varit svårt att komma till ro för natten. Många vakenstunder har det blivit. Det känns som något som kryper under skinnet på hela kroppen. När det är som värst är det bara att gå runt för att försöka stilla krypandet. Har inte haft denna känsla förut så det har inte gått att hitta någon lindring. Det är mycket obehagligt och väldigt enerverande. Hoppas hitta något som kan lindra känslan. Det ska bli intressant att se om det kan bli någon lindring under dagen. Carpe diem        Klockan är 04.18

7 kommentarer:

  1. Hej igen Gösta! Blir verkligen ledsen att läsa, att du haft en sådan orolig natt! Du skriver inte om du har värk, men denna oro och krypningar är tillräckligt nog för dig. Om jag får ge en mycket enkel gissning: du är mycket spänd och orolig för vad som skall hända och uttrycket som man säger "ha nerverna utanpå kroppen" har nog med det att göra.
    Kanske din läkare kan ge dig ett råd? Vet inte om något lugnande kan hjälpa. Hoppas verkligen, att kommande natt blir bättre för dig.
    Hoppas, at du orkar vara ute litet idag, att någon tittar in så du får omväxling i dagen.
    Varma kramar och som vanligt carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Ja det är verkligen ett helvetiskt tillstånd att ha dessa myrkrypningar i kroppen. Kan du ha en magnesiumbrist i kroppen? Kolla med din läkare. Hoppas att du får en bra dag.
    Kramar Charlotta

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta.Det har ju hänt mycket trevligt för dej under detta år,du har tillbringat tid med dina nära och kära och kanske inte vill berätta om dina förändringar med din kropp.Själv kanske din hjärna går på högvarv då du har lagt dej,då vill inte huvudet gärna somna.Det finns ju jourhavande samtal att ringa även nattetid,kanske lite samtal och få prata med någon skulle lugna verkar som det kanske är ångest.Eller har du fått ny medisin eller har dom ändrat på medisinen?det kan ju bli biverkningar med som man kallar det för, myrkryp i kroppen,då skall du prata med den läkaren.Men jag förstår mycket väl att det blir en kamp mellan dag och natt.Men att inte få somna in lugnt från kvällen,det förstör en hel nattsömn.Men skickar en famn med kramar och hoppas och tror på underverk../Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hejsan Gösta.
    Det var ett litet tag sedan jag skrev till dig,har haft några jobbiga månader med maken, men nu har jag honom på växelboende så jag får 2 veckors avlastning i månaden, jag tänker ofta på dig och beundrar ditt goda humör, kan du inte skicka lite till mig? Önskar dig allt gott denna dag och kommande dagar.
    Gunnel i Jönköping

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Ser att det varit lite orolig i natt och att det känns som det kryper inombords. Undrar om det inte kan vara en biverkan av någon medicin, du fick väl något nytt för andningen för någon vecka sedan om jag inte läst tokigt nu sedan jag kom hem. Kolla med vårdcentralen i morgon om det inte blivit någon bättring under dagen eller natten som kommer. Det är många mediciner som kan skapa oroskänsla och så kallade krypningar i kroppen, kanske den här nya är en sådan? Jag hoppas ändå att det hela blivit lite bättre under dagen idag för dig. Hur fungerar det med halskragen? Du har inte skrivit något om den på ett tag, så jag undrar lite. Likaså funderar jag på hur det är med dina smärtor som var ganska besvärliga tidigare. Men å andra sidan finns där ju två alternativ, antingen är det som tidigare eller så har det förbättrats både med nacken och med smärtorna. Om du vill och känner för det får du gärna berätta och också berätta om du kan ta någon liten tur med rollatorn på dagarna när vädret tillåter.
    Tänker mycket på dig och hur du har det.
    Varma kramar till dig från Iris

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta! I fredags var jag o tog farväl av min älskade syster. Det var så ljust o fint.Efteråt så åt vi mat.Nu kommer nog tankarna o tomheten.Ingen som ringer på kvällarna,Men man måste ju fortsätta att se framåt.Jag har plockat lingon i går o idag.Så nu får det vara bra. Kramar i massor till dig.

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!Hoppas att din natt bli bättre,det måste kännas obehagligt med myrkrypningar. Kanske beror det på din nya medicin.Ett samtal med din läkare är inte fel, så du kan får något för det.För några år sedan råkade jag ut för det och det var på grund av en medicin jag fick.
    Fyra generationer har i dag varit ute och förlustat oss.Det blev en trevlig heldag och tur med vädret.Den lille femåringen är ett riktigt charmtroll och har verkligen varit helt fantastisk.
    Det är helt underbart.Önskar dig en bra natt och att du kan sova gott utan myrkrypningar.Kram och hälsningar Doris

    SvaraRadera