onsdag 29 september 2010

Om uppgifterna

Onsdag 29 september 2010. Natten har varit lugn. Ämnet från i går finns kvar lite idag också. När det finns så mycket på nätet så är det viktigt att lämna sina lösenord på en plats där den som ska rensa eller behålla blogg kan få tillgång till dessa. Det bästa är om någon har blivit utsedd till att vara ansvarig för att sköta allt. Om det inte finns någon så kan man lämna uppgifterna i vita arkivet eller ett bankfack. Blir inget gjort så kommer bloggen att finnas kvar så länge det finns internet och hela tiden påminna om vem som använde den samtidigt som anhöriga kan bli påminda om det som varit. Det kan ju riva upp sår i onödan. Carpe diem          Klockan är 04.16

3 kommentarer:

  1. Morrn på dig Gösta! Detta är otroligt Gösta, just det du skriver om talade jag och mina barn om igår! Precis som du skriver alla lösenord och sådant till allt man har i sin dator måste ju kunna tagas hand om senare. Jag har redan det vita arkivet där jag ordnat allt som jag vill ha det. Mina barn gillar inte, att jag pratar om detta nu, men som de sedan förstod, kommer den dagen i framtiden.
    Tunga saker att skriva om, men du Gösta, du har satt ord på något som många inte gärna vill ta tag i. Jag säger det igen: du är otroligt stark och klok. du har en inre styrka, som inte många är förunnat.
    Här är det bara 5 gr ute nu, skall ha hand om dotterns lilla hund idag, så det blir litet promenader.
    Önskar du får en så bra dag du kan, Gösta.
    Många kramar, carpe diem!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Tänker på Dig! Många många styrkekramar från Emilie i Stugun!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Precis som i gårdagens dagbok pekar du idag på viktiga saker! Det här är något alla måste ta till sig och tänka på.
    Hoppas dagen din är så bra den bara kan vara!
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera