onsdag 6 juli 2011

Bakslag...

Onsdag 6 juli
God morgon, reserven fortsätter skriva...

Ska det aldrig ta slut? Igår gav dränaget upp igen, så de fick lov att byta ut det. För varje byte räknar man från början vad det gäller läketiden 3-5 dagar...Suck..
Man börjar också prata om alternativ, att göra titthål och limma ihop lungan. Då kom jag och pappa överens om att han skulle beställa med 3-glas-fönster och persienn till fönstret, när de ändå är igång och att de ska ta det starkaste limmet!

Men, men, igår kväll var det helafton på tv, både 20.00 och 21.00. Så lite ljusglimtar finns det ialla fall.

Kaffe med kubb? Ja det kanske det kan tänkas bli och lite korsord på det. Så går nog den här dagen också.

Han hälsar så gott till er alla!

Carpe Diem

/Marianne

10 kommentarer:

  1. Godmorgon på er, kaffe med kubb lät gott, ett gott skratt förlänger livet o jag fick mig verkligen det nu på morgonen när jag läste om fönsterna gott att ni har humöret uppe mitt i allt elände. Hälsa Gösta så gott. Carpe diem Barbro Göteborg

    SvaraRadera
  2. Morrn på er! Mitt i all bedrövelsen och allt fick jag mig ett gott skratt åt tre-glasfönstren! En härlig humor! Lider verkligen med Gösta att återigen få ett bakslag, men med envisheten som finns där hoppas jag, att snart är ni båda hemma igen!
    Sitter just nu och dricker kaffe med kubb.
    Verkar bli soligt och rätt varmt här nere idag, kanske en tur till, min dotter och se hur bärbuskarna väntar på skörd.
    Skickar med styrkekramar till dig Gösta, Sonja, Marianne och även er andra som har det jobbigt.
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  3. Hej Gsta med familj!

    skönt att höra att humorn finns kvar!

    Kram till alla från Inga i Västerås.

    SvaraRadera
  4. Hej ! Gott att humorn finns kvar,det gör mycket.
    Stackars Gösta som ska ha det så jobbigt,men han är en kämpe en riktig kämpe och med humor.
    Sänder kramar och hälsningar till er alla tre.Marianne tack för att du skriver,ha nu en bra dag. Doris

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta, Fy vilken otur du haft nu, men förr eller senare vänder det. Det humoristiska i det hela lyfter...Ha det så bra du kan nu
    Varm Kram till er alla
    Maggis

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Nytt bakslag igår igen, fy vad trist. Men det är ju tur ni kan skämta till det och ge det hela en humoristisk klang! Det har ju hela tiden präglat dig Gösta och är en av dina stora tillgångar i hela din sjukdomshistoria. Och samma humoristiska ådra har ni ju alla tre!
    Nu måste det hela ju bara bli bättre, så jag hoppas verkligen den här dagen har något bra med sig som du kan fånga upp.
    Varma kramar till er alla tre från Iris

    SvaraRadera
  7. Jag tackar Iris speciellt som nappat på mitt anrop. Det är inte så långt till Mora - jag skickar flygbiljetter och möter dej i min regnponcho på flygplatsen. Vet du att något märkligt hände i morse. Jag vakande av att någon höll på att stöka i mitt kök. jag bor ju själv så det var lite knepigt. Men dröm om min förvåning när Ragnar Dahlberg från Cafe Norrköping står där och brygger kaffe. Ja, sa han, det hade regant så förfärligt igår och han råkade vara i Mora. Han såg regnponcon fladdra förbi och trodde det var ett cirkustält. Han hoppade in och vips befann han sig i mitt kök....
    Hur det kan gå...
    Jag har skickat honom tillbaka till Norrköping nu för jag vill ju inte ha honom här när Iris kommer. Ragnar Dahlberg den filuren....

    Jag hoppas verkligen att det är tredje gången gillt nu för Gösta och dränaget och att läkarna äntligen satt det rätt. Men ett vet jag i alla fall och det är att Gösta får riktigt gott doppa till kaffet,,,,där var både mandelkubb, kanelbullar och en härlig sockerkaka.....
    Så länge man kan njuta av kaffe och något gott till så .......
    Vi är med Gösta och Sonja i varje sekund och det vore väl tusan om alla våra gémensamma goda tankar och vår kärlek till Er inte ska verka...
    Jag hoppas som alltid och TROR

    Nu ....allt gott till er alla.....

    Sven Lindh i Mora

    Ett mjau till en speciell Ulla med en så fin liten kattunge.....

    SvaraRadera
  8. Sven, jag inväntar flygbiljetterna och kollar efter regnponchon när planet landat. Tur att du skickade iväg Dahlberg, för hade han vart kvar så hade jag inte kommit ;-)
    Håller med dig att vi nu hoppas dom fått Göstas dränage rätt och att allas våra omtankar och värme till Gösta ska ha god effekt på hans tillfrisknande så att Sonja och han kan inta köket hemma i stugan och fika där istället!
    En skön sommarkvällshälsning från Iris

    SvaraRadera
  9. Hoppas läkarna får rätt på Din lunga och att Du snart är hemma igen.
    Jag vill även tacka "reserven" som fortsätter att meddela oss Din hälsa, Gösta!
    Sänder även en hälsning till Sonja och alla andra på denna sida!
    Kramar från Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  10. Go kväll Gösta...Hoppas verkigen att de ordnat upp sig för Dig idag...och jag måste fråga...har Sonja fått tillträde till avd kök??????
    Och mitt i allt elände så kommer de en kommentar från Sven så man får sig ett gott skratt...Du e helt underbar som orkar fast Du har tuffa dagar...Nu håller vi alla tummar vi har att de ska ordna upp sig för Dig Gösta...
    Stor kram och en hälsning till alla som läser Göstas dagbok...Ulla..

    SvaraRadera