tisdag 12 juli 2011

Huff o Puff...

Tisdag 12 juli

God morgon, reserven här!

Gårdagen gav lite hopp igen. Ännu en undersökning med röntgen, som nu visar att det nya dränaget verkar fungera som det ska. Nästa undersökning är planerad till onsdag. Så vi får väl hoppas att det håller i sig så att läkeprocessen kan komma igång.

I övrigt så är det lika svalt som i övriga landet = näe.. Kvalmig, ljummen luft, så det känns som om man badar bastubad mest hela dagarna. Tur att det är sjukhusets kläder, annars skulle tvättmaskinen få gå dygnet om..

Hälsar så gott till er alla!

Carpe Diem

/Marianne

4 kommentarer:

  1. Morrn på er! Skönt att läsa att det nu verkar som om dränaget fungerar! Nu måste kroppen få hjälpa till att läka och att onsdagens undersökning visar det. Förstår, att hemlängtan är stor och att få komma hem är ju det allra bästa.
    Ja det har varit otroligt kvavt och varmt, nästan tropisk värme. Med temperaturer runt 40 gr utanför fönstret och 30 gr inne, det är bara för mycket!

    Nu skickar jag med alla styrkekramar jag kan så att vi snart ser Gösta och Sonja hemma i stugan igen. Jag har själv några mycket nära vänner, som har det jobbigt just nu - även de med cancer. Man vill göra så mycket, men känner sig så obetydlig och kan bara finnas där för dem.
    Hoppas dagen blir bättre och att det även blir litet svalare.
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta och reserven !
    Verkligen gott att läsa att dränaget fungerar Hoppas att du snart är hemma igen för det är gott att vara i sitt eget lilla hem.
    Jag väntar på besked när jag ska in,förmodligen dröjer ett tag till eftersom det är semester.
    Det är inget jag längtar efter men jag vet att operationen måste genomföras.
    Jag önskar en så bra dag som möjligt och att Sonja finns kvar hos dig för det måste vara tryggt att har någon hos sig utöver sjukhuspersonalen.
    Kramar och hälsningar till er tre samt övriga här.
    Doris

    SvaraRadera
  3. Hej på er!
    Skönt att få läsa att det fungerar nu med dränaget.Hoppas det ser bra ut vid undersökningen i morgonen också och att Du Gösta mår något bättre med din andning nu.
    Tänker på er och skickar mina tankar och kramar till er fråb Iris

    SvaraRadera
  4. Tänker på Dej Gösta och även på De Dina.
    Hoppas dagen har varit en av de bättre!
    Kram från Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera