lördag 16 juli 2011

Ilska..och besvikelse

Lördag 16 juli

God morgon, reserven här igen!

Blir man trött eller blir man trött? Nu har man kommit fram till att man kanske ska flytta Gösta till lungkliniken.. De kan nog det där med lungor bättre där..Sjukvården, jaa, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Vad ska man tro egentligen? Förstår mycket väl att pappa är ilsk, besviken och ledsen.
Men det är väl bara att spotta i nävarna och ta nya tag.

Idag blir det melodikryss och sedan försöka få till en vinnande toto-rad.

Hälsningar till er alla här på bloggen.

Carpe Diem

/Marianne

6 kommentarer:

  1. Morrn! Vad är det som händer? Man blir både arg, ledsen och besviken! Kunde de inte lagt in dig Gösta direkt på lungkliniken? Jag finner inte ord.... Nu hoppas jag verkligen, att något positivt händer där, så att du får komma hem igen - snart!
    Kanske dagen blir skaplig ändå med melodikryss och kanske en toto-vinst?
    Ni är en otroligt stark trio, jag beundrar er och skickar med mina varma kramar! Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  2. Vet inte om de passar med god morgon idag...Håller fullkomligt med Marianne och Christina i vad Ni skriver...ska de behöva ta 3 veckor nästan att komma på att de är fel ställe som man lagt patienten på..de finns inte ord i hur sjukvården är idag.Vi som står bredvid blir alldeles "matta" hur man känner sig som patient kan jag bara ana.när alla krafter till strid börjar avta...De klassiska uttrycket passar väl bättre nu än förr..För att vara sjuk behöver man vara frisk för att få den vård man har rätt till....
    De känns så förbannat banalt att skriva idag Gösta att jag hoppas att läget förbättras..men adrealinet..(kan inte stava heller känns de som)..men adrealinet virvlar runt i kroppen så de är de enda ord jag kommer på just nu..iallafall så tänker jag på Dig och Er mycke mycke..kram Ulla

    SvaraRadera
  3. helt otroligt. sjukvården är så otroligt handfallen och inkompetent ibland. de bara dokumenterar och planerar och gör strategianalyser men handfast sjukvård är det ont om. om man har svåra problem med lungorna behövs det väl ingen Einstein för att förstå att man kanske ska vara på lungkliniken. Hoppas allt vänder när du får professionell vård.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta ! Helt otroligt måste det ta så många veckor att komma fram till detta beslut.
    Är det så här att detta klarar vi inte ut, nu får det bli lugnkliniken för att dom är bättre på det här.
    Nu får vi hoppas att det är så.Det beslutet behövde väl inte ta så lång tid.Undrar inte på att du är arg,besviken och ledsen. Även om du är en stark person Gösta så orkar du inte hur mycket som helst.
    Men som Ulla skriver måste man vara frisk för att vara sjuk för att får den vård man behöver.
    Mina tankar går till dig och dina två kvinnor som troget finns vid din sida. Jättemånga kramar och hälsningar till er tre och övriga här. Doris

    SvaraRadera
  5. Mina varma tankar till er och många många kramar från Hjördis i Lillhärdal

    SvaraRadera
  6. Mina tankar är hos Er!
    Jag håller med på att det inte är helt lätt i denna sjukvård. Hoppas Du är kommen till "rätt
    ställe" så dom kan fixa till lungorna och Dina
    andningsproblem. Sen hoppas jag på att Du snart
    är hemma igen.
    Kramar till Er alla från Elisabeth, en medmänniska från ett soligt o varmt Skåne

    SvaraRadera