fredag 29 juli 2011

Hemmavid

Fredag 29 juli 2011. Först ett jättetack till dotra som skött dagboken under min frånvaro. Äntligen hemma i Rörön med lite bättre luftintag än förut. Fast det kunde ha varit lite bättre. Det tar lite tid innan ombytet blir bra men huvudsaken är ju att det blir luftombyte som håller livet uppe. Det var lite plågsamt när dränagen fick bytas så ofta. Att läkningen kom igång riktigt efter alla vändor var ju tur och att slippa operation som låg som förslag innan byte av avdelning. Nu hoppas jag att det får vara lugnt ett tag så vi får lite av sommaren också. Sonja var med hela tiden och det tackar jag henne för. Samtidigt får jag tacka för stöttningen från Er bloggläsare och önska er tillfrisknande och stöd i sjukdomstiden och även i sorgearbetet för er som drabbats av detta. Carpe diem             Klockan är 04.10

6 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Det är så skönt, att läsa att du nu är hemma igen i Rörön. Läste reportaget i tidningen att se ditt leende ansikte, det värmde! Ja jag måste också ge Sonja och Marianne ett stort tack för att de ställt upp för dig!
    Nu hoppas jag, att du tar en dag i taget, njuter av sommaren, Sonjas goda mat och bröd.
    Skickar med många styrkekramar och ett carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!

    Mycket bra skrivet. Roligt att du har skrivit så mycket på bloggen. Hoppas att du slipper mer sjukhusvistelser den närmaste tiden och att du kan njuta av sommaren. I morgon är det dags för Melodikrysset igen. Min mamma och jag brukar lösa det ihop. I dag regnar det här i Tidaholm. Hoppas att det blir uppehållsväder senare. Ha det så bra det går. Hans

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta! Skönt att du är hemma igen! Nu får vi hoppas att du får njuta av den sommar som är kvar.Önskar detta av hela mitt hjärta!
    Tack Marianne för att du har skrivit i bloggen varje dag!
    Hälsningar från
    Marianne i Varberg

    SvaraRadera
  4. Så gott Gösta att åter vara hemma. Hoppas nu det håller sig så du får njuta av sommaren som är kvar, och försök att inte vara rädd och gå inte och vänta på att något "dumt" skall dyka upp utan försök njuta av stunden och nuet Och måste säja det igen...Vilka underbara människor du är omgiven av, din dotter, Sonja och Sandra.
    Något att verkligen vara tacksam för, inte alla förunnat....
    Varm Kram till alla
    Maggis

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att du är hemma igen efter alla turer på sjukhuset. Hoppas nu du kryar på dig i lugn och ro. Och tillsammans med Sonja, hemlagad mat och gott hemlagat fikabröd. Men ta det lugnt, muskler, leder och kroppen behöver vänja sig vid sin vanliga vardag igen.
    Du är en fantastisk kämpe, och ditt härliga leende från reportaget i LT igår värmde oss alla och envar.
    Många varma tankar och kramar till dig och de dina från Iris

    SvaraRadera
  6. Välkommen Hem :)

    SvaraRadera