fredag 8 juli 2011

Pyspunka...

Fredag 8 juli

Morgon! Reserven här igen.

På gårdagens undersökning konstaterades att det nog finns ett ställe till på lungan som läcker... Läkarna avvaktar och lät meddela, att det enda man kan göra nu är att vänta och vänta lite till... Så kvar även över denna helg lär han bli.

Pappa och jag funderar på om det skulle hjälpa om han åt lite plåster? Näe, just ja, det fungerar ju bara mot magsår... Vi kanske kan be Sven skänka oss en bit av den däringa regnponchon, så vi kan täta den läckande lungan?

Kaffe, kaffe och korsord, det får det bli.

Hälsningar till er alla!

Carpe Diem

/Marianne

15 kommentarer:

  1. Morrn på er Gösta, Marianne och Sonja. Mitt i allt detta elände måste man ju dra på munnen åt humorn! Jag minns hur jag fick hjälp med att täta ett läckande avgasrör med en solution av något slag. Min gamla Saab fick tillfällig hjälp den gången.
    Ja Gösta, det är otroligt hur mycket du måste utstå, men kan de komma på ett sätt att få stopp på läckan, så borde allt bli så mycket bättre.

    Jag hoppas innerligt, att du snart får komma hem igen och få njuta av sommaren hemma. Sonja är en fantastisk klippa för dig, Marianne likaså som finns där för dig.
    Jag skickar med de varmaste styrkekramar och lycka till med korsordslösandet.
    Alla vi här i bloggen följer dig och du finns alltid i våra tankar.
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Jag får återkomma eftersom jag förlorade mina mail-adresser när jag fick ominstallera datorn.
    Saknar mailadresserna till Sven och Gert, läser ni detta, snälla skriv dem igen!
    Här blir det en varm dag och hela stán är upp-och-ner. Power Meet dags igen och över 17000 bilar finns med. Tyvärr också en hel del tråkiga följder....
    Ha en bra dag alla och tankarna går till alla dem som har det jobbigt på olika sätt.
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  3. Ja, som det inte vore nog med det ena utan att det finns flera läckor på den där lungan. Väntan och tålamod tycks vara det som gäller i stora portioner. Tur att ni ändå har humorn i behåll! Ni är ett strålande bevis på att hålla humöret uppe och peppa varandra.
    Precis som Christina skickar jag de varmaste styrkekramar som finns till er alla tre och också hälsningar till övriga här i Göstas dagbok från Iris

    SvaraRadera
  4. JA BLIR SÅ FÖRVÅNAD ÖVER ATT INGEN PÅ SJUKHUSET KAN SÄA ATT DET INGÅR I SJUKDOMEN DETTA MED LUNGORNA BL.A MIN MAKE AVLED I DEC AV NÄSTAN EXAKT SAMMA PROBLEM MED VÄTSKA LUNG PROBLEM METASTASER HAN KLARADE 1,5 ÅR. MEN LÄKARNA INFORMERADE VÄLDIGT NOGA VAD SOM HÖLL PÅ ATT SKE OCH VAD SOM SKEDDE. fÖRSTÅR INTE ATT LÄKARNA INTE MEDDELAT DETTA, dU TAPPRE gÖSTA1
    LYCKA TILL OCH cARPE DIEM
    mARGRETA I jÖNKÖPING

    SvaraRadera
  5. Sven Lindh i Mora här
    Min mailadress är: hate.striver@gmail.com
    GErts adress hade jag men hittar den inte längre
    Ni är alla välkomna att skriva mej om ni har lust eller olust.....
    ------
    Jag tror Marianne gjorde en medicinsk upptäckt där med ponchon och jag hoppas någon läkare läser detta. Precis som med däck att man lägger in en innerslang borde man i en kapsejsad lunga kunna lägga in en "poncho" eller något annat som en innervägg i lungan och få den att funka.

    Margareta i Jönköping...vi vet alla att vi ska dö. Vi vet att livet är den väg som obeslutsamt..långsamt eller snabbt leder till döden. Men inge vet hur eller när. Hur läkare ska informera om att vi håller på att dör eller om vi håller på att dör gör mej fundersam...för...i allt som sker finns ett HOPP...Jag skulle kunna berätta om många skeenden som ingen av oss kan förklara och sådant som ingen vetenskap kunnat förklara...så jag vill hålla fast vid HOPPET....vid Carpe Diem...
    Faktum är dock att vi alla som skriver här i dagboken kan dö före Gösta och han således överleva oss med 15 år.

    Det finns nu berättelser om ALS-drabbade som blivit helt friska..

    Och hur i friden är det möjligt att detta danska strandnypon som jag nu prövat i 6 veckor gjort att de djävulska ledbesvär jag haft klingat av och nu är hanterbara...?????
    Läkarna sa att det inget var att göra och att jag som diabetiker...bla bla fick räkna med att ha....bla bla bla...Det sa läkarna och det gjorde ju inte mej glad. Dessa strandnypon har således gjort mera för mina smärtor än någon läkare gjort på 30 år...

    Så vore det något jag fick önska till Er alla så är det ett gryende HOPP i alla situationer och en tro på att kan man bli sjuk så kan man bli frisk också......Hopp....tro till er alla

    Som sagt Ni får gärna skriva till mej när ni vill

    Carpe Diem

    Sven Lindh i Mora

    SvaraRadera
  6. Hej "Reserven" o Gösta..

    Håller med Margaretha i Jkp, jag förstår inte varför det görs EN ordentlig us ist f dessa eviga rtg som han får genomgå. Dessutom ska dom TALA KLARSPPRÅK o inte försöka invagga hopp..
    M V H
    Kerstin i Karlstad

    SvaraRadera
  7. Tack Sven för Ditt inlägg...precis så är de..så länge de finns liv finns de hopp..så länge jag vill vara med så hoppas jag att jag får en chans.. om de än för andra kan verka meningslöst.
    Som Du skriver Sven så finns de ofattbara händelser som sker...
    Gösta..snart är Du hemma igen i Din lilla stuga..med alla vackra blommor som Sonja sett till att de finns där för att kanske Ni kan sitta där på trappan och dricka kaffe och äta Sonjas fantastiska bakverk...de tror jag och hoppas jag av hela mitt hjärta.
    Stor styrkekram till Dig,Marianne och Sonja..från ett varmt varmt Ullebo...kram Ulla.
    Vill samtidigt skicka en varm hälsning till alla alla som inte mår så bra..ingen nämnd och ingen glömd..och med hopp om att alla har någon som Marianne eller Sonja i sin närhet.Ni 2 är så fantastiska att de finns inte ord att ta till..de får bara bli..NI VET VÄL OM ATT NI ÄR VÄRDEFULLA.

    SvaraRadera
  8. Hej! Vilken humor ni har i allt det jobbiga för Gösta.Gott att humorn finns,lättare att kämpa på då.Önska att läkarna fick rättsida på det hela.
    Jag håller med Sven att man lever på hoppet och det är inte fel.Det finns så många svåra stunder hade man då slutat hoppas och inte sett ljusningen någonstans. Då kan man ge upp helt.
    För min egna del hade jag inte suttit här vid datorn nu om jag gett upp hoppet.
    Bakom varje mörkt moln finns det en strimma av ljus.Tack och lov.Gösta är en hoppfull kämpe och snart är han hemma igen,(hoppas jag).
    Sänder kramar och hälsningar till er tre,men även till er andra här.samt ger inte upp hoppet. Doris

    SvaraRadera
  9. Tack Sven för ditt fina inlägg! Självklart finns det alltid hopp om bättring och tillfrisknande. Man får aldrig tappa tron på hoppet!
    Sen ett instämmande med Ulla i hennes inlägg; Sonja och Marianne - ni är då värdefulla för Gösta! Vilken tur han har som har er!
    Intämmer också i det Doris skriver, att bakom varje mörkt moln finns en strimma av ljus (och då också hopp).
    Och så också ett speciellt tack till Marianne som ger oss regelbundna rapporter om hur Gösta har det och mår!
    Kvällskramar till alla från Iris

    SvaraRadera
  10. Bakom varje mörkt moln finns en strimma av ljus , VART DÅ??!!
    Min dotter dog 20 år ung, allt hopp var ute redan tidigt i sjukdomsförloppet. Det hade inte
    hjälpt om hon så ätit 100 kg NYPONPULVER i sekunden!!!, som någon här föreslog var bra mot allt...
    Jag har nu själv drabbats av obotlig, dödlig ALS, det finns INGET bot för denna sjukdom! och således INGET HOPP!
    Jág blir så TRÖTT på denna väl inövande, s k tröstande RAPPAKALJA om att MIRAKEL kan ske, SE SANNINGEN I VITÖGAT OCH FÖRRINGA!!! INTE DÖDLIG OBOTLIG SJUKDOM! SLUTA MED TYP "ÅH; vilken kämpe han är",, ANSER NI då att jag INTE är ngn kämpe eftersom jag accepterat, tvingats att inse sanningen och därmed leva med den?? Anser ni, som skriver tjafs, att min dotter dog p g a att HON INTE KÄMPADE TILLRÄCKLIGT??!!!! En av de värsta rubrikerna i tidningar är "Hon kämpade och övervann cancern"..Glömmer dock att skiva att cancern var benign eller behandlingsbar, vilket är en himla skillnad, alltså skillnad liv - död.
    Till alla er som nu tar "illa upp" vill jag säga, med de erfarenheter jag har är att istället för att BABBLA om hopp, mirakel
    osv, säga t ex "Va tråkigt att detta drabbat dig" och INTE tillägga - men, under har ju skett...SE och SÄG SANNINGEN SOM DEN ÄR:

    Gösta, jag hoppas innerligt att din sista tid på denna jord blir god för dig, och att du slipper plågas.

    Hälsningar från Ann

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta!
    Jag hoppas innerligt att läkarna ska hitta lös-
    ningen på problemen och att Du snart är hemma igen! Håller helt med Sven & Doris m.fl. att så länge det finns liv så länge finns det hopp!
    Forskningen går ju framåt inom alla områden.
    Sänder även en hälsning till Sonja o Marianne,
    Ni är fantastiska!
    Kramar från Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  12. Ann
    Du pratar om att det inte "finns" någon bot för den som drabbata av till exempel ALS. Det är rätt MEN du pratar om finns och med finns menas det som är nu och det som var innan. Om det som händer imorgon eller ska vi våga säga i nästa sekund vet DU och alla vi inget om. Du ska veta att när det är natt i Sverige så är det dag någon annan stans i världen och det är STÄNDIG PÅGÅENDE FORSKNING N Å G O N S T A N S. Att vetenskapen och läkekonsten skulle stanna vid det du kallar "finns" det vill säga det som man kan göra NU tror jag inte ett jota på. Forskningen och vetenskapen kommer att finna bot på de flesta av de sjukdomar vi har i spektrat idag MEN där kommer naturligtvis också att komma NYA sjukdomar som ...ja som det i den stunden inte finns bot på.......
    Jag kan inte hindra dej från att tro på att eftersom det inte finns bot idag ...så komemr det aldrig att finnas bot. Men jag kan vara lika stark i min tro att det "när som helst" kan komma fram ett "läkemedel" som botar Aids-sjuka, som gör att ALS stannar i sitt stadium och som gör att alla former av cancer får en värdig motståndare. Jag är samtidigt glad att forskare och vetenskapsmän också drivs av denna tanke på att det inte är en omöjlighet att finna bot på de värsta av våra sjukdomar. Det som finns idag är inte detsamma som det som "finns" imorgon, den som tror det har redan slutat leva.
    Jag önskar dej Ann ett sanneligen långt och bra liv och jag tror även om du inte tror det att även din sjukdoms gåtor håller på att lösas.
    Slutligen detta om nyponpulver så sa jag att det HJÄLPT MEJ att få hanterbarhet på mina ledsmärtor. Hade du inte läst mitt skrivna som fan läser bibeln så hade du sett att jag endast pratade om MINA erfarenheter av nyponpulvret vad gäller ledvärk OCH INGET ANNAT. Vi ska inte förvränga varandras ord.
    Men som sagt så tror jag inte på att det som finns är punkten. Jag tror på något som kommer....
    Sven Lindh

    SvaraRadera
  13. Go´kväll Gösta, reserven o alla andra.

    Jag förstår hur Ann mår, och hur allt ter sig hopplöst för henne med en sådan svår sjukdom, och att dessutom mist sitt barn måste vara oerhört plågsamt. Man kan inte säga att livet är orättvist, det är lika orättvist vem det än drabbar.
    Jag sänder styrkekramar till dig, Ann och önskar att jag kunnat göra nåt för dig och för alla andra svårt sjuka.

    Eva-Britt

    SvaraRadera
  14. Hejsan,

    Sänder Styrkekramar till Ann, Gösta och alla svårt sjuka.
    Livet kan tyckas nattsvart men man får ta tillvara de ljusglimtar som finns och försöka göra det bästa av situationen. Även om det är svårt, man kan inte se allt negativt, det finns små små saker i vardagen som kan liva upp, det gäller bara att hitta dem.
    Jag har också prövat nyponpulver mot min ledvärk och håller helt med Sven om att det funkar jättebra.
    Nattisar från Ingalill

    SvaraRadera
  15. Hur jag fick botad från ALS SJUKDOM

    Mitt namn är April Paula från Storbritannien, jag fick diagnosen av ALS sjukdom (Lou Gehrigs sjukdom) under 2012 och jag har försökt allt jag kan för att bli botade, men alla till ingen nytta, var mitt liv gradvis närmar sig sitt slut, tills jag såg en inlägg i en hälsoforum om ett naturläkemedel läkare från Afrika kallar DR IJEBUAYO som förbereder växtbaserade botemedel för att bota ALS / och alla typer av sjukdomar, inklusive HIV, MND, epilepsi, leukemi, astma, cancer, gonorré etc, vid första jag tvivlade om det var verklig men beslutade att ge det ett försök, när jag kontakt med denna växtbaserade läkare via sin e-post, förberedde han en ALS växtbaserade del och skickade det till mig via budfirma, när jag fick denna växtbaserade delen, han gav mig steg för steg instruktioner om hur att tillämpa den, när jag sökte det enligt instruktionerna, jag botade från denna dödliga sjukdom inom 7 dagar, kunde jag inte gå eller prata förståe innan men efter att jag tog naturläkemedel bota som han instruerade jag återfick styrka i mina ben och jag kunde prata korrekt till skillnad från tidigare, är jag nu fria från den dödliga sjukdomen, allt tack vare Dr.IJEBUAYO Kontakta denna stora växtbaserade läkare via sin e-post ijebuayo@gmail.com

    SvaraRadera