onsdag 6 oktober 2010

Varför?

Onsdag 6 oktober 2010. Natten har varit fylld av tankar på varför och just nu? Det har kommit mer oro för framtiden om känslor och när sker allt? Det verkar som att ju närmare man kommer desto mer dyker de olika tankarna upp. Det blir som ett skynke som man vill riva ner för att få se det som är sedan. Ska det behöva vara så svårt att få ha en god och lugn stund utan att det ska dyka upp jämt? Tröttheten börjar att ta ut sin rätt och det är i stort bara att sova som gäller. Sängen kallar igen så det är bara att lyda.    Carpe diem              Klockan är  04.19

4 kommentarer:

  1. Morrn på dig Gösta! Ja du, det du skriver är så tungt, men jag förstår precis hur du upplever det! De frågor du ställer, du vill veta, vad kommer sedan, hur det kommer att kännas? Dessa frågor är hur underligt det än kan låta normala. Du vet vad som kommer, försöker påverka det positivt. Du är en otroligt stark person, vill kunna påverka men i vissa fall går det inte.
    Jag hoppas, att någon tittar in till dig så du får skingra tankarna litet. Du får tänka så här: vad du har gjort för så många, hur stor glädje och hjälp du givit alla, inte minst alla oss som följer din dagbok! Mina tankar är hos dig varje dag och hoppas att du får finnas hos oss länge än!
    Hoppas, att dagen för med sig något positivt för dig. Skickar med många kramar och ett carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  2. Jag kunde inte ha skrivit det bättre sjäv än det Christina skriver.Vi dina dagboksläsare tänker på dig!
    Gunnel i jönköping

    PS.själv har jag endast kunnat sova 1h i natt!

    SvaraRadera
  3. Framtiden...ja hur långt bort ligger den?
    Är det inte snarare så att framtiden är nu, alltså detta lilla "nu". Jo bestämt så är det. Detta nu som är det enda vi alla har. Något annat har vi inte, bara detta "nu". Vad man än drabbas av så tror jag att man måste återvända till detta "carpe diem", detta att leva i nuet. När jag lyckas vara där i nuet kan jag vara lycklig men naär jag så försöker att förflytta detta nu till en framtid och börjar tänka på hur det blir sen´...ja då går hela detta nu som är det enda jag har åt till att tänka på och förfäras över det som kommer sen´

    Vissa saker i Bibeln beviskar sig själva..."hur och när slutet kommer vet ingen" DET kommer vi alla att få bevisat för oss att det är sant.

    Jag har en tro men min Bibel läaser jag själv i min kammare. Jag går inte i kyrkan men jag ber varje dag. Jag har inte försökt att komma till någon insikt om hur det blir sen´. Jag har bara förökt att "känna efter" .....

    Och vad känner jag då?

    Jo att detta nu är så viktigt och att det ofta är när vi tappar bort det OCH VILL HA MER som ångesten och oron kommer. Så var i detta nu så mycket ni kan DET ÄR DET ENDA VI HAR

    Tar nuet slut någon gång?
    När man dör?

    Nej nuet tar ALDRIG slut...det kommer bara att vara annorunda HÄDANEFTER

    Göstas tankar idag är tankar jag också har och jag försöker då att återkomma till livet i nuet...hela tiden i nuet....

    Det där skynket Gösta vill riva ner för att få se bakom....vad som sedan är....ja det nog något vi alla vill. Och alla blir vi lika besvikna och uppgivna när vi inte kan det. Och det kan ju vara så att där inte finns någonting alls bakom detta skynke. Allt kanske finns på denna sidan av det....i NUET

    Jag kan inte ge er min morgon för ajg vet inte om den kommer MEN JAG KAN DELA MED MEJ AV MITT NU TILL ER ALLA SOM DAGLIGEN LÄSER GÖSTAS DAGBOK

    Jag ger er en bit av mitt nu

    Carpe Diem

    Sven Lindh här i Mora

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Trist att din natt varit tyngd av tankar och oro. Men det är väl ofrånkomligt att det blir så. Jag kan också fundera i dessa banor emellanåt, men några svar finns inte.
    Jag instämmer helt i det Christina skrev i morse, du ger oss läsare så mycket styrka och glädje genom dina ord och jag hoppas jag får ta del om dessa dina ord länge än! Tänker på dig flera gånger på dagarna och undrar hur det går och hur du har det precis just nu och då! Du är en stor förebild för oss alla som följer dig i din dagbok och även jag hoppas att kanske någon tittat in till dig idag och pratat bort en stund.
    Hoppas du får en lugnare natt utan en massa oroande tankar. Mina varmaste tankar och kramar kommer här från Iris

    SvaraRadera