tisdag 20 mars 2012

Dagboken

                                                  Dagboken 19 mars 2012. Denna dag har varit omsvärmad av Sonjas brödbak och en liten titt ut på trappen. Fick en provbok idag och upptäcker att den är feltryckt med slutet i början och början i slutet. Om ni fått en sådan bok klaga omgående det är inte meningen att axeptera sådant.Dålig reklam för förlaget. Carpe diem               Klockan är 00.22                                   Hej Gösta,

Bloggböcker skapas oftast med omvänd kronologi, det är ju också så själva bloggen presenteras, boken följer bloggens logik. Det är inget fel med boken således. Den är producerad enligt den tradition som satt sig vad gäller bloggböcker. 
    mvh/Peter            

10 kommentarer:

  1. Gösta,vad bra att du kan komma ut lite.
    Vad det gäller boken, fick du inte korrekturläsa innan den gick i tryck? Borde du väl fått göra. Typiskt alltid är det något som skall jäklas.
    Carpe Diem
    Gudrun i Husum

    SvaraRadera
  2. Morrn Gösta, Sonja och alla kära vänner här!
    Tack Gudrun, att du tog upp det här med boken! Jag beställde mitt ex, fann att boken började med slutet, alltså tvärtom mot vad det skulle vara. Trodde, det skulle vara så.... Jag skulle betala den idag, fick bara med ett namn Georg Åhrberg och ett bg 772-0261 att sätta in 447:- kr på. Nu vill jag returnera boken pga av felet med tidsordningen. Jag fick aldrig någon adress eller något.
    Någon som vet hur jag ska göra?
    Nu kommer jag att köpa boken i BOKIA här i Västerås istället!
    Känner mig otroligt dum nu.

    Här snöar det för fullt, vitt på tak och gräsmattor, vart tog våren vägen?

    Jag återkommer litet senare idag.
    Ha det bra alla!
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta,Sonja och alla vänner
    Idag är det vårdagjämningen, även om det inte ser ut som vår när man tittar ut...snö kvar på marken och blåsigt.....men, våren kommer, har bara tagit en kort paus

    Vet inte riktigt vad ni menar med felvänd? Den bok jag beställde från första förlaget var tryckt som bloggen, alltså den senaste sidan först och början av bloggen sist, så jag läste den "baklänges", började på sista sidan. Helst vill man ju läsa från början av bloggen och se utveckligen framåt...
    Menar du Gösta att boken är tryckt på samma sätt med det nya förlaget nu ?

    Ha det bra alla och hoppas på lite sol framåt dagen.Iris...du har inte varit inne på några dagar, Vi får hoppas du inte blivit sjuk ?
    Varma Kramar
    Maggis

    SvaraRadera
  4. Christina: Adress ,mailadress o telnummer till bokförlaget:
    Åhrbergs Blog Books
    Skogstorpsvägen 37
    191 39 SOLLENTUNA
    E-mail: kundservice@bloggtillbok.se
    Tel: 073-953 38 04
    /Maggis

    SvaraRadera
  5. Hej alla. Enligt förlaget ska boken tryckas på detta sätt. Den första boken är tryckt efter vad jag tyckte så den blev egentligen fel.En bloggbok ska vara som den nya är enligt förlaget. MVH Gösta

    SvaraRadera
  6. Hej igen Gösta, Sonja och alla andra kära vänner här!
    Tack Maggis för adressen, jag har ringt och talat med denne Åhrberg om boken. Jag skall skicka den tillbaka, avbeställde min order, vilket han godkände. Han talade också om praxis som Peter skrev här ovan, (såg tillägget först nu). alla böcker man köper - även dagböcker - tycker jag skall starta från dagbokens början, eller..... har jag fel?

    Gösta, jag förstår att du och Sonja avnjutit hennes goda bröd, med gott kaffe till. Kan riktigt känna doften.
    Nu har snön försvunnit här, fortfarande kylslaget, men vi kommer nog att få bättre väder.
    Ha en fortsatt bra dag nu mina vänner.
    Carpe diem!

    SvaraRadera
  7. Tack Gösta för ditt inlägg, då vet jag!
    Ha det bra!
    Christina V-ås
    P.S. förlåt, glömde skriva mitt namn under föregående inlägg, måste skärpa mig. D.S.

    SvaraRadera
  8. Hej igen. Ja denna bok blev ett mysterium. Min börjar med nyårsafton 2009 och slutar med det sista 25 april. skall det vara så?
    Jag fick ett mail från Åhrberg att jag inte får returnera boken. Den är speciellt gjord för mig, skriver han! Trodde det fanns flera böcker på hans förlag! Nu finns boken på Bokia här i stán, mycket billigare. Jag skrev, att han kunde sälja mitt returnerade ex till någon annan, jag köper boken på Bokia.
    I värsta fall får jag betala 447:- kr - inte roligt.
    Ge mig ett råd någon?
    Ha det bra, förlåt mitt ältande om detta.
    Jag vill inte vara utan boken, Gösta, ska hämta den i veckan nu på Bokia.
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  9. Hej Christina. Det ska vara så den börjar med den nyaste delen och slutar med den äldsta. Den andra boken blev en särskild beställning av mig.Det blev ett fel. Förlåt att jag rörde ihop det. MVH Gösta

    SvaraRadera
  10. Tack Gösta, det var så jag ville att den skulle vara med. Den jag har fått börjar med Nyårsafton 2009. Så tokigt det kan bli.
    Nu får vi alla njuta av boken tillsammans och bevara den med vördnad.
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera