lördag 17 mars 2012

Dagboken

                                              Dagboken 17 mars 2012. Den här dagen har haft några händelser. Dels melodikrysset med hjälp av Sandra från länstidningen och Sven samt Sonja och jag. Det blev en fikastund också innan Sandra for hem till stan. Efter det lite sömn och liten titt ut på altanen så lite rörelse har det varit på gubben. Dagen förflöt rätt så fort. Nu får jag önska er alla en skön natt till en god morgon med Carpe diem                                  Klockan är 23.30

12 kommentarer:

  1. BARCAROLE.....ja ni ser rätt
    Gösta hur fanken kom du på ordet i Melodikrysset?
    Jag har aldrig hört det och var beredd att ge opp när du rätt och slätt, hur självkalrt som helst sa: BARCAROLE
    Och trots att Skype djä....med oss så hade vi trevligt vid Göstas Skype-matbord
    vi tar om ´et igen nästa lördag....

    Sov gott min vän så hörs vi snart när vi ska såpa kvastarna till damerna som ska fara till Blåkulla snart....

    Carpe Diem

    Sven Lindh

    SvaraRadera
  2. Om man är i körsvängen så är Barcarole inte så svårt.Förstår inte att du är så uppjagad över det Sven,du som kan en massa om kaffe. Ha nu en bra dag alla här. Och om ni ser Sven och andra gå ute och huka sig är det bara för att de tränar på att ducka för lågflygande häxor
    Hälsn. Gudrun i Husum

    SvaraRadera
  3. Godförmiddag Gösta och ni andra...vilken fin dag du hade igår , det är upplyftande, bara att kunna gå ut på altanen och få känna på vårluften känns så hoppfullt. Och få lösa Melodikrysset ihop med de andra...
    Till Sven (kaffeavsmakaren)...du får omvärdera synen på dig själv, istället för (som du skrev,) han växte upp till en fet, rödhårig fuling så "han växte upp till en muskulös, med temperamentsfullt kastanjerött hår och om inte snygg så iallafall fulsnygg och med karisma" Det låter väl något....
    Livet är märkligt ibland...i fredags begravning, igår firade vi en jubilar och idag firar vi barnbarnet hemma från Göteborg, sånt är livet..

    Citat från favoritförfattaren Paulo Coelho:
    The pain of yesterday
    is the strenght of today

    Översatt till svenska
    Smärtan från igår
    är styrkan av idag
    Stämmer väldigt bra...
    Önskar er alla en trevlig söndag, fast här är det mulet och lite gråkallt nu, solen kanske kommer
    Stor kram
    Maggis

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta o Sonja !
    Det är gott att du haft en trevlig lördag och även varit ute en liten stund.
    Jag hade tänkt mig en morgonpromenad i dag men regnet bara öste ner.Men det ska bli uppehåll under dagen,så det får bli en längre promenad senare.
    Men morgonpromenaden är skönast.I dag kommer mitt barnbarn med familj på middag,men allt är klart bara potatisen som skall kokas.Trevligt med besök.
    En uppmaning till er gubbar nu får ni snart hukar er för nu är vi snart på gång med kvastarna.Tur att jag har kvar min kvast från förra året,det är svårt att får tag på nu.Kanske att det finns i Mora hos den rödhårige lille Hebbe kluringen.
    För min del får det bli en tur runt kvarteret på cykel och kvasten på pakethållaren och kaffekitteln på styret, kaffesorten är ej bestämd.Men hembakta Smålandskringlor kan jag bjuda på.
    Maggis dom orden stämmer bra.Styrkan lär oss att överleva och att kämpa vidare.
    Gösta och Sonja samt alla mina kära dagboksvänner ta väl hand om er.Kramar och hälsningar Doris
    Sänder med några rader jag själv skrivit när jag kände stor förtvivlan.

    Det blåser en vind

    Det blåser en vind som smeker min tårfyllda kind.
    En fågel trippar så glatt omkring.

    Jag stannar upp ett tag och känner efter en minut
    Är det här mitt liv ska ta slut.
    Jag knäpper mina händer och ber en
    Stilla bön.

    O,Herre om du finns.
    Hjälp mig här och nu.
    Ge mig styrka,kraft och mod.
    Att än en stund fortsätta på denna jord.

    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad ni är duktiga !att lösa krysset.

      Skönt med en liten promenad Gösta ,bra träning
      för kommande utflykter. Sven med din fina reklam för Zoega borde företaget sponsra dej med kaffe
      för hela året.Kramar till er alla i fam / Gulli

      Radera
  5. En notice i tidningen idag: Rubrik
    Vad håller P4 med egentligen ?
    Om "Karlavagnen"-varför tar P4 bort ett av deras populäraste radioprogram?
    Har i många år lyssnat och verkligen försökt att lyssna nu på det nya. Nu orkar man bara inte. Två programledare, som helst vill prata med varann.Aldrig "ämnet fritt" heller. De gamla programledarna blev faktiskt vänner med hela svenska folket. Ta tillbaks dom snarast.
    Är det fler som tycker så här?
    /Maggis

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta, Sonja och alla andra kära vänner här!
    Det låter som om du har haft en trevlig dag Gösta, lösa korsordet med kryssarvänner, varit ute en stund också, det blev en minnesvärd dag för er!

    Vilka vackra verser ni har funnit, mina vänner, jag försöker komma på något, men för mig dyker bara upp "vårvindar friska"!.

    Till Maggis: ja jag håller helt med dig också, precis som Kalle! Varför ändra på något som var så bra! De gamla programledarna hade sina kvällar, de blev verkliga vänner för alla lyssnare. Nu är det bara två som sitter där och dirigerar, inte alls detsamma! Nej, tillbaka till det gamla!

    Ja idag blev det att sitta framför TV:n och kolla på de sista tävlingarna i VM, det känns litet vemodigt att det är slut för säsongen faktiskt. Sverige gjorde bra ifrån sig och jag är så stolt över dem!

    Efter sport knallade jag iväg hem till min yngsta dotter och fann dem i full färd med att planera för arbetet med trädgården inför vår och sommar! De har stora planer skall ni se! Jag hoppas att jag får vara med och hjälpa till, älskar att hålla på med blommor och växter! Vi till och med grillade litet korv utomhus och det var riktigt skönt - jag upptäckte också att det första topparna på tulpanerna började sticka upp! härligt!

    Nu blir det för min del att ta hand om tvätten, inte det roligaste, men det måste göras.

    Ha en bra dag nu allesammans, hoppas morgondagen ger oss alla några glädjande upplevelser!
    Carpe diem!
    Christina V.-ås

    SvaraRadera
  7. Hejsan på er alla rara...
    Ja Maggis, jag håller med till fullo! Kan inte heller förstå varför det skulle ändras, och det till det sämre. Saknar Kjell-Peders lugna stämma, Stinas skratt och framför alt, den mysiga atmosfär som programmet hade, nu är det som sagt bara "trams". Vi får skriva och klaga, vad annat kan vi Karla-trogna göra nu??!

    Ha de gott nu alla, och tjejer, ladda inför påskfärden...

    Kramisar från Ingalill

    SvaraRadera
  8. Ingalill: jag har både mailat och ringt och framfört mina åsikter. får till svar, att de tycker att det behövs förnyelse i programmet. skulle hellre tro, att de gamla programledarna blev "för" omtyckta istället. Många slutar nog lyssna på Karlavagnen efter detta nya.
    Ha det bra!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  9. Margit Sunden Piteå18 mars 2012 kl. 18:06

    Hej Gösta och alla hans vänner.Läser Göstas dagbok och alla kommentarer,har gjort det i stort sett sedan den kom tilloch känner mig ganska bekant med er alla.Har saknat SVEN när han inte varit med något tag.Till Maggis,vad skönt att någon mer tycker att karlavagnen är dålig-den är BOTTEN-jag saknar Stina VOLTER OCH Kjell Peter mycket.De övriga också.Jag önskar er alla en skön afton och kväll.Margit i Piteå

    SvaraRadera
  10. ÄNTLIGEN NÅGON FRÅN PITEÅ..!!!!
    RONNY ERIKSSON...JAG SÄGER BARA DET...RONNY ERIKSSON
    HEJA PITEÅ
    SOM RONNY SÄGER.."DET ÄR ALDRIG FÖR SENT ATT GE UPP"

    ELLER HEMSIDAN: densomleverfar.se

    Heja Piteå igen

    Jag har skrivit mycket till Sveriges Radio och klagat men fått till svar ungefär "att vi lyssnare får vänja oss"
    Egentliogen är det ju vi lyssnare som borde få bestämma hur vi vill ha det men icke......trots att det är vi som betalar....kalaset
    Men det gäller att fortsätta PROTESTERA OCH SKRIVA OM DETTA....

    sven lindh

    SvaraRadera