lördag 31 mars 2012

Dagboksblogg

                                                                  Dagboksbloggen 31 mars 2012. Dagen har varit stilla och lugn. Har kollat kommentarerna i bloggen och funnit osämja om vem som har rätt att skriva här. Det har alla som vill säga något till någon. Det behöver inte vara av sårande slag utan kanske mer upplyftande och stöd. Elakt och illa kan skrivas någon annanstans för av det negativa finns det nog av ändå. Måste det nödvändigtvis finnas där bör man kunna stå för vad som är gjort med sitt namn. De flesta som skriver här lider tillräckligt ändå och har funnit en oas för kanske den enda kontakten som lyssnar och den bör få finnnas hur enkel den än är.Carpe diem          Klockan är 23.34

8 kommentarer:

  1. Hej Gösta o Sonja !
    Hoppas att vårsolen lyser uppe hos er också och att ni kan njuta av dagen tillsammans,här skiner solen fast det är kyligt.
    Tack Gösta för det du har skrivit ner i dag.Det känns skönt för trots allt är det din blogg och vi som skriver är dina vänner som efter resans gång kommit till och för min del känner jag det också som mina vänner. Vi kan skriva både om sorg och även om glädje som förgyller upp dagen, vilket vi alla behöver, var vi än drabbats av för svårigheter.Tack Gösta än en gång du är en sådan fin person som jag lärt känna under åren som gått. Vi har mycket att lära av dig.Kramar och hälsningar till dig och Sonja.Samt alla övriga i dagboksfamiljen .Doris

    SvaraRadera
  2. God förmiddag Gösta och Sonja! Doris du har tydligen samma väder som vi har här, soligt men litet kyligt.
    Jag hoppas att du Gösta och Sonja tillsammans kan få en lugn och fin dag, kanske litet ute med om vädret tillåter.

    Måste ge dig en kram Gösta och ett stort tack för att du skrivit ner idag. Jag har känt dig sedan 2009 då du var med i Karlavagnen och sedan dess har jag följt dig liksom Doris och några av oss andra med.
    Alla har vi fått ta del av både sorg och glädje och du är en fantastisk person Gösta, som delgivit oss så mycken kunskap, empati och kloka råd. Jag ser alltid fram mot nästa dagboksblad, alla ni mina vänner tillför så mycket till mig med.

    Nu skall ni ha en fin dag allesammans, se upp så ni inte blir lurade - jag blev det idag, tyvärr! Skall berätta det en annan dag.
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta, Sonja och allesammans
    Nu får vi hoppas att ordningen är återställd igen...nya som kommenterar är roligt såtillvida att de har något att tillföra bloggen och inte ondgöra sig över saker och ting. Jag förstår inte varför de läser bloggen överhuvudtaget om det retar upp dem så...Nog om detta nu, nu ser vi framåt igen. Vi vill ju så gärna följa dig Gösta både i ur och skur....
    Vi hade -11 grader imorse. Kom nyss in efter en skogstur men den var inte så behaglig idag. JAS-Plan (tror jag)som övade rakt över våra huvud så vi fick hålla händerna för öronen.Det blev ingen lång tur, men nu skiner solen igen...

    Ha en fin dag alla
    Kram Maggis
    CARPE DIEM

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta o Sonja!
    Har också följt dej sedan Karlavagnen 2009. Har varit givande tycker jag.
    Håller med dej: Det kommer inget gott ur en knuten hand.
    Må sågott!

    Kram till Er
    Marianne

    SvaraRadera
  5. Hej igen...Gösta, glömde tacka dig för dina fina ord idag...vänlighet och värme vinner alltid
    Kram Maggis

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Även jag vill tacka Dej för Dina fina ord samt
    för dagboken i sin helhet. Du är jätteduktig även på att formulera Dej! Hoppas Din o Sonjas
    dag har varit bra! Här i söder har vi bara några
    plusgrader, grått o blåsigt. För tillfäller regnar det. Våren har kommit av sig.
    Ha en bra kväll önskar jag Dig o Sonja samt alla
    andra!
    Ser fram emot Dina nya dagboksanteckningar i morgon!
    Kram från Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  7. Margit i Piteå1 april 2012 kl. 22:09

    Godkväll Gösta och Sonja. Vad skönt att du fått hem Sonja.Hoppas ni får en skön påsk.Vad fint du formulerade dig,man behöver ju inte läsa bloggen om man störs av innehållet.Jag tycker om människorna som skriver här.Jag och min man har tillbringat en hel del tid på lasarettet med våra bästa vänner sedan ungdomsåren.Alla semestrar,nyår,alla sportlov när barnen var små..Mannen hade skelettcancer,han dog för en vecka sedan.Alla känslor väller över en,både roliga minnen, men också de sista 1,5året med en heldel bakslag,sjukhusvistelser.. I Piteå har vi haft alla väder,sol,hagel,mulet..Tog i alla fall en långprommenad,det var skönt med lite olika väder
    Vår dotter är född 1 april-hon var ett riktigt aprilskämt,hon vägde bara 1,7 kg.Jag undrar om Elisabet-en medmänniska från skåne har bott i Piteå.Vad trevligt höra hur Gert har det.Jag önskar er alla en skön kväll och natt.En annan medmänniska

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta o Sonja hoppas 1a april gått lugnt
    välkommen hem Sonja.

    Jag önskar alla mina vänner en liten smula
    galenskap-det skänker hjärtat glädje
    Kram från Gulli i närheten av Örebro

    SvaraRadera