måndag 3 januari 2011

Åter i vardagen

Måndag 03 januari 2011. Borta bra men hemma bäst. Det märks att jag är hemma och hur fort man vänjer sig. En sak som märks är att tryggheten känns inte på samma vis. Att ha någon nära betyder så mycket vilket märks redan efter ett dygn. Det har varit en skön och bra tid vilket inte fanns i tankevärlden för ett år sedan. Det har varit stora förändringar under det gångna året vilket jag är väldigt tacksam för. Denna tid kommer alltid att finnas hos mig. Nu gäller det att försöka se framåt trots smärta och annat som kommer. Nu närmast är det en tappning av vätska ur buken som är aktuell. Hoppas att det blir utan kran. Carpe diem             Klockan är 04.12

4 kommentarer:

  1. Morrn på dig Gösta! Just det du skriver "borta bra men hemma bäst" tänkte jag på igår när jag skrev i dagboken. Förstår, att det känns tomt och litet ensamt nu, men dina fina minnen har du alltid kvar. Kanske också foton som togs under helgerna! Jag hoppas att tappningen av vätska skall kunna göras utan alltför stora problem för dig. Det där med en "kran" låteri inte trevligt.
    Idag får du ta dagen som den kommer och jag skickar med varma kramar och ett carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem Gösta. Är med dej vaje dag fast jag inte syns. Du har en härlig humor, någon "krantappning" tror jag inte det blir.
    Värmande kramar från
    Karin

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!

    Min mamma kan ibland känna sig dålig när hon är ensam, men när hon umgås med folk tycker hon det är riktigt roligt och trevligt. Så jag antar att det är detsamma med dig, Gösta. Jag tycker att du är fantastisk som orkar har humöret uppe och dessutom har du en härlig humor. Hans i Tidaholm

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Förstår att du haft det bra under jul- och nyår! Och att du känt en stor trygghet, något som betyder oändligt mycket! Och tänk vilket år du haft, nu gäller det att se positivt på tiden framöver och mer umgänge med din familj! Och jag är säker på att du har många minnen med dig hem även från den här resan till dotra, som du kan plocka fram och njuta av.
    Du skrev att man ska tappa vätska ur buken, är det nu närmaste dagarna som det ska göras? Men det fixar du tålig och tapper som du är.
    Hoppas du haft en bra dag och att du får sova riktigt gott till natten.
    Många varma kramar till dig från Iris

    SvaraRadera