torsdag 18 november 2010

Lyckat byte

Torsdag 18 november 2010. I går byttes bandagen på benen vilket var väldigt skönt. Det drog ut på tiden så brödbaket blev framskjutet tills idag. På en gång efter behandlingen kändes det bra men efter några timmar blev det sju resor värre. Natten har påverkats av det hela så den har inte varit så bra. Ska försöka ta igen något av det hela under dagen. Carpe diem       Klockan är 04.06  Ps. Det har kommit en ny artikel i länstidningen idag  den kan läsas på webben: Länstidningen Östersund/Berg .    Ds.

8 kommentarer:

  1. Godmorgon Gösta
    Jag lider så otroligt för din skull, kan dom inte tömma vätskan på annat sätt än att du skall behöva genomlida detta med att den skall ta sig ut via dina ben, o sen detta att du skall ha omlindning efter några dar, sånt skall du ha omlagt varje dag, detta är inte människovärdigt det är tortyr, nä nu får sjukvården skärpa sig gör så att Gösta får det bra. Många kramar till er båda hoppas bullbaket blir av idag. Carpe diem Barbro Göteborg

    SvaraRadera
  2. Morrn Gösta.
    Ja du Gösta jag håller helt med Barbro, detta är tortyr. Det måst väl finnas ett annat sätt att lösa detta på! Det kan ju inte vara meningen, att du skall behöva ha denna värk och inte kunna få den sömn du behöver heller.
    Hoppas bullbaket blir av idag så att ni kan fika med färska bullar (mandelkubb?).
    Många varma kramar till er båda!
    Carpe diem.
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  3. Gösta! Jag återekommer igen, jag har precis nyss läst reportaget och sett bilden i LT Östersund. Har inte ord, det gör för ont för att kunna få ner de ord jag vill om den fruktansvärda situation du tvingas ha. DET MÅSTE FINNAS NÅGON ANNAN METOD, att få bort vätskan i dina ben, Gösta!
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  4. God morgon Gösta.Har just läst artikeln i LT,det är för jäkligt vad du får gå igenom. Tycker också att du borde få mer hjälp, åtminstone nya bandagebyten varje dag. (Idag måste man vara frisk för att vara sjuk.)Hoppas nu på att dagen blir bättre,så att du kan få lite vila efter en besvärlig natt.Och kanske vankas det nybakat bröd till fikat. Bra att du har Sonja hos dig i alla fall,så att du har sällskap. Tittar in och läser dagboken i morgon igen.Hälsningar o kram till er båda från Kristina carpie diem

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta! Varför ska du behöva har det så jobbigt.Det borde finnas något annan hjälp för att du ska slippa har så ont, du behöver verkligen får sova på nätterna.Hoppas att du kan vila och får en stund där du kan sova.Men nattsömnen är den bästa.Ha det nu så gott och hoppas du kan njuta av Sonjas goda bullar.Kram och hälsningar till er båda. Doris

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Jag har just kollat in rasbenen, dom är rejält inpackade. Jag förstår att det är besvärligt för dig och tycker som övriga att du borde få dom omlagda oftare. I övrigt gläds jag av bilderna, jag tycker mig se att det glimmar till lite i ögonen. Det är också trevligt att läsa att har ditt goda humör och att skratten finns där. Jag hoppas att bullbaket blir av och att du och Sonja får njuta färska bullar till kaffet. Jag önskar er en fin tid tillsammans. Ni är bevis på att gammal kärlek/vänskap aldrig rostar.
    Kramar till er båda!
    Maud

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Värst vilka paket dina fina rasben blivit inslagna i! Man hoppas ju nu att det hjälper ordentligt, men helst hade du kanske behövt få paketen utbytta varje dag.
    Natten har inte varit bra läser, men jag hoppas det varit bättre idag och kommande natt blir betydligt bättre.
    Undrar så hur det blev med bullbaket, hoppas det funkade idag och att ni nu njutit av nybakat och kaffe!
    Skönt för dig att du har Sonja där ytterligare några dagar, det är ju alltid trevligt med besök.
    Många hälsningar, tankar och varma kramar till både dig och Sonja från Iris.

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!
    Ett litet PS till min tidigare kommentar.
    Artikeln i LT var bra och jättekul med fotografierna, är alltid lika roligt att få se dig på bild. Och nu var ju Sonja med också! Mycket trevligt.
    Du får hälsa Sandra också att hon är en duktig reporter. Hälsningar Iris

    SvaraRadera