tisdag 30 november 2010

Omhändertagande

Tisdag 30 november 2010. Natten har varit under kontroll. I söndags åkte Sonja hem men vi ses vid jul hela familjen. Det var trevligt under tiden hon var här men jag blev bortskämd. I går var det dags för byte av bandage och nytt implantat. Det togs nytt psa-prov för det hade fördubblats från föregående provtagning. Provet kommer att tas varje månad fr.o.m nu. Inga förändringar i medicineringen. Jag får öka doserna efter behov vilket är lite problem ibland att parera vid ökad smärta. Dagen kommer att ägnas åt fotvården för att underlätta tåproblemen (nageltrång).  Carpe diem                Klockan är 04.30

9 kommentarer:

  1. Ja du Gösta vilket h-vete vi råkat ut för och många andra.
    Vaknade strax efter tolv och behövde gå på toan,
    men kom inte ur sängen försökte komma upp men skrek av smärta det v'rsta jag varit med om hittills.Tur jag hade blöjor.Har tagit morfin igen.
    Efter jag skrev kommentar den 28:e har jag fått 4 nya vänner, är så lycklig någon skriver.
    Gösta vi får kämpa till det bistra slutet.

    Gert

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta man måste få bli bortskämd ibland,eller va säger ni andra. Härligt att hela familjen skall ses i jul då har du nått o se framemot, Hoppas allt du skall göra idag går bra. Nu på morgonen va det isande kallt -10
    Carpe diem
    Kram Barbro Göteborg
    Ps har sänt ett mail till dig oxå Gert Ds

    SvaraRadera
  3. Morrn Gösta! Ja du har verkligen mycket att kämpa mot, nu också nageltrånget! Vet hur plågsamt det kan vara, usch. Förstår att Sonja skämt bort dig, men det är du värd, nu får du se fram emot julen då familjen träffas.
    Hoppas, att dagen blir dräglig för dig och att du kan få litet vila emellanåt också.
    Skickar med många varma kramar och ett carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  4. God morgon Gösta.Tänk så glad man kan få bli ibland..bara av att få läsa att Din natt har varit dräglig och att Du ska få Dina fötter omskötta..underbart..och att få läsa att Gert fått kontakt med några medmänniskor som betyder så mycke för oss alla. Här är 15 grader kallt och fantastiskt vackert ute ..jag tycker om den här tiden men tänker samtidigt på alla som jobbar dag och natt för att vägar mm ska vara i det skick så vi andra kan komma fram och få våra tidningar och post till våra dörrar.De klagas och skrivs insändare i tidningarna trots att dom gör vad dom kan.Jag beställde extra ved igår och då gick tankarna till Dig Gösta..har Du någon ved att elda i Din öppna spis..om inte.. finns de inte någon snäll människa i närheten som läser Din dagbok som skulle kunna ställa av några säckar ved till Dig ? För jag vet ju hur mysigt Du tycker att de är att höra ljudet av en brinnande brasa.
    Ja de var bara en tanke..
    Den lilla kattungen ca 10 veckor som någon kastat ut i Östhammars trakten och som min granne kom med till mig i en papplåda har börjat bli riktigt hemmavan nu ..hon var så mager och frysen att jag aldrig trodde att hon skulle överleva..men nu är de full fart och jag har förstått att nån julgran blir de inte hos mig i år...men vad gör de ..lilla Mysan fick en chans till att få leva och bli en musjägare så småningom.Jag hoppas att någon någonstans sitter och har ett dåligt samvete och funderar på hur de gick för den lilla gula kattungen.
    Nu vräker snön ner och mina tankar går till Er alla och önskar att allt ordnar sig till de bästa...Stor kram ulla.
    Hälsa Marianne med en stor kram.

    SvaraRadera
  5. Ulla, tack för att det finns människor som du. Som tar hand om en frusen liten katt och ger den värme och kärlek. Det du visar med denna handling blir till ringa på vattnet som sprider sig i en värld som behöver kärlek för att bestå. I din lilla katt har du nu fått en vän för livet. Jag har själv haft katt i hela mitt liv, jag är nu 60 år och har tre härliga perserkatter på sju år, bröder från samma kull, rödvita.

    Skicka gärna ett kort på din fina lilla Mysan till mej på min mail: tajger.puff@telia.com

    Jag gråter av lycka när jag hör talas om människor som du Ulla. Hoppas vi hörs på mailen.

    Kylan biter i Mora också. Minus 16 hos mej mitt inne i Mora men minus 20 hos mamma i en liten by 6 km härifrån.

    Till er alla kan jag bara önska att smärtorna håller sig under kontroll...jag vet hur det är för det gnisslar i hela min kropp och jag håller på att bli galen...förlåt galnare....

    En filt och en värmedyna, starkt kaffe, en bok och ett djävlaranamma och många tårar.......ja så blir väl dagen

    Men jag har mina katter så då man inte ensam....och så har jag mina vänner på denna sidan..

    Vi höres

    Och idag blir det lite speciellt gott att fika för det kom något läckert i posten från någon jag bär ömt i mitt hjärta, en broder i ande och själ...

    Carpe Diem till dej som skickade det goda och jag hoppas vi syns under dagen..

    Svejs

    Sven Lindh i Mora

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Skönt att höra att natten varit under kontroll. Också trevligt att höra att Sonja skämt bort dig lite medan hon varit hos dig och att ni kommer att träffas alla i julhelgen, det gläder verkligen!
    Bra att du fick nytt bandage, implantat och att man tog nytt PSA. Sen kan jag förstå att det kan vara svårt att parera medicinerna contra smärtan, men förhoppningsvis blir det mestadels ganska så bra.
    Hoppas dagen varit så bra som möjligt och att den kommande natten också blir under kontroll.
    Många tankar går till dig som vanligt och många mjuka, varma kramar från Iris

    Skickar också en hälsning till alla övriga läsare, ingen nämnd och ingen glömd!

    SvaraRadera
  7. Är så tacksam över att få följa dig på din blogg, Gösta !
    Trots alla vedermödor så ger du inte upp !
    Dessutom får jag ta del av alla kommentarer här, det väcker många tankar om lidandet här i världen, men också om den värme, godhet och medmänsklighet som trots allt finns. Det ger så mycket tröst och hopp !
    Varma kramar till dig, Gösta, och alla dina vänner här !
    /Lisbeth i Sveg

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!
    Jag har inte skrivit förut men jag läser dina rader varje morgon.
    Vill bara önska Dig God natt och hoppas du får några timmars god sömn.
    Kram/Nina

    SvaraRadera
  9. Oppohoppa nu Gösta..klockan e snart 04.00
    Jag har setat uppe sedan vi webbskypade för några timmar sedan. Ska snart gå och göra ett försök att somna...så jag får gå upp och äta kaka

    hoppas du fick några timmars sömn

    jag tyckte ändå du såg pigg ut fast du varit på fotvård

    Vi höres under dagen

    Ha det min vän och än en gång TACK - det ska smaka bra

    Sven Lindh

    SvaraRadera