måndag 21 juni 2010

Inför mötet

Måndag 21 juni 2010. Natten har varit lugn. Jag har fått både stödkrage och larm men det är ett problem och det är stödkragen. Den är av den mjuka sorten så stödet blir inte så effektivt utan måste bytas till ett kraftigare stöd. Det börjar bli lite pirrigt ju närmare onsdagen kommer då ett möte kommer att ske. Det är mötet med dotterns mor. Det är 47 år sedan vi sågs alltså ett år längre än sedan Marianne och jag sågs. Att göra detta möte är viktigt för att reda ut orsakerna till varför det blev på det här viset. Orsaken ligger inte hos någon av oss berörda utan orsakades av tredje part. Efter att vi nu fått reda på detta blir ju tankarna att varför sades det aldrig något till oss? Frågetecknen är rätt många men en hel del har kommit till klarhet. Det ska bli trevligt och spännande att få återses efter denna tid. Samtidigt blir jag "myndig " jag blir riktig pensionär. Carpe diem         Klockan är 04.15

6 kommentarer:

  1. Morrn Gösta - snart "friherre"! Skönt att du har haft en lugn natt och jag hoppas, att du kan få en stadigare halskrage - det finns sådana! Jag förstår att det känns pirrigt att möta Mariannes mor efter så många år, hon känner säkert likadant. Att det var tredje part som orsakade att det blev som det blev, gör ju, att ni nu tillsammans kan reda ut allt. Det kommer att kännas oerhört skönt för er alla efteråt. Så min önskan är, att ni får en trevlig midsommar tillsammans, Gösta.
    Jag skickar med några lugnande, varma bamsekramar till dig och ett carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. Morr´n Gösta!

    GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!

    Jag ser att det har hänt mycket sedan sist. Har haft en del problem så ingenting har varit sig likt.
    Vad bra att du har fått en stödkrage, men du verkar behöva ett stadigare stöd. Att domningarna ökar beror nog på som du skriver att det är nerver som kommit i kläm. Det är ett av mina problem just nu. Har fått ett rörlseschema för att försöka få igång blodcirkulatioonen.

    Vad spännande för dig att träffa Mariannes mor. Det måste kännas bra att ordna allt och inte lämna något ogjort efter dig.

    Jag ser att det har varit ett fruktansvärt oväder i västra Jämtland. Har det varit lika i Svenstavik?

    Jag hoppas att din dag blir bra. Carpe diem

    Skickar många många mjuka kramar till dig.

    Ninni

    SvaraRadera
  3. Gomorron Gösta ett stort grattis till dej,hoppas de blir en fin dag o vecka för dej.Många tankar o kramar från Helena.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Skönt att du fått både larm och stödkrage även om den senare är för mjuk. Hoppas dom kommer med en stabilare till dig snarast möjligt.
    Förstår att det känns pirrigt inför veckan och mötet med Mariannes mor. Men med din oerhörda empati så är jag övertygad om att allt blir jättebra. Och vad skönt att en gång för alla få diskutera igenom vad som hände då och varför. Tänk vilken tur du haft som fått lära känna din dotter och nu också få träffa hennes mamma efter alla år!
    Bara så jag inte glömmer det så vill jag redan idag gratulera dig till den nya myndighetsdag och att du blir riktig pensionär. Stort grattis!
    Ha nu en så bra dag du bara kan! Många tankar och varma kramar till dig från Iris!

    SvaraRadera
  5. Tänk att det måste till allvar för att reda ut ett problem? Nå, bättre sent än aldrig. Jag önskar dig och din före detta ett lyckat och givande möte.

    Grattis också i förskott, om jag förstod det rätt fyller du 65 i morgon?
    Kram
    Ramona

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta.Ja jag blir så glad när jag läser din dagbok.Vad mycket spännande saker du har att se framemot.Jag hoppas och tror att du kommer att få en helt fantastisk midsommar,tillsammans med mariannes mamma.-Och att du får må så bra som det bara går. Grattis till din 65års dag.Hälsningar o kram Kristina carpie diem

    SvaraRadera