söndag 13 juni 2010

Nackspärren

Söndag 13 juni 2010 kl.04.16 Kära dagbok. Det fortsätter att breda ut sig med nacken.Domningarna har börjat komma på högra nävens utsida samt lillfinger. Jag har försökt att massera nacken för att få allt att släppa eller gå till baka. Ingenting tycks hjälpa mer än att ta mer medicin då lättar det något. Situationen påminner något om min mor. Hon fick också en form av nackspärr som sedan spred sig i kroppen. Det är snart till att jämföra olika stadier i en sjukdom. Min mor dog också i cancer med spridning i hela kroppen. Hennes sjukdom började med bröstcancer. Man ska inte jämföra med varandra men det är lätt till att göra det. För övrigt har natten varit lugn. Carpe diem

3 kommentarer:

  1. Gösta, god morgon och du har haft en lugn natt.
    Det gör mig så ont att läsa att domningarna sprider sig! Att ta mer medicin hjälper för stunden, men ..... Jag önskar jag kunde göra något för dig, men jag kännere mig så maktlös.
    Kan du få kontakt med din läkare imorgon, måndag? Jag förstår, att du tänker på din mor och hennes sjukdom. Det är lätt att man gör det.
    Jag hoppas, att du ändå har möjlighet att kunna komma ut litet och få frisk luft.
    Skickar med många varma kramar och carpe diem.
    Christina, V-ås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta,kan bara hålla med Christina,som verkar så klok,och skriver från hjärtat.-Hoppas att du ,kan få lite hjälp och lindring mot domninigarna .(Kanske med hjälp av en sjukgymnast),de är ju så duktiga.Hoppas du kan komma ut,och att du har lite blommor och grönt,runt omkring att titta på. Hoppas att domningarna är tillfälligt,och att du får må bättre.Hälsningar o kram Kristina carpie diem

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta ! Tråkigt att du har problem med domningarna kanske ett besök hos sjukgymnast skulle hjälpa.Tycker att du ska rådgöra med din läkare.
    Visst är det lätt att jämföra, det känner jag till.Har nyligen haft en släkting som gick bort i cancer endast sextiofem år, det är lätt att om man känner något ovanligt att man undrar var som är på gång.Jag gör det också,även om jag ska vara ok nu.Hoppas jag.
    Får hoppas att du inte ska ha för mycket besvär nu när du snart ska få besök av dina kära.
    Kram och hälsningar Doris.

    SvaraRadera